Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Nog ontwikkelingen met de piepende remmen?

Miyel

Kun je niet elders een roostertje plaatsen, bijvoorbeeld die van een 850/V70 op zo'n zelfde (niet zichtbare) plek?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 09-04-2019 11:51:39
Nog ontwikkelingen met de piepende remmen?

Nope. Blijft hetzelfde. Ik begin er nu wel weer meer last van te krijgen omdat ik nu vaker met het raam open rijdt. Wat me inmiddels wel opvalt is dat de remmen ook piepen als ik stil sta en heel langzaam de auto laat rollen (dus voet een beetje liften van de rem. het is een automaat). Dus het zit niet in een onbalans in de schijven.

Binnenkort toch maar eens wat geld opschokken en nieuwe blokken aanschaffen.

Citaat van: Miyel op 09-04-2019 12:41:38
Kun je niet elders een roostertje plaatsen, bijvoorbeeld die van een 850/V70 op zo'n zelfde (niet zichtbare) plek?

Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, maar da's zo'n hoop werk... dat is het me ook niet waard.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 09-04-2019 13:00:25
Nope. Blijft hetzelfde. Ik begin er nu wel weer meer last van te krijgen omdat ik nu vaker met het raam open rijdt. Wat me inmiddels wel opvalt is dat de remmen ook piepen als ik stil sta en heel langzaam de auto laat rollen (dus voet een beetje liften van de rem. het is een automaat). Dus het zit niet in een onbalans in de schijven.

Binnenkort toch maar eens wat geld opschokken en nieuwe blokken aanschaffen.

Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, maar da's zo'n hoop werk... dat is het me ook niet waard.

Had het ook al eerder aangeboden maar we kunnen mijn blokken een keer in jouw klauwen zetten.

Het zijn de Ferrode DS performace blokken FDS1334, bij amazon.de voor 163 en op ebay.co.uk voor 145 pond zie ik ze.
Zitten mooi tussen standaard blokken en de meer racy blokken in.

Barracuda_82

Klopt, dat weet ik nog. En dat zijn ook precies de blokken die ik aan wilde gaan schaffen :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Ik heb zojuist ook even de video geupload die ik gemaakt heb bij het vervangen van de hoek in de voorruit van de 240. Niet de meest spannende video, maar het biedt misschien een inzicht voor iemand die ook zoiets wil gaan doen. Of als je het gewoon leuk vindt om naar slijptollen en lasapparaten te kijken :)

https://youtu.be/352ar5p4ILw
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

henry classic v70

...best nog veel werk om het netjes pas te krijgen, mooi resultaat!
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Citaat van: henry classic v70 op 10-04-2019 08:22:17
...best nog veel werk om het netjes pas te krijgen, mooi resultaat!

Ja het is zeker stiekem een werkje. Als het nieuwe deel niet exact aansluit op de rest van de auto wordt het een heel gedoe om het vast te lassen. Zeker met een TIG apparaat.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Afgelopen dagen tussen de migraine aanvallen door een paar uurtjes kunnen vinden om aan de omboring van de velgen te werken. Als eerste heb ik samen met mijn "docent" een schijf gemaakt met daarin een exact 5x108 patroon. Het hart heb ik gedraaid op 66.6, zodat ie precies strak in de mercedes velgen past. Daarna in het verdeelapparaat op de freesmachine om de gaten er in te maken:



Daarna een centerpunt gedraaid die precies in de gaatjes past:



In de keuken professioneel gehard:



En zo is de mal klaar:



De dag erna een markering op de mal gemaakt om precies het midden uit te lijnen met de aanwezige gaten, zodat de nieuwe precies in het midden komen. En een grote ring met een bout om de mal vast te zetten tijdens het timmeren op de centerpunt, zodat deze niet verschuift:



De centerpunt heeft hele mooie centers gemaakt en het boren was daarna een makkie. Ik moest wel even een grote dikke plank op de boormachine leggen, want het plateau van de kolomboor was net iets te klein voor een 17" velg:



Missie geslaagd. Het gat met het pijltje er bij is degene die precies uitlijnd aan de andere kant waar de "uitstulping" zit met de schroefdraad om de centercap op vast te schroeven. Die vervalt met het omboren, dus daar moet ik tzt nog iets voor verzinnen. Wss las ik een nieuwe bevestiging boven één van de andere gaten en maak ik daar draad in voor het schroefje  van de centercap.



Daarna de andere kant. Da's het moeilijke stukje van de puzzel, want de nieuwe gaten komen uit in een schuine wand. Daar moet dus een inkeping in komen om ruimte te maken voor de moeren. Ik heb een pen gedraaid om de centerboor van de gatenzaag mee te vervangen en daarmee kon ik in de wand van de velg boren. Wees gerust, die wand is meer dan 3 centimeter dik en kan wel wat missen:



Het resultaat is niet supermooi afgewerkt, maar als ik straks de gaten naar de uiteindelijke maat heb geboord en de zitting voor de moeren er in zit zie je er niks meer van:



Die gaten laat ik zo lang mogelijk op 8mm ipv de uiteindelijke 14mm, zodat ik bijvoorbeeld de gatenboor er fatsoenlijk in kan centreren. Met een gat van 14 wordt dat al wat lastiger.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Mooi werk hoor weer.
Gebruik je de standaard conische bouten?

Barracuda_82

Neen, ik ben voornemens om gewone tapse moeren te gaan gebruiken.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter

misschien zeg ik iets heel stoms maar is het net mogelijk de oude gaten op te vullen? Qua stevigheid?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 12-04-2019 10:32:33
misschien zeg ik iets heel stoms maar is het net mogelijk de oude gaten op te vullen? Qua stevigheid?

Dat zou in theorie wel kunnen, maar ik denk niet dat dat heel erg nodig is en waarschijnlijk meer problemen oplevert dan het oplost.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

Cool weer Johan!!
Super hoe je dit allemaal doet, leuk project die 245
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4