Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 16-09-2020 11:47:42
"I fixed it before, I will fix it again."

Haha precies! Ik kon er al vrij snel om lachen en maakte me meer druk of Arjen wel op tijd thuis zou zijn dan die auto... da's toch geen concourswinnaar en een paar battlescars staan hem ook wel, denk ik.

Citaat van: V70geRwin op 16-09-2020 11:56:00
Sper is echt te gek, cool man.
Gaat die verhoging zo maar goed met de dempers (lopen ze niet uit bereik)?

Neen, deze zijn namelijk ook gespaced. Eigenlijk is gewoon de hele achteras 10cm naar beneden geduwd. Enige wat ik gister merkte is dat de remslangen nét aan het eind van hun bereik zijn als de as helemaal los hangt. Voorlopig dus even geen jumps doen en even langere remslangen monteren.

Citeer
Ik zeg tijd voor een setje Bad Decision upgrade armpjes.

Die zaten er al onder...



Helaas was de optater zó hard dat dat niet meer uit maakte.

Overigens komt er op de achteras ook een nieuw setje draagarmen, want gister viel me op dat die aardig krokant zijn, en nu met die extra lift merk ik dat die dingen aardig flexen.

Ik ga hetzelfde met de achteras doen als met de vooras: alle slijtagedelen vervangen. En als het dan toch uit elkaar ligt meteen een verstelbare panhard maken met stangkoplagers.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Vulk

WTF wat een klap is dat niet geweest? :O

760Turbo

What happened? De foto's zijn niet zichtbaar :(
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

Barracuda_82

Citaat van: Vulk op 16-09-2020 17:58:56
WTF wat een klap is dat niet geweest? :O

Nou, op zich valt dat ook nog wel mee... Het is meer een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest. Net de hoek van het wiel in die greppel en dan ook nog al die spacers overal die voor een veel grotere arm zorgen.

En nu ik er over nadenk: ik zag die greppel nét voor de auto er in dook. Ik denk dat ik uit reflex het gas los heb gelaten. Waardoor je ook nog eens al het gewicht van de auto naar voren verplaatst en zo even 1500 kilo (?) vol op dat stukje blik drukt. Maar maar goed dat die dingen zo ontworpen zijn dat ze kreukelen en dat mijn verstevigingsplaten ze niet té stijf maken. Anders was er iets anders kapot gegaan en dan was het veel meer werk geweest om te fixen.

Die verstevigingsplaten zijn namelijk niet bedoeld om dit te voorkomen, maar om de draagarmen net wat minder te laten flexen tijdens normaal gebruik.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

De auto staat er nu zo bij:



Ik heb het scherm er af gehaald zodat ik dit weer een beetje recht kan kloppen en opnieuw kan schilderen:



Daarbij kwam ik (natuurlijk) weer wat roestgaten tegen. Die moeten ook maar opgelost worden. Of in ieder geval even winterklaar gemaakt:



Meteen maar even een nieuwe plaat op een andere draagarm gelast:



En samen met een setje achterste draagarmen in de verf gezet. Arjen viel het dinsdag op dat die ook aardig krokant zijn achter, dus die ga ik ook maar vervangen, samen met alle rubbers e.d.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

de Boeing

Gaat weer helemaal goed komen met die "jumping-240"  ;D

En handig ook dat je hem gewoon weer met de roller kan bijverven.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Het is nooit saai als Ar in de buurt is  ;D

Barracuda_82

Gister even aan de roest gewerkt die ik tegenkwam nav het wiel-debacle. Eerst de deur en de scharnieren er af en een beetje borstelen:



En na wat stukjes staal knippen en lassen:



En met een likje verf ziet het er weer half fatsoenlijk uit:



Het is even wennen dat het weer zo vroeg donker wordt, dus de lamp maar weer tevoorschijn gehaald:



Als laatste nog even de nieuwe draagarm/spacer/etc gemonteerd. Daarbij kwam ik nog een slachtoffer van de greppel tegen:


Johan van Tongeren - www.baddecision.works

elianmars

Da's echt een goede klap geweest  :eusa_shifty:

Barracuda_82

Zaterdagochtend heb ik effe een prototype gemaakt voor een alternatief om de stabilisatorstang te spacen. Dat gebeurd in mijn liftkit nu door de ophangpunten van de stang te verplaatsen, maar makkelijker is om die te laten zitten en de links naar de draagarmen te spacen. Dit is veel meer werk om te maken, maar wel mooier en makkelijker om te monteren. Misschien kan dit de standaard worden als ik de liftkit iets duurder maak:



Zondag heb ik lekker aan de 240 gewerkt. Ik heb al sinds de aanschaf geen radio meer in het ding, dus na ongeveer 11 maanden werd het wel weer tijd. Eerst de originele kabelboom ontdaan van alle rommel en kroonsteentjes die er in zat. Dan houdt je alleen een stekker over. Die heb ik even doorgemeten om te kijken wat wat was:



Even testen en ja hoor, de radio gaat aan:



Toen ik hem in ging bouwen kwam ik er achter dat de behuizing gescheurd is. Dus even gelijmd met 2k epoxy:



Ondertussen alle bedrading afgemaakt en de achteruitrijcamera aangesloten:



Alles werkt nu. Vanavond, als de lijm goed droog is, de boel netjes inbouwen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

)()()sT

De goodies van nu in een auto van toen :D

Hoe is het met de lage 240?

Barracuda_82

Citaat van: )()()sT op 21-09-2020 08:52:45

Hoe is het met de lage 240?

Ik ben druk met de boel rond, in en op de auto op te ruimen zodat ik er mee aan de gang kan... ik heb nog wat laswerk aan de hoge 240 en het lasapparaat staat al klaar om aan beide auto's te gaan lassen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Stefan

Weer een mooie update Johan, ik kijk er altijd naar uit als je weer wat gefixed hebt  :eusa_clap:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Barracuda_82

Citaat van: Stefan op 21-09-2020 12:22:52
Weer een mooie update Johan, ik kijk er altijd naar uit als je weer wat gefixed hebt  :eusa_clap:

Thanks! Leuk om te horen! Hopelijk komen er nog veel van zulke updates :-)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works