Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Wat een werk weer.

Ga je nu een trappetje aan de zijkant maken om op het dak te komen?  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 10-09-2020 09:47:13
Wat een werk weer.

Ga je nu een trappetje aan de zijkant maken om op het dak te komen?  ;)

Doe dan zo'n glazenwassers bakkie  :)

Mooi hoor, gave bak aan het worden, jalours op je vloertje in de achterbak  :eusa_clap:

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 10-09-2020 09:47:13
Wat een werk weer.

Ga je nu een trappetje aan de zijkant maken om op het dak te komen?  ;)

Tja, ik weet nog niet zo goed hoe ik dat op ga lossen... het makkelijkste is om het huidige trapje breder te maken aan één kant, zodat ik langs het wiel af kan klimmen.

Citaat van: V70geRwin op 10-09-2020 10:27:14
Doe dan zo'n glazenwassers bakkie  :)

Mooi hoor, gave bak aan het worden, jalours op je vloertje in de achterbak  :eusa_clap:

Hahaha! Dat vloertje is gewoon een oud stuk linoleum... effe zoeken op marktplaats. Er is vast iemand die dat voor niks wegdoet.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

Citaat van: Barracuda_82 op 10-09-2020 11:13:25
Tja, ik weet nog niet zo goed hoe ik dat op ga lossen... het makkelijkste is om het huidige trapje breder te maken aan één kant, zodat ik langs het wiel af kan klimmen.


...of je haalt het wiel er even af als je op 't dak moet zijn  :eusa_think:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvobug

Citaat van: henry classic v70 op 10-09-2020 13:11:46
...of je haalt het wiel er even af als je op 't dak moet zijn  :eusa_think:

Er zijn ook auto's met zo'n wiel achterop die je dan zijwaarts scharnierend weg kunt klappen. Met zo'n constructie komt het trappetje vrij voor gebruik.
Dus hup Johan, aan het werk  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Paulvdberg

Citaat van: volvobug op 10-09-2020 13:16:47
Er zijn ook auto's met zo'n wiel achterop die je dan zijwaarts scharnierend weg kunt klappen. Met zo'n constructie komt het trappetje vrij voor gebruik.
Dus hup Johan, aan het werk  ;D
amen

Barracuda_82

Ik zal eens na gaan denken over zo'n zwenkarm...

Maar eerst even de kofferbak afmaken. Die kartonnen panelen aan de zijkant sneuvelen allemaal, dus maar vervangen door traanplaat. Gister had ik niet veel tijd, maar iig vast even op z'n plek vast gezet met twee blindklinkmoeren. Vanavond even de rest afmaken. En misschien ook de andere kant van de kofferbak.



En nog gewoon een leuk plaatje om wat meer te vullen:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Zaterdagochtend heb ik even een prototype van de Lamborghini Gallardo dashboardknopjes gedraaid en gefreesd om te kunnen passen later die dag. De pasvorm was goed, dus ik kan nu 7 stuks gaan maken.





In de middag naar het zuiden gereden voor de kers op de taart na al het werk wat ik de laatste tijd in de 240 heb gestoken:



Laagje 2:



Laagje 3:



Laagje 4 (de stippen zijn om alle lagen op elkaar uit te kunnen lijnen):



Close-up van de folies (matzwart, glanswit, brushed aluminium en satin canyon copper):



En het eindresultaat. Erg blij mee. Lekker oldskool en niet té overheersend:



De volgende dag naar Best gereden voor het Volvo treffen. Waar ik regelmatig mensen zo naar de auto heb zien kijken:



Soms zelfs helemaal er onder...



Nog een voordeel van het reservewiel achterop... als de handrem stuk is kun je een verkeersbord gebruiken om de auto tegen te houden:



Uiteindelijk de auto van Gilbert naast de mijne gezet wat wel een leuk contrast opleverde:



Aan het eind van de dag lekker de Formule 1 race gekeken en de laatste restjes voedsel opgemaakt die we uit zweden mee hadden genomen, om het zweden gevoel te optimaliseren tussen al die Volvo's:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

NinaPaul

Wow, die sticker ziet er echt super goed uit.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Barracuda_82

Citaat van: NinaPaul op 14-09-2020 10:22:42
Wow, die sticker ziet er echt super goed uit.

Thanks 😊 Ik heb ook al reacties gehad op Instagram dat mensen daar graag een kleinere variant van zouden willen hebben om ergens op te plakken. Dat vind ik een goed idee, dus die ga ik binnenkort eens een aantal laten maken.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Ries van de Zilverschuit

Mooi kleurenpaletje ook, in combinatie met de kleur van de carrosserie.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Barracuda_82

Gisteren was het zo ver: LSD dag!

Arjen kwam naar mij om zijn spullen op te halen die ik voor hem gemaakt had, en we hadden afgesproken samen te sleutelen aan mijn 240 en de LSD te monteren. Terwijl onze zeeman onderweg was uit Zeeland heb ik de auto op bokjes gezet en de werkplaats opgeruimd, zodat we meteen aan de gang konden aan mijn diff. Ik was opgestaan met migraine én had inmiddels hoofdpijn doordat ik de stok op m'n hoofd had gekregen die de klep omhoog houdt van de andere 240 omdat ik daar in de kofferbak had zitten rommelen en die stok er onderuit was geschoten. Gelukkig houdt Arjen van aanpakken en kon ik rustig suf zitten wezen.

Eerst het deksel er af en de olie er uit laten druppen:



Vrij snel daarna lag het diff op de werkbank:



Tijd om de LSD insert klaar te maken:



Met een paar vakkundige tikken zat die er zo in:



Effe goed uitlijnen voor de gaten van de pen:



Ondertussen de resten pakking weggeschraapt en het diffhuis schoon gemaakt:



Tijd om het diff terug te gaan zetten:





Het deksel was ondertussen ook opgeknapt en met wat vloeibare pakking terug geplakt:



Tijdens het demonteren van alles kwamen we er achter dat de handrem links helemaal op was (de voering lag in stukjes onderin de schijf) en de schijven waren ook aan vervanging toe. Dus meteen gebeld en 's middags nieuwe delen gehaald en meteen gemonteerd:



De schijven waren ook wel echt aan vervanging toe:



Toen alles gemonteerd was gingen we een proefrit doen. Het diff doet z'n werk, maar toen we hem echt gingen testen ging er iets mis... ik wilde keren in een weiland en deed dat iets te "vlot" en zag daarbij een verborgen greppel over het hoofd:



Gevolg was een verbogen draagarm (ja, ondanks de verstevigingsplaten):



Arjen heeft z'n best gedaan om de auto wat te masseren zodat de band een beetje vrij liep:



Al snel kwamen we er achter dat er vooruit niet te rijden was met de auto, maar achteruit kwam de band net vrij genoeg om een klein beetje te kunnen sturen. Dus helemaal terug naar huis in z'n achteruit. Met de kachel vol open om oververhitten te voorkomen. Ik heb nog nooit zoveel vragende blikken gehad van andere weggebruikers...

Thuis aangekomen even de boel bekeken. De band is aardig door de mangel gehaald, maar niet structureel beschadigd (denk ik):



De draagarm is echt heel krom:



En m'n zijscherm heeft een massage nodig om weer een beetje recht te worden:



Ach ja... vanavond even fixen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

volvobug

Citaat van: Barracuda_82 op 16-09-2020 08:38:03
.... Dus helemaal terug naar huis in z'n achteruit. Met de kachel vol open om oververhitten te voorkomen. Ik heb nog nooit zoveel vragende blikken gehad van andere weggebruikers...
...

;D ;D wat een avontuur weer, zo blijf je wel bezig.

Maar ach ja, zo als een Brit ooit droogjes tegen me zei bij het bekijken van zijn Austin seven na het nemen van een bergpas waarbij de carrosserie losgekomen was van de voorruit: "I fixed it before, I will fix it again."
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Sper is echt te gek, cool man.
Gaat die verhoging zo maar goed met de dempers (lopen ze niet uit bereik)?

Ik zeg tijd voor een setje Bad Decision upgrade armpjes.

Stefan

Citaat van: Barracuda_82 op 14-09-2020 08:50:23
En het eindresultaat. Erg blij mee. Lekker oldskool en niet té overheersend:


Die sticker maakt de auto mooi af, Gasmonkey style  8)

Citaat van: Barracuda_82 op 14-09-2020 08:50:23
De volgende dag naar Best gereden voor het Volvo treffen. Waar ik regelmatig mensen zo naar de auto heb zien kijken:


Het lijkt wel of ze je 240 aanbidden  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)