Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Duiven

Citaat van: de geneRaal op 07-11-2018 19:55:48
Heb eigenlijk wel interesse in die zuigerlamp ;)

Gr Maus
Dito!, ik vind 'm erg mooi met de kantteking dat die stroomkabel beter door een tandwiel kan gaan dan er onderdoor.
Of je moet er een uitsparing in frezen.

NinaPaul

Het lijkt me uitgefreesd te zijn, echter op de foto niet zo goed te zien dat er nog een stukje "ring" onder het tandwiel zit.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Printen en voedingen niet weg gooien hoor, zit een beveiliging op een zogenaamde varistor.
Die zorgt er voor dat de zekering door brand.

De varistor van de print af knippen of breken en zekering vervangen en de boel werkt weer.
Dan ff een zooitje nieuwe varistors bestellen en netjes terug op de print solderen scheelt een hoop poen :P

De varistor verbrand bij te hoge spanning en maakt dan sluiting, door de sluiting tussen fase en 0 verbrand smeltveiligheid. En is de print gered zeg maar... dus in principe kan je toe met nieuwe varistors en wat glaszekeringen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rob850/480

A, o, aja, ache echt, doe ik dat,top dus de volgende keer gewoon nieuwe batterijen en dan doet ie het weer.

Barracuda_82

#724
Citaat van: V70R^2 op 07-11-2018 19:14:56
Dat is echt gaaf allemaal! Die met die zuiger als lampenkap is geweldig!

Ik heb net een hoop nokkenassen en oud blok spul weg gegooit... Maar als je er nog wat mee kan, ik heb nog 10+ drijfstangen van 850/V70 liggen? mag je hebben.

Heel graag!! Ik wilde eerdaags jouw remblokken terug gaan sturen, maar ik denk dat ik dan beter effe langs kan komen rijden om ze om te wisselen voor die drijfstangen. Ik app je wel effe :)

Citaat van: classicT5 op 07-11-2018 19:41:20
Krijgen we nog een Howto van die lampen? ;)

Hahahah! Als je me volgt op instagram komen er nog wel wat stories voorbij met een blik achter de schermen :) (@johan_van_tongeren)

Citaat van: de geneRaal op 07-11-2018 19:55:48
Heb eigenlijk wel interesse in die zuigerlamp ;)

Gr Maus

Ik zal je naam noteren op de interesselijst :) Ik heb al wat extra zuigers verzameld, dus nu alleen nog een paar van die flexibele zwanenhalzen en dan kan ik er nog een paar meer maken.

Citaat van: innocenti op 07-11-2018 21:18:13
Die lamp is mooi geworden. En die loopauto vind ik helemaal supervet.
Ik kom wel weer n keer met de mini langs om te kijken in het voorjaar. Nu staat ie in de winterstalling.

Gezellig!  :)

Citaat van: big ben op 08-11-2018 13:20:07
Zit met verbazing te lezen wat je zoal doet  :eusa_clap: 8)..........zijn er ook "dingen" die je niet goed kunt  ;D

Hahaha ja, krachtstroom aanleggen dus.

Een paar lampen ophangen kan ik nog wel, maar veel ingewikkelder wil ik het liever niet maken :) Volgende week woensdag komt de elektricien de boel aanleggen. Eén krachtstroom groep en twee normale groepen in een eigen groepenkast in de garage. En een krachtstroom stopcontact natuurlijk. Die twee normale groepen ga ik later zelf nieuwe verlichting en stopcontacten op aansluiten.

Citaat van: Hans Duiven op 08-11-2018 17:02:35
Dito!, ik vind 'm erg mooi met de kantteking dat die stroomkabel beter door een tandwiel kan gaan dan er onderdoor.
Of je moet er een uitsparing in frezen.

Dat is ook zo  ;) Onder het onderste tandwiel zit nog een extra ring met een uitsparing waar de kabel netjes doorheen loopt. Op deze foto zie je in het midden het gat waar de kabel uit de tandwielen komt, en vooraan de uitsparing waar ie onder de lamp uit komt:



Citaat van: NinaPaul op 08-11-2018 17:06:50
Het lijkt me uitgefreesd te zijn, echter op de foto niet zo goed te zien dat er nog een stukje "ring" onder het tandwiel zit.

Geslepen ipv gefreesd, maar goed gezien  ;D
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

mehn

Citaat van: Barracuda_82 op 09-11-2018 09:17:31
Hahahah! Als je me volgt op instagram komen er nog wel wat stories voorbij met een blik achter de schermen :)

Dan gaan we dat maar eens doen ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Barracuda_82

Een nieuw weekend, een nieuwe machine. Lijkt een beetje een trend te worden, maar nu hou ik er echt mee op voorlopig...

Anyway, zaterdag effe naar Enschede gereden om daar een slijmachine op te halen. Ik wist dat het een flinke knoepert zou zijn, maar bij aankomst bleek ie toch nog groter dan ik me voorstelde. Maar goed, de prijs was mooi en ik was er toch al, dus maar meegenomen. Thuis even schoon gemaakt en er een normale slijpmachine bovenop gezet ter vergelijk:



Om je een beetje een idee te geven van de afmetingen: dit is één extra steen die ik er bij heb gekregen. 300mm doorsnede:



De borstel, waar het mij allemaal om gaat, is aardig versleten, dus ik dacht: "die pak ik er effe af, zodat ik de maten op kan nemen en een nieuwe kan bestellen...". Niet dus. Daar heb je sleutel 46 voor nodig. Zelfs mijn Baco ging niet groot genoeg hiervoor:



Om de moer toch los te krijgen maar even snel een sleutel in elkaar gedraaid van stukjes 10mm plaat:





Gelukt!



Ik heb inmiddels een nieuwe borstel besteld, maar ik betwijfel of die gaat passen. Het is moeilijk om iets online te vinden in deze maten...
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Nice! ik heb ook een flink loeder staan :P moet nog eens aansluiten ook ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Geweldig! Even zelf een ringsleutel in elkaar flansen  ;D  :eusa_clap:

V70R^2

Citaat van: Barracuda_82 op 12-11-2018 09:11:28





Dat zijn flinke schijven! Ik zou ze ff op de V70 monteren, dan is het piepen van die remmen snel voorbij!  :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: V70R^2 op 12-11-2018 13:14:40
Dat zijn flinke schijven! Ik zou ze ff op de V70 monteren, dan is het piepen van die remmen snel voorbij!  :eusa_whistle:

;D ;D

Barracuda_82

Citaat van: V70R^2 op 12-11-2018 13:14:40
Dat zijn flinke schijven! Ik zou ze ff op de V70 monteren, dan is het piepen van die remmen snel voorbij!  :eusa_whistle:

Hahahahaha!
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

razorx

Wat een joekel! Wat wordt daar normaal op geslepen?

peteRRR

Op lage toeren blijven/laten draaien dan heb je een molensteen voor het leven.

Let wel vroeger in het verre verleden werden er wedstrijden gehouden door de vrouwen die deden aan molensteen werpen,
dat even ter zijde :eusa_shifty:

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Barracuda_82

1430 toeren draait de machine. Da's mooi langzaam.

Maar over levensduur gesproken... een vriend van me is werkzaam in de offshore industrie en doet iets met veiligheid inspectie. Ofzoiets. Maar hij stuurde me een berichtje na mijn post op Facebook dat die stenen maar een beperkte levensduur hebben.

Uiteindelijk stuurde hij me een document waarin een levensduur van 3 jaar gegevens wordt. Maar dit is dan weer alleen voor bakelietgebonden stenen. Keramisch gebonden stenen kunnen weer levenslang mee gaan, zolang ze niet gebroken zijn (wat je kan testen door er op te tikken met een schroevendraaier ofzo). Daarom moet je ze ook altijd droog opslaan. Anders kan er vocht in komen en de steen breken.

Slijpschijven voor je slijptol hebben blijkbaar ook een beperkte levensduur. Die staat schijnbaar altijd geprint op de metalen ring in het midden van de schijf.

Citaat van: razorx op 12-11-2018 15:51:01
Wat een joekel! Wat wordt daar normaal op geslepen?

Geen idee... pantserdelen voor tanks denk ik :P
Johan van Tongeren - www.baddecision.works