Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

De geneugten van ouwe barrels. Meeste is wel op te lossen met een dag werk. De auto heeft waarschijnkijk 1 of meerdere eigenaren gehad die wat minder lief waren

Vulk

Citaat van: Barracuda_82 op 24-12-2018 09:43:50

Om eerlijk te zijn zit ik vooral daar mee in mijn maag: het is niet goed voor de auto om bijna alleen zulke korte stukjes te rijden. De auto is altijd maar nét warm zodra ik op m'n werk aan kom. En door die korte stukken zuipt ie dus ook erg veel (1 op 7 gemiddeld) terwijl ie pas "zuinig" wordt op de snelweg. Waar ik bijna nooit kom.


Net  om die reden heb ik een kleine auto erbij gekocht voor dagelijks verkeer. De 850 komt enkel nog buiten voor de langere ritten.

Barracuda_82

Citaat van: Vulk op 24-12-2018 10:14:11
Net  om die reden heb ik een kleine auto erbij gekocht voor dagelijks verkeer. De 850 komt enkel nog buiten voor de langere ritten.

Haha, maar de V70 ís precies mijn auto die ik erbij heb gekocht om niet te veel in de 240 te moeten rijden :P

De 240 is bij mij de projectauto en de V70 is bedoeld als normale daily. Als ik zo steeds maar auto's blijf kopen om de gebreken van andere auto's op te lossen, dan is het eind snel zoek :P
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

spijky

 :o ik rij maar 4km naarchet werk met de R.
Hij doet het wel gewoon hoor. Wel 17.3L/100km gemiddeld  ;D
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

de Boeing

Citaat van: Barracuda_82 op 24-12-2018 09:07:13

- Je start je auto en wordt welkom geheten door een lekke uitlaat
- De ramen slaan meteen aan omdat de achterklep lek is en het vochtig is in de auto
- De airco begroet je met een foutmelding en besluit het niet te doen
- Je wacht 15 minuten tot de ramen ontwasemd zijn
- Ondertussen luister je wat muziek door een audio systeem waarvan 1 speaker kapot is en kraakt alsof je in 1943 met je oma aan het bellen bent
- Als je dan eindelijk kan gaan rijden zet je de auto in z'n achteruit en kun je 3 seconden later gas gaan geven
- Geef je eerder gas, dan krijg je een whiplash zodra de versnellingsbak eindelijk wakker is geworden
- Zodra je de oprit af bent zet je hem in z'n D en je wacht weer netjes 3 seconden. Ander verkeer wacht wel even.
- Als je de eerste bocht door gaat wordt je verwelkomd door een fijne piep/kraak combi uit het stuurhuis van een of ander uitgedroogd rubber
- Je zet de ruitenwisser aan omdat het gaat regenen en een nieuwe piep van een of ander uitgedroogd mechanisme draagt bij aan de symfonie
- Voor je het dorp uit bent moet je een keer goed remmen voor een scholier, en dankzij de onoplosbare problemen met de piepende remmen is de rest van het dorp ook wakker
- Na een paar km is je motor warm en geef je een keer gas bij het stoplicht en dan wordt je het snot voor de ogen gereden door een moderne lease golf met wieldoppen
- Halverwege de rit zet je de radio maar wat harder zodat alle piepjes en kraakjes wat minder opvallen
- Bij het volgende stoplicht doe je de muziek effe uit en het raam een stukje open om dan maar naar de uitlaat te luisteren
- Je geeft een goede stoot gas en denkt dan: is dat alles? Zelfs met een lekke uitlaat klinkt het nergens naar
- Je stopt even bij de bandenboer om de velgen van je 240 af te geven en krijgt bij het uitladen 3 keer de achterklep op je hoofd
- De garagehouder kijkt je aan en denkt: "wat een frikandellenbak"
- Je rijdt weg bij de bandenboer en geeft een stoot gas. Niemand kijkt op van z'n werk.
- Aangekomen op je werk parkeer je. Na 5 keer steken pas je eindelijk in het parkeervak naast al je collega's in kleine truttenschudders
- Je loopt naar de deur en kijkt nog een keer om en denkt dan: "Pfff, wat een gedoe. Is dit me 1 op 7 gemiddeld waard?"


bellen met 1943  ;D ;D

Maar in de tijd die ik nodig heb om zo een lap tekst te schrijven heb ik ook al een paar van de problemen aangepakt.

Haha, zonder gekheid, wel ergens herkenbaar natuurlijk. Ik heb hier een hybride japannerke erbij, doet altijd perfect wat ie moet doen, 1/20 en saai als hell, dat wel (over het laadvolume nog maar te zwijgen).

Had je al eens keer automaatolie gewisseld? (kan vrij eenvoudig door af te laten en dan zelfde hoeveelheid terug bijvullen, zonder ingewikkelde flush methodes).

en ja keertje lange rit doen met verwarming op standje "frikandellen bakken" (ff korte broek aantrekken :) ) kan helpen om het interieur eens goed uit te drogen...

henry classic v70

Paar van die vochtvreters er in zetten..  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Thijssie!

Citaat van: henry classic v70 op 25-12-2018 10:42:46
Paar van die vochtvreters er in zetten..  ;)
Zou ik niet doen. Als er rubbers lek zijn ga je juist vocht van buiten aantrekken...

Wouter96

Jij heb toch een Zweedse import met behoorlijk wat roest? Komen veel van die ergernissen daardoor denk je? Je verhaal herken ik niet van veel andere V70(R) rijders.  ;)  Je hoort heel veel plezier te hebben in zo n ding!!! Maar ik snap je wel als ik lees hoe je gemiddelde ritje er uit ziet 

Citaat van: Thijssie! op 25-12-2018 13:55:14
Zou ik niet doen. Als er rubbers lek zijn ga je juist vocht van buiten aantrekken...

Ik zet vaak gwn n klein straalkacheltje achterin en zet het voorste raam op een klein kiertje. ff doorblazen, als ik dat niet doe eens in de paar maanden blijft ie ook beslaan..


arjen850

Ding weer terug origineel maken, kon al wel eens beter gaan😀 en Anders wieberen met dat hok, je bent er toch al klaar mee. Ik wil wel 500 geven voor de ellende van een ander😉

Markbakker

Een oude (of nieuwe) panty gevuld met wat kattengrind in de auto leggen. Heeft bij mij altijd geholpen tegen het beslaan van de ruiten toen ik nog een 480 had.

Barracuda_82

Citaat van: de Boeing op 25-12-2018 10:26:14
Had je al eens keer automaatolie gewisseld? (kan vrij eenvoudig door af te laten en dan zelfde hoeveelheid terug bijvullen, zonder ingewikkelde flush methodes).

Ik heb 40 liter bakolie staan om te wisselen, maar nog geen zin in gehad...
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Gister even met de aanhanger achter de V70 gereden, voor het eerst, en bleek dat de stekker en alles goed aangesloten is. Dat was niet heel moeilijk en ik had ook wel verwacht dat het vlekkeloos zou gaan, maar toch fijn om te zien. Voor zo ver de V70.

Voor de 240 heb ik een variabele spacer/adapter gemaakt. Puur om te meten hoe breed de definitieve adapters moeten worden. Dus absoluut niet om mee te gaan rijden! Op facebook heeft iemand me al dood gewenst omdat ie dacht dat ik daar mee ging rijden, dus laat dat duidelijk zijn.



De moeren op de lange M12 bouten bepalen hoe ver het wiel gespaced moet worden:



Zoals je ziet kun je dan tot op de millimeter bepalen waar het wiel uit moet komen:



En dan het meest heuglijke nieuws... ik heb eindelijk een mooie draaibank gevonden en gekocht! Komende donderdag wordt ie geleverd, tot die tijd een plaatje van internet:



Automatische dwars én langsvoeding, draadsnijden, 52-2000 rpm, snelwisselsysteem, camlock, digitale uitlezing, etc. Erg fijn apparaat!
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Miyel

Nice! Een draaibank!
Ook plannen voor een freesbank? Dan heb ik nog wel wat aanvragen ;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

de geneRaal

Weer een mooi stuk gereedschap erbij :eusa_clap:
Goed bedacht dat met die draadeinden om zo te bepalen waar het wiel komt.
Die gasten op FB die sporen niet
Je bent lekker bezig  ;)
Blackstone under construction

classicT5

Mooi speelgoed :) Veel plezier ermee!