Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Ja zag die een tijdje terug ook op foto's van Koen van een "alter 1" V60.
Wat een heerlijke kleur, beter dan dat saaie zwart dat mijne heeft ;D

classicT5

Als je hem zover al hebt kaalgemaakt ed, is de stap naar spuiten toch niet zo groot? Denk dat je niet meer kwijt bent dan wrappen in dit stadium?

Barracuda_82

Citaat van: classicT5 op 05-07-2019 19:56:00
Als je hem zover al hebt kaalgemaakt ed, is de stap naar spuiten toch niet zo groot? Denk dat je niet meer kwijt bent dan wrappen in dit stadium?

In theorie wel, maar ik ben altijd snel op een kleur uitgekeken en wil wss over een jaar of twee weer iets anders. En wrappen is voor mij een stuk goedkoper dan spuiten omdat ik dat zelf kan. En daarnaast: paint is dead!
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

BBS

Citaat van: Barracuda_82 op 05-07-2019 10:10:46

Daarnaast heb ik ook de wielkuip rechtsachter er helemaal uit geslepen. Helaas geen plaatje daar van. Wel van de slijpschijf die ineens uit elkaar spatte halverwege. Gelukkig niks aan over gehouden.


Is de schijf toevallig over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen? Op de binnenrand staat een datum namelijk.
Ooit heb ik het ook eens gehad dat een schijf uit elkaar klapte, maar die zat heel dicht op de datum en sinds die tijd ben ik daar toch voorzichtiger mee geworden.
In ieders geval altijd goed dat het net aan goed ging... :)
Volvoloos....

Jelmar

Honda NH605(P) Black pearl / Pirate black / Pirate black pearl (de geleerden zijn het niet eens over de naam ;D ) wel een vreselijk mooie kleur (vind ik). In schaduw lijkt t zwart in de zon donker paars.
850R

de Boeing

Citaat van: BBS op 05-07-2019 21:06:24
Is de schijf toevallig over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen? Op de binnenrand staat een datum namelijk.
Ooit heb ik het ook eens gehad dat een schijf uit elkaar klapte, maar die zat heel dicht op de datum en sinds die tijd ben ik daar toch voorzichtiger mee geworden.
In ieders geval altijd goed dat het net aan goed ging... :)


hmm, zet me ook aan't denken! Ik pak mijn el cheapo tolletje ook regelmatig ff snel snel erbij zonder extra veiligheidsmaatregelen (wel altijd bril). Maar een volledig scherm voor je gezicht en zeker de afschermkap er terug op zetten kan dus geen kwaad...

En verder: goed bezig! :)

Vulk

Houdbaarheidsdatum inderdaad in de gaten houden. En een schijf die gevallen is kan je ook best weggooien.

Barracuda_82

Vaak ben je te bang met die schijven. Ik heb zeker al tienduizend van die dingen verbruikt, waarvan de helft zeker van de Action of de Aldi komt en het zou me niet verbazen als zeker de helft daarvan over de datum is geweest. En dit is de eerste keer in m'n leven dat een schijf uit elkaar klapt toen ie hapte op de rand van mijn wielkast.

Overigens gebruik ik altijd de volledige reeks veiligheidsmaatregelen: gelaatsmasker, afsluitende bril, mondkapje en oorkappen. Als je zo veel aan het slijpen bent wordt je het vanzelf wel beu om troep in je ogen te hebben en in de douche zwarte stukken uit je neus te peuteren.




Zaterdag heb ik tijdens de werkzaamheden in mijn tuin toch nog wat tijd gehad om aan de 240 te werken. Ik heb aan de linker kant al alle bitumen en rotzooi uit de wielkast geschraapt:



In een (rare) panorama weergave ziet het er nu zo uit:



Daarna heb ik met een stuk grijsbord een tweedelige mal kunnen maken die de nieuwe wielkuip moet worden:



Dat kleinere, brede stuk heb ik al gemaakt van staal, nu het lange stuk nog. Daarvoor moet ik nog wat zincor plaat bestellen. En dan is het een kwestie van "effe" in de auto lassen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Ik krijg hier zoveel dejuva gevoelens bij ;D

Maar wel weer kunstig bezig hoor :D nice!

Die wielkuipen zijn wel goed verbouwd al haha origineel ziet dat er net ff wat anders uit :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 08-07-2019 08:39:09
Die wielkuipen zijn wel goed verbouwd al haha origineel ziet dat er net ff wat anders uit :P

Ja, ik heb dadelijk zo veel ruimte dat ik ook tractorwielen kan monteren :P




De 240 staat heel even een paar dagen op pauze, want ik ben een uitlaat aan het maken voor een vriend die zijn 2JZ supra om aan het bouwen is naar big-single-turbo (HX40). Er is vrij weinig ruimte in zo'n MK3 supra, dus er zijn nogal veel bochten en kleine stukjes. Er zijn al 15 lassen nodig om alles aan elkaar te braaien. Daarnaast moeten er nog twee lambda bungs op komen, een wastegate v-band flens op het spruitstuk, spacers voor de turbo, etc.



Beetje inconsistent nog steeds, maar dat ligt grotendeels aan mijn lastoorts. Die is lomp en zwaar. Daarom heb ik gister ook meteen een complete nieuwe toorts besteld van CK worldwide met alles er op en eraan.

De flens voor de turbo was groter dan de pijp, dus daar moest wat gevuld worden:



Ondertussen alles met scotchbrite oppoetsen zodat het er mooi uit ziet:



En ook een bus gedraaid voor de olieretour:



En onder een hoek van 45 graden afgezaagd, zodat ie mooi omhoog wijst op het blok:



Nu nog een flens maken voor/aan dat ding en dan is die olieretour iig al klaar.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

Ik vind die lassen best netjes zo hoor, doe het je niet na.

2JZ -> daar kun je serieus vermogen uit halen. Wat is zijn doel met dit blok?

BTW, heb jij al gezandstraald met die compressor van je? Geeft die bij jou voldoende flow daarvoor?

Barracuda_82

Citaat van: classicT5 op 09-07-2019 09:06:27
Ik vind die lassen best netjes zo hoor, doe het je niet na.

De las an sich is goed, maar ik wil een mooiere las kunnen maken. En dat zit vooral in consistentie. En dat bereik je met een goede toorts, een goede houding en vooral veel oefenen.

Citeer2JZ -> daar kun je serieus vermogen uit halen. Wat is zijn doel met dit blok?

Nu in eerste instantie 400PK aan de wielen. Daarna grotere injectors en een andere mapping en dan nog meer.

CiteerBTW, heb jij al gezandstraald met die compressor van je? Geeft die bij jou voldoende flow daarvoor?

Ik ben de draagarmen van de 240 nu tussendoor aan het zandstralen en dat werkt prima! Toevallig heb ik daar vandeweek een filmpje van op Instagram gepost: https://www.instagram.com/p/BzbB2v3one9/

Ik merk ook weinig verschil tussen wanneer de compressor op druk is en wanneer ie aanslaat tijdens het stralen. Dat had ik bij mijn vorige compressor wel. Overigens zit er ook verschil in het stralen doordat ik de pickup buis van de kast aangepast heb zodat ie minder snel "surged". Er zijn verschillende video's te vinden op youtube waar dit soort mods in uitgelegd worden. Ook heb ik de verlichting aangepast door het strandaard TL balkje te vervangen door een 30 watt LED bouwlamp. Dat is ook echt een verademing; goed kunnen zien wat je doet.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Ja rvs tiggen is toch wel een dingetje hoor pfff... ik vind t ook lastig.

Zoveel om op te letten, niet te veel warmte snel genoeg lopen en toevoegen.
Snelheid doet veel met warmte, als je sneller loopt breng je minder warmte in, als je meer toevoegt koel je ook meer omdat er meer materiaal bij komt.
En dan zit je weer met die wolfraam stok in dat smeltbad te roeren ;D
Wat voor mij de grootste verbetering was is de gaslens met grote cup. Dat last een stuk fijner en koeler.

Maar ik krijg een mooie consistente las ook nog steeds niet mooi voor elkaar, oefenen is ook wel een ding ja en geduld vast ook ;D
Vaste hand heb je ook echt wel nodig.

Als je er uit bent wat uiteindelijk de truc is dan hoor ik het graag :D

Ik ben nog steeds heel snel geneigd om en rol rvs op de migmachine te draaien, simpelweg omdat dat zoveel sneller werkt ;D



Bijgevoegd maar ff een plaatje van mijn tigsels... misschien heb je nog tips...

Ik zou ook graag mooi kunnen tiggen maar als het er en niet uit ziet en f*ckin traag gaat dan pak ik toch liever de miggie ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 10-07-2019 08:02:27
Als je er uit bent wat uiteindelijk de truc is dan hoor ik het graag :D

1. Niet te heet lassen. Als je lassen matgrijs worden, dan is het te heet.
2. Consistentie. In beweging, maar vooral ook in je vlamboog
3. Vlamboog lengte. Niet te lang, want dan wordt je las te heet. Zo kort mogelijk zonder te dippen
4. Voldoende gas gebruiken. Beter te veel dan te weinig. Zeker als het tocht waar je last.
5. Zorg dat je comfortabel bent. Ga zitten en/of zorg voor goede ondersteuning van je hand.
6. Pak je toorts zo dicht mogelijk bij de elektrode vast. Probeer maar eens te schrijven terwijl je een pen aan het eind vast hebt.
7. Leer pulsen (als je apparaat dat tenminste kan). Niet alleen goed voor de temps, maar ook fijn om een soort metronoom te hebben om je bewegingen op af te stemmen.

Pulsen is wat ik heb gedaan op die eerste las. Daar zijn de "muntjes" iig al een stuk consistenter. Elke keer als je apparaat omschakelt schuif je een halve "munt" op. Probleem wat ik nu dus nog heb en oplos met die nieuwe toorts is dat mijn huidige toorts veel te groot is, de schakelaar te ver van het mondstuk zit én dat de slangen te zwaar zijn. Daardoor wiebel ik nog te veel met de punt, waardoor je alsnog een incosistente las krijgt. Die daar niet slechter van wordt, maar wel minder mooi.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works