Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Oh nee, straks wil ik ook nog zo'n 3d printer :) Netjes hoor!

Zit er op dit stuurtje ook van dat plak "alcantara" of is het echt alcantara en al flink gebruikt?

Barracuda_82

Citaat van: de Boeing op 27-06-2020 11:05:19
Oh nee, straks wil ik ook nog zo'n 3d printer :) Netjes hoor!

Zit er op dit stuurtje ook van dat plak "alcantara" of is het echt alcantara en al flink gebruikt?

Nee, da's niet geplakt, maar gewoon een kei misbruikt stuur. Die had een vriend van me in de weg liggen en ik geef er niks om hoe het er uit ziet, dus maar bij mij in de auto gezet.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Die nippel voor dat airride systeem die ik eerder toonde zijn nu af. Hier goed te zijn dat ze ieder uit twee delen bestaan:



En beide gelast:



Gister nog "even" naar een klant in Roosendaal geweest om ter plekke een "mockup" te maken van zijn downpipe, zodat ik die thuis op mijn werkbank af kan maken. Eerst alle gereedschap achter in de 240:



En gelukkig stond de auto fijn op een brug:



Dus kon ik comfortabel de mal maken voor de downpipe:



En dat ziet er zo uit:



En vandaag lekker een rustig dagje op de bank en een beetje tekenen achter de computer. Even een beugel gemaakt waar de GPS snelheidsmeter in geklikt kan worden:



Met kleine haakjes die precies om het randje van de behuizing grijpen:



Heel bevredigend om iets te ontwerpen wat echt klikt als je het vastmaakt:



Gelijmd op een origineel afdekplaatje valt ie nu mooi in het dashboard:



Het totaal ziet er nu zo uit. Vrij zicht op het tellerhuis en goed zicht op de digitale snelheidsmeter. En ook het stuur is nu helemaal af:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

daanium

Gaaf wat je allemaal doet  :eusa_clap:
Ook met de 3D printer. Lukt zo een ontwerp gewoon in 1 keer?
Of is het ontwerpen, printen, aanpassen, printen, enz?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Barracuda_82

Citaat van: daanium op 29-06-2020 07:21:16
Gaaf wat je allemaal doet  :eusa_clap:
Ook met de 3D printer. Lukt zo een ontwerp gewoon in 1 keer?
Of is het ontwerpen, printen, aanpassen, printen, enz?

Thanks 😊

En goed dat je dat vraagt... want ik doe het misschien wel erg makkelijk overkomen zo. Nu vind ik het niet heel moeilijk, maar er zijn toch wel wat handelingen nodig om zoiets te maken.

Ten eerste heb je een beetje ruimtelijk inzicht nodig. Als je niet in kan denken hoe zoiets moet gaan werken, dan komt het nooit goed.
Ten tweede moet je goed meetgereedschap hebben als je zoiets kleins wil maken. Met een rolmaat of een liniaal is het een stuk lastiger om meteen een goed resultaat te halen.
Ten derde moet je een beetje handig zijn met CAD programma's en de limitaties van een 3D printer begrijpen.

Ik heb eerst een profiel getekend en die maar een paar mm breed gemaakt. Dit scheelt veel tijd in het printen en is goed/stevig genoeg om te testen of iets goed past. Een dun strookje van 4mm printte in 7 minuten, de uiteindelijke versie van 15mm duurde al een half uur.

Ik heb twee keer een prototype gemaakt om te passen en mijn ontwerp aangepast en de derde print was meteen perfect. Daarna nog de rest getekend en een definitieve print aan gezet (3 uur printen) en toen de boel aan elkaar gelijmd. Ik had het ook als 1 geheel kunnen printen, maar dat had veel langer geduurd en dan had ik supports nodig gehad in de print die het resultaat minder mooi en "snappy" hadden gemaakt.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Dinsdag kwam eindelijk een pakketje met lasergesneden spullen. Meteen de nieuwe platen voor de slijpmachine aan elkaar gelast en op de machine gezet:



Nu kan ik daar niet meer met mijn duim tussen. Daar over gesproken: dinsdag ben ik ook voor het eerst naar het hand- en polscentrum geweest om een revalidatie te starten. Ze denken met oefeningen en het masseren van het littekenweefsel (dat is waarschijnlijk vergroeid met de spier) de beweging weer terug te krijgen. Ik mis nu maar liefst 50º beweging in mijn duim:



Daarnaast is er ook een doos met plaatjes binnen gekomen waarmee ik veerpootbruggen voor de achteras van 850/V70's kan maken. Nog even een stuk buis bestellen en dan kan ik er een reeks maken en laten poedercoaten. Een lasmal heb ik ook al gemaakt:



Daarnaast is er ook een stapel alu plaatjes geleverd die ik kan etsen en die daarna in de koplampen van een tweede generatie MINI gemonteerd kunnen worden om smelten van de lamp te voorkomen (dat is een kwaaltje, vooral als je ze zwart spuit). Bij deze proef heb ik er de engelse vlag in geëtst:



Daarnaast ook nog een stapeltje RVS flenzen voor originele Volvo turbo's (van 240's e.d.):



En last, but not least, deze stapel gesneden RVS platen met vier verschillende aanzichten van mijn dorpje:



Mooi schoongemaakt en gevouwen ziet dat er zo uit:



De bedoeling is om er een kaarsje in te zetten. In het donker projecteert ie dan één van de aanzichten op de muur:





Ook nog even de grill van een Mazda 6 zwart gefolied:



En een downpipe voor een 240 turbo in elkaar gezet:



En een Bilstein B6 voor een 850/x70 afgedraaid om de draad verder door te tappen zodat ze verder verlaagd kunnen worden (een opdracht/proef van Sandor van BTC-volvo). Nu nog een M14x2 snijplaat en 38mm snijraam scoren, dan kan ik het afmaken:



Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Top update weer :) creatief ventje ben je toch ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Gister de downpipe afgemaakt voor die 240 met grotere turbo:



En het project voor Sandor ook afgerond. Best pittig om met de hand M14 te tappen op zo'n Bilstein demper:



Boven origineel en onder aangepast:



Sandor appte gisteravond meteen al dat ze toch nog iets verder aangepast moeten worden. Die borst die er eerst in zat moet ook verplaatst worden. Dat wordt de volgende uitdaging.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Ik wou net zeggen ja volgens mij moet je dan ook de borst verplaatsen anders wordt het nog niets lager ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Vrijdag was het dan eindelijk zo ver, mijn nieuwe machine ophalen! Ik was me erg druk aan het maken over hoe we die machine helemaal vanuit de werkplaats van die verkoper naar de weg zouden krijgen om hem daarna op de vrachtwagen van Bram te krijgen. Gelukkig viel het allemaal heel erg mee.

Toen ik aan kwam zag ik dat Bram zijn vrachtwagen al helemaal aan het eind van de oprit had weten te positioneren:



Daardoor kon de kraan helemaal bij de deur van de werkplaats komen. Dus was het alleen nog maar een kwestie van dat ding over de dorpel te krijgen. De verkoper (op de foto) had hem al bij de deur gezet eerder deze week. Met wat klinkers en een pompwagen hebben we hem nog best makkelijk over de dorpel gekregen:



Toen was het alleen nog een kwestie van de stroppen er omheen en hijsen maar!



En hoger...



1200 kilo over het dak... 🙈



Maar gelukkig geen probleem en binnen no-time zat ie vast achterop de vrachtwagen



En 27 minuten na aankomst was Bram alweer onderweg.



Nu nog afwachten tot wanneer er plek is in de planning om hierheen te komen...
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

de Boeing

Jemmer, het zweet breekt me bijna uit (en dat enkel door naar de plaatjes te kijken)  :eusa_wall: :o ;D

Vast een peulschil voor een kraan als dit, ma toch...

Fijn dat deel 1 alvast zo vlot is gegaan!

Barracuda_82

Die kraan wordt er niet warm van nee... die heeft een capaciteit van 85,5 tonmeter.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works