Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvobug

Als je toch ten einde raad bent zou ik de schijven links en rechts eens wisselen. Misschien zit er een "richting" in de structuur van het ijzer  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 26-09-2018 09:09:42
Gebruikte blokken?
Merk en type?

Ja gebruikt. Eén setje van Ferodo, de ander weet ik zo effe niet meer.

Citaat van: volvobug op 26-09-2018 09:39:24
Als je toch ten einde raad bent zou ik de schijven links en rechts eens wisselen. Misschien zit er een "richting" in de structuur van het ijzer  :eusa_think:

De draairichting heb ik al een keer gecontroleerd en ze zitten goed.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

peteRRR

#572
Vergeet dat impregneer spul van Bardahl niet of die blanke tectyl methode,..zou zelf voor Bardahl gaan omdat het speciaal daar voor gemaakt is ;)

Groet

Edit:Glijpennen smeren evt.

Edit: Euww,.https://www.garagestore.nl/webshop/bardahl/pech-en-reparatie-middelen/detail/497/bardahl-brake-noise-silencer-79802.html
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Wout309t

2 Dingen die mij zo nog te binnen schieten:
- Zitten je klauwen goed gecentreerd op de schijf in axiale richting?
- Ik zie dat je aftermarket velgen hebt. Hoe groot is het aanlegvlak van je velgen? Klinkt misschien vreemd, maar hoe groter dit aanlegvlak is, hoe minder snel je schijven gaan 'flexen'.
2011 V70 2.0T R-Design MT

volvobug

Citaat van: Barracuda_82 op 26-09-2018 10:03:12
...
De draairichting heb ik al een keer gecontroleerd en ze zitten goed.

Ik begrijp hieruit dat je schijven met een voorkeursrichting hebt? Mijn suggestie is eigenlijk om ze een keer te wisselen, ook als ze daarmee "fout" komen te zitten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Ik wil best de mijne er een keer naast zetten zodat je mijn blokken kan proberen...

Barracuda_82

Iedereen bedankt voor alle suggesties... Alleen heb ik door omstandigheden (een overlijden) voorlopig alleen weinig tijd om hier echt veel aandacht aan te besteden en concentreer ik me liever op andere werkzaamheden. Voor nu wil ik de R gewoon effe alleen rijden en er niet (veel) aan moeten werken. Ik moet er al een trekhaak onder gaan knopen omdat de 245 nu geschorst is en ik niets heb om de aanhanger aan te hangen, en daar heb ik al geen zin en tijd in/voor.

Daarom denk ik er aan om gewoon een nieuwe set schijven, blokken en slangen te kopen voor de originele 302mm remmen en daar de winter dan maar op rond te rijden. Dan kijk ik volgend seizoen wel weer een keer naar die Brembo's.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 26-09-2018 12:54:59
Iedereen bedankt voor alle suggesties... Alleen heb ik door omstandigheden (een overlijden) voorlopig alleen weinig tijd om hier echt veel aandacht aan te besteden en concentreer ik me liever op andere werkzaamheden. Voor nu wil ik de R gewoon effe alleen rijden en er niet (veel) aan moeten werken. Ik moet er al een trekhaak onder gaan knopen omdat de 245 nu geschorst is en ik niets heb om de aanhanger aan te hangen, en daar heb ik al geen zin en tijd in/voor.

Daarom denk ik er aan om gewoon een nieuwe set schijven, blokken en slangen te kopen voor de originele 302mm remmen en daar de winter dan maar op rond te rijden. Dan kijk ik volgend seizoen wel weer een keer naar die Brembo's.

Sterkte en het aanbod blijft gewoon staan als je er weer tijd voor hebt hoor!

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 26-09-2018 16:25:06
Sterkte en het aanbod blijft gewoon staan als je er weer tijd voor hebt hoor!

Dank je. Dat is fijn :)

Nu ik er nog even over na aan het denken ben even een samenvatting en wat gedachtes:


  • Ondanks dat het pedaal best stevig voelt zou een keer goed ontluchten misschien kunnen helpen... Dit kan ik laten doen en zal niet superduur zijn, vermoed ik.
  • De remmen lijken rechts harder/anders te janken. Dat is de plek waar ik een extra alu plaatje tussen de klauw en de adapter heb gemaakt om daar een tikkie meer ruimte te krijgen ivm aanlopen klauw op de schijf. Ik zou niet weten hoe dit het piepen kan veroorzaken, want het zit superstrak er tussen en raakt het volledige vlak, maar het is wel een aanwijzing.
    Conclusie: het kan zijn dat de constructie van spacer/klauw ongelukkig is waardoor trillingen in het gehele systeem kunnen ontstaan.
  • Het piepen is niet constant. Soms piept ie helemaal niet en 100 meter verderop wel met dezelfde remkracht en temperatuur.
    Conclusie: het probleem is niet temperatuur-afhankelijk is, anders zou ie alleen janken bij koud of warme blokken of in ieder geval te "manipuleren" dmv de temp in de blokken.
    Conclusie 2: het zit ook niet in speling in de constructie klauw/adapter/etc, want dan zou het ook meer of minder moeten worden met het uitzetten en krimpen van de materialen. Ik kan nog wel een keer de boel aandraaien, maar verwacht dat niet veel van, eerder dat ik per ongeluk de draad in het alu kapot draai.
  • Het vervangen van de blokken door twee verschillende soorten maakt geen enkel verschil.
    Conclusie: het is niet de compound van de blokken. Ik denk daarom dat het behandelen van de blokken met Tectyl of dat spul van Bardahl geen zin zal hebben.
  • De schijven die ik gebruik zouden "niet goed" kunnen zijn. Ik ben geen metallurg, maar het zou kunnen zijn dat er een onbalans in de schijven zelf zit die het piepen veroorzaakt. Geen idee hoe, maar de schijven heb ik nog niet uit kunnen sluiten zoals ik wel met de blokken heb kunnen doen.

Zie mijn conclusies hierboven niet als feiten, maar meer als een discussie starter. Ondanks dat ik nu niet in de gelegenheid ben er veel tijd in te steken vind ik het wel leuk/interessant om er over na te denken en te brainstormen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

peteRRR

Ik geloof er wel in dat het werkt als je de oppervlakte van de blokken behandeld waardoor er een andere/betere - frictie/trilling kan ontstaan en die
piep frequentie verlegd word naar onhoorbaar.

Je kan ook nog anti piepplaatjes proberen.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin

En mocht de klauw niet helemaal haaks op de schijf staan dan is dat inmiddels door slijtage van het blok al wel gecorrigeerd.

Ik zou nog even niets uitsluiten en vooral de simpele dingen eerst proberen als middeltje op de blokken, schijven een keer wisselen etc.

Barracuda_82

#581
Ik ben gister iig even langs de garage gereden om fatsoenlijk de remvloeistof te laten vervangen en ontluchten. Daar hebben ze een machine voor en werkt tien keer makkelijker dan thuis op de oprit klooien met een slangetje.

Gevoel in het rempedaal is niet veranderd (dus ik had het al goed gedaan) en het piepen is er (dus) nog steeds.

Vervolgens ga ik dit doen (al heb ik er helemaal geen zin in):
- schijven omwisselen
- brembo blokken weer terug monteren, maar behandelen met tectyl
- opvulplaatje/spacer op de rechterkant vast lijmen op de adapter
- maten opnemen om uitlijning te controleren (al verwacht ik niet veel bijzonders te vinden)
- andere schijven proberen (moet ik nog zoeken)
- andere velgen proberen (moet ik nog zoeken)

Overigens: ik ben zojuist bij een lokaal staalconstructiebedrijf langs gegaan en heb een staalplaat besteldvan 1800x800mm en 15mm dik om mijn nieuwe werkbank mee af te maken. Als het goed is is ie volgende week klaar. Moet ik wel zorgen dat ik dit weekend de trekhaak onder de V70 heb geknoopt  :eusa_dance:
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Paulvdberg

Heb zelf schijven van Mtec gemonteerd, ben er over te spreken! (rij met 33ymm xc90)

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 28-09-2018 09:22:19
Ik ben gister iig even langs de garage gereden om fatsoenlijk de remvloeistof te laten vervangen en ontluchten. Daar hebben ze een machine voor en werkt tien keer makkelijker dan thuis op de oprit klooien met een slangetje.

Gevoel in het rempedaal is niet veranderd (dus ik had het al goed gedaan) en het piepen is er (dus) nog steeds.

Vervolgens ga ik dit doen (al heb ik er helemaal geen zin in):
- schijven omwisselen
- brembo blokken weer terug monteren, maar behandelen met tectyl
- opvulplaatje/spacer op de rechterkant vast lijmen op de adapter
- maten opnemen om uitlijning te controleren (al verwacht ik niet veel bijzonders te vinden)
- andere schijven proberen (moet ik nog zoeken)
- andere velgen proberen (moet ik nog zoeken)

Overigens: ik ben zojuist bij een lokaal staalconstructiebedrijf langs gegaan en heb een staalplaat besteldvan 1800x800mm en 15mm dik om mijn nieuwe werkbank mee af te maken. Als het goed is is ie volgende week klaar. Moet ik wel zorgen dat ik dit weekend de trekhaak onder de V70 heb geknoopt  :eusa_dance:

Gewoon stug doorgaan, we zullen dat kreng laten zwijgen  :evil:
Je weet dat de voldoening straks des te groter is he  ;D

Mooie plaat wordt dat  :eusa_clap:

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 28-09-2018 10:53:00
Mooie plaat wordt dat  :eusa_clap:

172 kilo.. wordt nog wel een dingetje om die op het frame van de werkbank te krijgen, maar dat komt wel goed. Het zwaarste wat ik zelf ook gedeadlift heb is 145 kilo, dus als ik nog drie man vind die dat ook kunnen, dan komt dat ding wel omhoog :P

Ik moet alleen eerst de trekhaak onder de V70 knopen. Anders moet ie achter in de Volvo en dan krijg ik hem er zeker nooit meer uit :D
Johan van Tongeren - www.baddecision.works