Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vincen tdi

Zijn die volvo v8 blokken weer een beetje verkrijgbaar dan.
Ze zijn een poos heel populair geweest in Australië bij de racerij
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Jelmar

De Yamaha V8 is een mooie motor maar geeft diverse uitdagingen bij inbouw in RWD vorm. Inlaatspruitstuk, accesoires (dynamo ed.), ende bak om er maar een paar te noemen. Maar met een beetje budget kun je een hoop maken.
850R

Barracuda_82

Gevaarlijk, zo'n discussie over motoren... in mijn hoofd begint het blok-swap-project weer te leven... MUST. RESIST.

Anyway... de komende dagen ben ik druk met wat draai opdrachten. Maar hopelijk vind ik nog wat tijd om aan de Volvo's te werken.

Gister in ieder geval 1 opdracht al afgerond; twee aluminium slang adapters voor gebruik in een getunede Mini.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

volvobug

Leuk hè, een draaibankje  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Walter

netjes

Citaat van: Barracuda_82 op 17-04-2019 11:26:47
Gevaarlijk, zo'n discussie over motoren... in mijn hoofd begint het blok-swap-project weer te leven... MUST. RESIST.

Woorden als "uitdaging" helpen dan zeker niet?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Oke, het 245 project begint nu officieel uit de hand te lopen. Ik heb als doel om hem af te hebben voor het Volvo Treffen op 10 juni, maar ik denk dat dat nu wat optimistisch begint te worden. Ik heb namelijk besloten om de achteras er onderuit te halen en te vervangen met een 940 as. Die is namelijk zo veel breder als ik eigenlijk aan spacers nodig heb om de wielen passend te krijgen. Nu het omboren van de wielen gelukt is is dit een optie geworden.

Ook heb ik bedacht dat het een goed idee is om de onderste draagarmen ook verstelbaar te maken. Dit is het enige aan/op de achteras wat nog niet verstelbaar is.

Na drie kapotte vingers en een halve bus WD40 was ie los en kon ik hem onder de auto uit trekken:


Daarnaast krijg ik de laatste week ineens veel aanvragen voor draaiwerk en daar ben ik blij mee, maar is ook wel hard werken om het overal tussendoor nog voor elkaar te krijgen. Maar de eerste set van 36 draadbussen die besteld waren zijn klaar:



En omdat ik nogal vaak de klauwplaat open en dicht moest doen voor die opdracht werd ik helemaal moe van mijn te korte sleutel, die steeds tegen de machine kwam als de klauwplaat niet precies recht omhoog stond, dus heb ik een nieuwe sleutel gemaakt die een stuk langer is:



Ook ben ik bezig een as uit een pomp van een motor te fixen. Blijkbaar iets zeldzaams/duurs en ik ga proberen de as op te lassen en terug te draaien en polijsten tot de originele diameter.


Verder wil mijn vriendin een nieuwe auto, dus zijn we de afgelopen dagen ook steeds rond aan het rijden om allerlei verschillende auto's te gaan passen. Gelukkig gaan we lekker in de V70. Nadeel is dat dit dan iets te vaak gebeurd:
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Die BP ultimate gaat zo lekkerrrrrr  ;D

henry classic v70

Druk druk druk druk druk....  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Citaat van: henry classic v70 op 24-04-2019 16:29:43
Druk druk druk druk druk....  ;D

De komende dagen moet ik even noodgedwongen rust pakken... gister was ik aan het draaien en had niet door dat de dwarsslede aan het eind van het bed was, terwijl de machine op automatische voeding stond en die drukte dus een tand uit mijn tandwiel van de voeding:



Na demontage goed te zien:



Het werkt nog wel, maar om de x aantal mm heb ik dus een onbetrouwbare voeding, dus dit moet gefixed worden. Binnenkort ga ik bij mijn maestro een nieuw tandwiel maken. Of een paar iig, zodat ik wat vaker zo'n stomme fout kan maken :P
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

Das zonde, zit dus geen beveiliging voor zoiets? :(

Leuke volvo gevonden voor je vriendin? ;)

volvobug

Mijn Emco heeft in de aandrijving van de langs/dwarsvoeding een aluminium breekpen zitten. Als de slede blokkeert breekt dat pennetje in de koppeling. Heeft jouw draaibank zo'n voorziening? Controleer dan of een vorige eigenaar er niet een stalen pennetje (spijker of iets dergelijks) in heeft gezet bij gebrek aan reserve aluminium pennetjes.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Ja, er zit een koppeling op de voeding, maar die stond te strak afgesteld. En daarnaast blijkt nu dat het tandwiel ook niet gehard is. Dan is er niet veel voor nodig om hem te slopen.

Maar er komen al weer twee nieuwe tandwielen aan :)



Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Nu de machine toch uit de running is door dat afgebroken tandwiel heb ik maar besloten de versnellingsbak voor het draadsnijden te demonteren om even wat onderhoud te geven:



De "olie" die er uit kwam was zó dik dat het een half uur duurde voor die 0,5 liter die er in zit er uit was gelopen. Daarna ben ik twee uur bezig geweest om die dikke stroop overal uit te poetsen:



Nu is alles weer mooi schoon, ingevet en ik heb een nieuwe pakking gemaakt:



Later dacht ik even de batterij van de afstandsbediening van de V70 te vervangen (ik moest vort steeds dichterbij gaan staan om de deuren open en dicht te klikken) en toen brak er een klein palletje af in de behuizing en sprongen de veertjes en andere onderdelen door de auto heen (gelukkig zat ik ín de auto, ipv in de tuin ofzo).

Zonder dat palletje kan ik de klapsleutel behuizing niet meer in elkaar zetten, dus snel een paar nieuwe besteld en de huidige sleutel lichtelijk opgelapt met wat plakband.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter

wow, denim design sleutel.  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 29-04-2019 08:43:05
wow, denim design sleutel.  ;D

Nieuwe trend :)

Als je ook zo'n mooie sleutel wil, stuur je dure klapsleutel dan naar mij op en voor 5 euro maak ik er zo'n mooie designsleutel van.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works