Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

Spruitstuk is done!





Gisteren was ik lekker een stukje aan het rijden, kom ik een trage zwarte auto tegen die midden op de weg reed. Ik heb hem dus maar door de berm ingehaald:



Later nog even de bestuurder aangesproken op zijn rijgedrag:



Toen ie boos werd snel weggereden:



... nee fopje, een goede vriend van me heeft een nieuwe auto gekocht en daar zijn we gisteren even mee op pad gegaan. En natuurlijk ook wat foto's gemaakt van onze auto's samen:









Die lamborghini is natuurlijk ook al best oud (2005), dus een paar kleine minpuntjes. Eén van de knopjes op het dashboard mist. Ik heb een andere er af gehaald ern ga 6 nieuwe maken van aluminium. Da's wel een uitdaging, op zo'n kleine schaal:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

volvobug

Citaat van: Barracuda_82 op 24-08-2020 09:19:16
...
Gisteren was ik lekker een stukje aan het rijden, kom ik een trage zwarte auto tegen die midden op de weg reed. Ik heb hem dus maar door de berm ingehaald:
......
Later nog even de bestuurder aangesproken op zijn rijgedrag:
......
Toen ie boos werd snel weggereden:
....


;D ;D

Lijkt me wel mooi eens in zo'n Lambo te rijden.

Lekker bezig geweest weer, met dat spruitstuk  :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 24-08-2020 10:21:40

Lijkt me wel mooi eens in zo'n Lambo te rijden.

Dat is het zeker. Het rijdt overigens erg makkelijk. Je verwacht een zware koppeling of stuur, maar het rijdt als een gewone audi. Maar dan heul snel.

Maar vooral bijzonder hoe andere mensen er mee om gaan. Voor je stoppen op een rotonde om effe goed te kunnen kijken, je oprit op lopen om even door het zijraampje te kijken, etc.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 24-08-2020 10:43:17
Dat is het zeker. Het rijdt overigens erg makkelijk. Je verwacht een zware koppeling of stuur, maar het rijdt als een gewone audi. Maar dan heul snel.

Maar vooral bijzonder hoe andere mensen er mee om gaan. Voor je stoppen op een rotonde om effe goed te kunnen kijken, je oprit op lopen om even door het zijraampje te kijken, etc.

En je vergeet het geluid van de V10  :eusa_clap:

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 24-08-2020 12:40:10
En je vergeet het geluid van de V10  :eusa_clap:

Ja, dat is echt heel bijzonder om mee te maken, zo achter je. En op deze auto zit waarschijnlijk een aftermarket uitlaat en dat klinkt echt zoals niks anders.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Maestro12

Citaat van: V70geRwin op 24-08-2020 12:40:10
En je vergeet het geluid van de V10  :eusa_clap:

Hmmpff, dat zijn gewoon twee vijfpitters bij elkaar  :eusa_snooty:
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Barracuda_82

Effe snel een korte opsomming van gister... eerst twee busjes met trapezium draad afgedraaid voor een custom gereedschap van een klant:



Daarna voor het eerst draagarmspacers getapt op de Bridgeport. Dat ging goed. Uiteindelijk toch best een karwei, maar een stuk makkelijker dan met de hand:



Een stoelframe adapter in elkaar gelast om Recaro stoelen in een 960 te monteren:



17 dingen (geen idee wat het is) TIG gelast voor een klant:



En daarna ben ik een paar uur bezig geweest om meer liftkits te op voorraad te maken. Lekker rondjes lassen:



En als laatste ben ik gisteravond nog even met de 240 aan de gang gegaan en heb ik het dakraam gedemonteerd:



Zodat ik het glas schoon kon maken en de scharnieren en alles weg halen, zodat ik hem permanent in het dak kan lijmen. Hopelijk lekt ie dan niet meer:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

razorx

Zo weer even bijgelezen. Wat mooi en spannend weer allemaal. Ja een Lamborghini: Voor mij wel veruit het mooiste wat er aan auto's ooit gemaakt is. Wat zit er een durf in die ontwerpen!
Iets heel anders, als je dat hier wilt beantwoorden. Doe je nog IT werk, of is het je gelukt hierin je voldoening en inkomsten te vinden of is het een tussenweg?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: razorx op 27-08-2020 03:26:35
Iets heel anders, als je dat hier wilt beantwoorden. Doe je nog IT werk, of is het je gelukt hierin je voldoening en inkomsten te vinden of is het een tussenweg?

Ik werk nog steeds als programmeur (react frontend dev, voor de kenners) vier dagen in de week. Ik ben al wel in overleg met mijn werkgever om te kijken of ze het goed vinden als ik nóg minder ga werken. Ik kom nu om in het werk. Ik heb nog steeds 0 euro winst sinds januari, omdat al het geld meteen weer wegvloeit in het bedrijf (aanschaf gereedschap, materiaal, etc), maar als ik wat meer werk kan verzetten houdt ik misschien wat over. Ik merk in mijn administratie dat ik steeds meer naar meer inkomsten en minder uitgaven begin te bewegen.




Gister wilde ik effe flink doorvlammen met al het laswerk voor het voorraadje liftkits, maar mijn gas was op en de gasboer was al gesloten, dus dan maar verder met het dakraam van de 240. Eergister had ik al het raam uit de auto gehaald, de scharnieren en hendel verwijderd en het raam permanent in de rubbers gekit. Dit om het gescheurde rubber te "repareren" en een permanente seal te maken zodat er geen water meer naar binnen zou kunnen.

Ik heb nog even een nachtje over die bevestiging geslapen, maar was bang dat dit niet voldoende zou zijn om het glas op z'n plek te houden en wil het niet op m'n geweten hebben dat dat ding er op de snelweg een keer uit waait. Dus maar 4 RVS beugeltjes gemaakt die aan het glas bevestigen en om de rand klemmen.



Aan de voorkant grijpen ze om de originele as van de scharnieren:



En aan de achterkant ook nog in de rand:



Onder de beugeltjes liggen o-ringen, zodat de boel niet kan gaan lekken:



Daarna heb ik de buitenkant afgeplakt en de lijst zwart gespoten (natuurlijk weer met bodyschutz) en heb ik aan de binnenkant goede dubbelzijdige tape aangebracht, zodat het frame goed aansluit op de auto:



Daarna even de rand rond het gat in het dak ontvet:



En het dakraam er in, met wat gewicht er op, zodat de dubbelzijdige tape goed aangedrukt wordt (da's belangrijk bij dei VHB tape):



Daarna het frame aan de binnenkant er tegen, wat de boel ook weer strak op z'n plek trekt. Resultaat ziet er best goed uit. Zeker vergeleken met de ducttape bende die er eerst op zat:



Als laatste nog een test met de tuinslang en die heeft ie 100% succesvol doorstaan. Ik ben blij! Geen natte kleren meer in  de auto!

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Stefan

Dat heb je weer netjes gemaakt  8)
Heb je al eens overwogen om een snorkel op je 240XC te maken? Dat zou wel ruig staan denk ik  :eusa_whistle:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

elianmars

Citaat van: Barracuda_82 op 24-08-2020 09:19:16
Spruitstuk is done!





Gisteren was ik lekker een stukje aan het rijden, kom ik een trage zwarte auto tegen die midden op de weg reed. Ik heb hem dus maar door de berm ingehaald:



Later nog even de bestuurder aangesproken op zijn rijgedrag:



Toen ie boos werd snel weggereden:



... nee fopje, een goede vriend van me heeft een nieuwe auto gekocht en daar zijn we gisteren even mee op pad gegaan. En natuurlijk ook wat foto's gemaakt van onze auto's samen:









Die lamborghini is natuurlijk ook al best oud (2005), dus een paar kleine minpuntjes. Eén van de knopjes op het dashboard mist. Ik heb een andere er af gehaald ern ga 6 nieuwe maken van aluminium. Da's wel een uitdaging, op zo'n kleine schaal:



Geweldige foto's!  8) ;D

Vulk


Barracuda_82

Citaat van: Vulk op 30-08-2020 15:01:38
Die 240 wordt leuker en leuker.

Gister heb ik toevallig iets nieuws besteld voor de 240 (geen snorkel)... want ik realiseerde me dat het Volvotreffen er aan zit te komen en dat er nog wat visuele updates zijn die ik wil doen vóór dat evenement. Stay tuned!




Afgelopen zaterdag heb ik heel veel gedaan, maar weinig spannends om te zien. Ik had een order voor een nieuwe liftkit en ik heb besloten om meteen alle delen die ik op voorraad had te verwerken, zodat ik de kits wat sneller kan leveren. Ik ben dus de afgelopen dagen druk bezig geweest om alles te draaien en lassen om die kits te kunnen bouwen. Ik ben daar inmiddels al best ver mee. Het is helaas alleen best veel werk om één kit te bouwen en ik moet eens goed na gaan denken hoe ik sommige stappen sneller kan doen.



Daarnaast heb ik toch ook nog wat andere dingen gedaan. Ik had laatst een blauw kastje gekocht wat ik in wilde zetten als "mobiel servicepunt" voor de freesmachine. Iets waar ik alle tools aan kan hangen enzo. Die kast bleek veel te groot en instabiel te zijn, dus heb ik een ander kastje daar voor gebruikt. Een fijn Bisley kastje, waar ik er laatst weer twee nieuwe van op de kop heb weten te tikken.

Als eerste moest daar natuurlijk wat wieltjes onder gemaakt worden:



En zo is ie af. De belangrijkste feature is dat ik de verdeeltafel (40 á 50 kilo) nu zo op en van de freesmachine kan schuiven zonder hem te hoeven tillen. Dat scheelt wat rugpijn, hopelijk:



Daarnaast heb ik de machineklem van de freesbank ook voorbereid op een aanpassing die ik er binnenkort aan wil gaan doen. Er zat een lelijke beschadiging in de achterkant waar de vorige eigenaar ooit uitgeschoten was met een frees. Dat moest eerst dicht gelast:



Eerst een alu plug gedraaid om te zorgen dat er geen metaal in de opening voor de bout van de bekken komt:



Daarna vol gelast:



En daarna met een vlakfrees (niet de grove frees die er op de foto in zit) afgevlakt, zodat ik daar een mooi vlak heb voor de accesoire die ik wil gaan maken voor die machineklem. Nu alleen nog even de zijkanten bijwerken met de lamellenschijf en dan is ie weer netjes:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Gister de stop voor de machineklem afgemaakt. Eerst een blokje voor op de klem zelf:



En een gaatje tappen in de klem:



En dan met wat magic:



Ik had geen goed vierkant stafmateriaal, dus even een rondstaf gepakt en vierkant gemaakt:



Wat gaatjes maken en tappen:



En in stukjes zagen:



En dan wat laswerk en vloeken en de stop is klaar:






En toen kwam de nieuwe update voor de 240 binnen en heb ik die meteen op de plek gelegd waar ik dacht dat ik hem wilde hebben. Maar bij nader inzien toch iets te veel zicht wat weggenomen wordt...



Op het dak valt ie een beetje in het niet en dan kan ik helemaal niets meer daarop vervoeren...



... dus hij komt op de achterklep. Gister samen met Luca even naar gekeken en de huidige gasveren kunnen de klep mét trap én band ook nog net omhoog drukken, dus met een velg een een bevestiging kan ik dat ook wel fixen door één extra gasveer te plaatsen. Denk ik.

In ieder geval maar vast de velg een kleurtje gegeven, zodat de band daar binnenkort op gedraaid kan worden:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works