Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars


The Demon

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik kan het niet, en wil het ook niet kunnen.
Het zou mij op de zenuwen werken dat gepriegel.

Barracuda_82

Thanks voor alle leuke reacties, heren :)

Citaat van: The Demon op 15-05-2019 20:27:18
Het zou mij op de zenuwen werken dat gepriegel.

Dat valt wel mee hoor! Het is vooral conditie wat je nodig hebt als je dat taaie RVS met de hand gaat vijlen ;)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

En veel eelt op je handen? ;)

Mooi geworden en knap dat je op zon idee komt.

NinaPaul

Maar kan je er ook een bierflesje mee openen ;-)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Barracuda_82

Citaat van: classicT5 op 16-05-2019 11:39:54
En veel eelt op je handen? ;)

Dat heb ik al, dus dat valt wel mee :P

Citaat van: NinaPaul op 16-05-2019 12:21:47
Maar kan je er ook een bierflesje mee openen ;-)

Een beetje vent kan met alles een bierflesje openen, toch? ;)

Back to business na een weekendje bruiloften (niet de mijne) en wijn drinken. Vanochtend om 9 uur stond Edwin op de stoep met zijn S70R voor een demper-delete zoals ik ook op mijn V70 heb gedaan. Niet veel later, omdat alles lekker gangbaar was, stond de auto op bokjes en was de uitlaat al gedemonteerd:



En ondanks alle wijn (of dankzij?) zijn de lassen toch best prima geworden :P



En niet veel later was de pijp klaar:



Bekijk hier een filmpje van toen Edwin vertrok op mijn Instagram: https://www.instagram.com/p/BxpBJm2oyum/

Ik heb zelf ook even een rondje om het dorp gereden met de S en het klinkt in zo'n sedan écht supergoed. Echt een wereld van verschil met die grote klankkast van mij. Als je het mij vraagt echt een perfecte mod op een S70. Buiten de auto lekker luid, zonder dat het tokkie is (er ligt natuurlijk ook een fatsoenlijke motor aan de basis van het geluid) en niet te luid als je gewoon rustig aan doet en in de auto al helemaal lekker rustig.

Dus als er nog meer gegadigden zijn: voor 100€ inclusief materiaal en montage heb je ook zo'n mooi geluidje  ;D Klaar terwijl je wacht (ongeveer 3 uur werk) en je hoeft alleen af en toe wat gereedschap aan te geven als je er dan toch bent. Of je gaat effe wandelen door ons monumentale dorpje :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Chevyeddy

#1074
Het is echt heel goed gelukt Johan. Heb er een smile van oor tot oor aan over gehouden. Wat ook heel fijn is, op de snelweg merk je totaal geen verschil. Geen irritante brom of trilling door de auto. Ben er echt heel blij mee! ;D ;D

Oow en, tot ongeveer 1500 rpm kun je heel zacht de straat uit rollen, zonder dat bij de buurvrouw de krulspelden van schrik uit haar haar vliegen.
'02 MB E500 (daily driver)
'98 Volvo s70r 2.3 AT, Mystic Silver (verkocht)
 ̶'̶9̶9̶ ̶V̶o̶l̶v̶o̶ ̶s̶7̶0̶ ̶2̶.̶4̶ ̶M̶T̶,̶ ̶M̶y̶s̶t̶i̶c̶ ̶S̶i̶l̶v̶e̶r̶ ̶(̶g̶e̶d̶e̶m̶o̶n̶t̶e̶e̶r̶d̶)̶
'79 Chevrolet El-camino LS 5.7 AT
'05 Ford Mustang convertible 4.0 AT

de Boeing

Klinkt heel lekker, moet ik nu ook aan een sedan?  ??? ;D ;D

Keep up the good work!!

innocenti

Die klankkast herken ik. Ik Heb m 3x aangepast voordat de uitlaat op m oude V70r naar wens was. De klankkast icm automaat is heel lastig.

TBoss3

Zijn er ook ervaringsdeskundigen met demper delete op een turboloze 850? Klinkt erg lekker op zowel de V- als S70R, echter heb ik geen zin om een rijdende klankkast te worden 😅
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 19-05-2019 16:14:58
Netjes. Waar las jij mee?

Mijn Esab CaddyTIG. Met 100% argon, 1.6mm ER70 S-6 toevoegdraad, 0.4s postflow, 0.3s ramp-up, 60amp, 0.5s ramp-down, 4s postflow.

Citaat van: Chevyeddy op 19-05-2019 16:29:06
Het is echt heel goed gelukt Johan. Heb er een smile van oor tot oor aan over gehouden. Wat ook heel fijn is, op de snelweg merk je totaal geen verschil. Geen irritante brom of trilling door de auto. Ben er echt heel blij mee! ;D ;D

Oow en, tot ongeveer 1500 rpm kun je heel zacht de straat uit rollen, zonder dat bij de buurvrouw de krulspelden van schrik uit haar haar vliegen.

Ik ben echt wel een beetje jaloers op het resultaat op jouw auto :D

Citaat van: innocenti op 19-05-2019 21:35:22
Die klankkast herken ik. Ik Heb m 3x aangepast voordat de uitlaat op m oude V70r naar wens was. De klankkast icm automaat is heel lastig.

Precies dat ja. Als je een handbak hebt kun je tenminste nog een beetje die 2000-2500 toere zone ontwijken.

Citaat van: TBoss3 op 19-05-2019 21:59:14
Zijn er ook ervaringsdeskundigen met demper delete op een turboloze 850? Klinkt erg lekker op zowel de V- als S70R, echter heb ik geen zin om een rijdende klankkast te worden 😅

Je zou ook kunnen kiezen voor een zogenaamde cut-out klep. Dan kun je met een knopje kiezen tussen wel en geen herrie.



Toen Edwin gister de deur uit was dacht ik: het is mooi weer, laat ik eens mijn V70 inspecteren of alles onder de kap nog in orde is. Ik vond Edwin's auto namelijk net wat lekkerder aan het gas hangen dan de mijne. Alsof de mijne met de handrem een beetje er op rond rijdt. Ding loopt verder perfect, maar voelt net wat sloom. Misschien omdat ik die auto zo gewend ben, maar een keer goed alle slangen bekijken kan ook geen kwaad.

Dus even de airbox er uit en eens goed naar alle vacuumleidingen kijken.



Ik zag niks geks, maar omdat ik toch nog een stuk goede siliconen vacuumslang in mijn hand had maar even preventief wat slangen vervangen:



En toen ging het verkeerd... ik stond effe naar die intercooler buizen te kijken en dacht: "zo'n RIP kit kan ik ook zelf wel maken..."



Drie uur puzelen later had ik een RIP kit. Niet de mooiste en geen idee waar die buizen vandaan komen, maar het werkt:



Ik vind het effect alleen wat tegen vallen als je weet hoe lovend mensen soms kunnen zijn over zo'n RIP kit. En ik kan me niet voorstellen dat die knik in het midden bij mij zo veel verschil maakt. Maar goed. Het voelt wel dat ie wat beter op het gas reageert. Dus het is goed.

Toen ik daar net mee klaar was stond Luca (van LucaCarMods) op de stoep om een frankenstein aandrijfas te gaan maken voor zijn 1UZ V8 powered Volvo 245. Het idee was om de aandrijfas van die Lexus en de Volvo doormidden te tjoepen en dmv een prop/doorn aan elkaar te koppelen. Op de draaibank uitklokken en zo hopelijk een as maken die aardig in balans is. En stevig.

Dus men neme een 1UZ koppelstuk, zo dicht mogelijk op de bak doorgezaagd (boven) en een Volvo aandrijfas ook op lengte afgezaagd:



Toen een stuk 100MnCrW4 (1.2501) genomen en helemaal weg gedraaid tot een perfect passende prop:



Die doorn we aan beide kanten met een flinke rubber hamer er in hebben getimmerd:



Daarna opgespannen, uitgeklokt, en gelast (Luca met mijn machine):



Het resultaat was een perfect rechte as met een las die nooit van z'n leven meer kapot gaat:



Een likje verf en het lijkt alsof het zo hoort:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937