Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

#990
Citaat van: marc-850 op 22-03-2020 15:18:31
Zojuist in het nieuws:

"Noordwijk sluit wegen naar de kust af wegens drukte"

:'( Ik snap dat k*t volk echt niet. Kan me hier écht boos om maken.

Compleet gestoord inderdaad. Denken waarschijnlijk allemaal dat ze onsterfelijk zijn en ze niks zal overkomen. Hier in Tilburg ook (van horen zeggen op Facebook, dus of het echt is weet ik niet, maar verbazen dat het realiteit is doet het me evenmin): Rijen voor de ijssalon, een afgeladen volle Hornbach, parkjes vol mensen die lekker dicht bij elkaar zitten etc etc.

We staan qua aantal geïnfecteerden en doden op dezelfde plek als Italië twee weken geleden. Dat in combinatie met een incubatietijd van twee weken geleden geeft precies aan waar we dus over twee weken staan. Met dank aan al die asociale egoïstische klootzakken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

marc-850

Citaat van: Marc O. op 22-03-2020 15:49:22
We staan qua aantal geïnfecteerden en doden op dezelfde plek als Italië twee weken geleden. Dat in combinatie met een incubatietijd van twee weken geleden geeft precies aan waar we dus over twee weken staan. Met dank aan al die asociale egoïstische klootzakken.

En dan te bedenken dat Italië ruim 3x zoveel inwoners heeft als Nederland, dus procentueel gezien is het hier nog 3x erger dan in Italië...

cornelis-b

Om 13:15 keek ik op de monitor en toen stond deze op 3631 geregistreerde besmettingen, om 14:130 was dit opgelopen naar 4204 geregistreerde besmettingen. Inmiddels ook 179 personen overleden aan het virus. Dat er nog steeds hele drommen mensen op pad zijn is in mijn ogen gewoon misdadig. Ik stond net even op de hoek van de straat met de auto, ik moest even een boodschap doen, en er komt een groep "wielrenners" voorbij en de een na de ander kitst een rochel op de straat en ze blazen hun gok leeg  :eusa_wall: :eusa_wall:

Bij de winkel was er geen plek meer op het parkeerterrein dus ik ben maar weer omgekeerd, morgenochtend om 8 uur maar weer een poging.

https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/3bc97552929545eca5bc8f70cb1b8f21
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

knoertS70

Citaat van: BBS op 22-03-2020 07:56:58
Die komt er toch niet. Dat kan de BV Nederland gewoon niet betalen. Als er een totale lock-down zou komen kan niemand zijn/haar huur en/of hypotheek meer betalen en is de MKB van Nederland helemaal verdwenen. Dan is er ook geen rooie cent meer in Den Haag en is geheel BV Nederland gewoon failliet.......
Een samenscholingsverbod of een uitgebreide versie daarvan zie ik op korte termijn nog wel verschijnen. Bouwmarken, groothandels en niet primaire winkels gaan wel dicht.

Waar was jij toen de hersenen werden uitgedeeld? Ik snap hier helemaal niets meer van!
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Maestro12

Een lockdown is volgens de WHO ook niet wenselijk en niet om economische redenen maar omdat als de lockdown weer opgeheven wordt zeer waarschijnlijk het virus zich direct weer snel zal verspreiden.
Vooralsnog lijkt de nederlandse methode, gedoseerd door het land laten gaan zodat het beheersbaar blijft voor de gezondheidszorg, de beste optie.
Het beste is natuurlijk een vaccin tegen covyd-19, maar dat laat nog even op zich wachten.

Maar om het virus gedoseerd door het land te laten gaan moet iedereen zich wel aan de afspraken houden!!
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

)()()sT

Tja, en dat gebeurt dus niet....

Chris

#996
Citaat van: reneetje op 21-03-2020 21:04:44
De reservisten zijn reeds opgeroepen, en als je zag wat er voor een militaire voertuigen (en dan bedoel ik niet de hospik wagens)er op transport via het spoor in oa Adam en Amersfoort stonden vannacht , dan zal dit inderdaad een kwestie van tijd zijn ....

Sorry...maar je denkt toch niet echt dat ze die CV90 gevechtsvoertuigen gaan inzetten voor een lockdown he?? Ik heb het filmpje ook gezien, die dingen komen terug van oefening die niet doorgaat oid. In mijn Defensie apps kwamen al meerdere grappen voorbij dat "de tanks" al klaar staan voor inzet.

Als er een lockdown komt is in eerste instantie de politie aan zet voor handhaving, eventueel aangevuld met KMAR. Daarna eventueel andere militairen. Maar die zullen dan zeker niet met dat soort materieel gaan rondrijden.

Die lockdown wordt wel steeds meer een reële optie gezien het gedrag van de Nederlanders. Een enorme groep gelooft het allemaal wel...

blauweroffel

#997
OK. Ik ga er van uit dat de meesten hun verstand (gaan) gebruiken. Ik probeer te begrijpen wat er gebeurt. Er komen mooie dingen in mensen naar boven, maar ook lelelijke dingen.

Lelijk: hamsteren, woekerprijzen vragen voor mondkapjes/zeep (en het dan ook niet leveren...), oplichters die zogenaamd boodschappen willen doen (hang even een tasje met lijstje en 45 euro aan de buitenkant van de voordeur, jaja echt waar...), agenten dreigen met hoesten in het gezicht met de mededeling dat hoester corona heeft. En ga zo maar even door. Waarschijnlijk een IQ van 70 of lager.

Mooi: oppassen door vrijwilligers bij verplegers/artsen/agenten etc, geven van miniconcerten op FB of op balkonnetjes (Groningen),
IQ in orde, volgens mij.

Maar wat lees ik gisteren in de krant:
Artikel  van journalist die met  wijkcoach die door de wijk loopt en voetballende jeugd wijst op het feit dat dit dus niet kan. O'.K. kan gebeuren, jeugd weet soms niet beter/denkt nog niet goed na/.. dus even helpen.
Maar dan......in gesprek met 30 (DERTIG) jarige die ook aan t voetballen is met enkele vrienden. Zijn antwoord op de vraag of hij niet doorheeft dat dit niet kan:
Als Allah wil dat ik corona krijg, dan krijg ik het het, als Allah het niet wil dan krijg ik het niet.........................................

IK zou deze idioot het volgende willen zeggen: Allah heeft je hersens gegeven om ze te gebruiken!!!!!! Het wordt tijd dat eens te gaan doen. Ongelooflijk dit. En ja er zijn ook mensen die geloven in lotsbeschikking door onze Lieve Heer en er dezelfde redenatie op na houden.

zucht

BR

overigens: iemand de laatste tijd nog iets gehoord van de anti vaccinatie groep?

vasquez

Klinkt niet alsof deze wijkcoach zijn vaste ronde deed in Spakenburg of Bunschoten  ;D

Veel mensen staan niet stil bij mogelijke gevolgen voor zichzelf of anderen....spijtig

BBS

Citaat van: knoertS70 op 22-03-2020 16:27:55
Waar was jij toen de hersenen werden uitgedeeld? Ik snap hier helemaal niets meer van!
Op een betere plek dan jij momenteel.....

Luister, ik werk in de vitale groep die het land draaiende moet houden. Oftewel, ik rijd elke dag de DC's vol -met etenswaar- voor hamsteraars. En ook ik zit in een risico groep die extra moet uitkijken voor het virus. Wel zet ik mij in voor momenteel meer dan 60-70 uur in de week en nog vind de EU het niet genoeg gezien de verruiming van de rijtijden wet.
Wij mogen ons wel de tering werken, maar geen voorzieningen om de handen te wassen etc. Dat regel ik dan allemaal zelf wel met een watertank achter de cabine en desinfecterende zeep mee, net als desinfectiemiddel in de auto.
ALS je dan al binnen mag komen om te lossen staat daar een aftandse pompwagen voor je klaar waar half Europa aan heeft zitten vingeren en als je dan vraagt om dat ding te desinfecteren krijg je als antwoord dat die alleen gebruikt wordt door chauffeurs en dat niet nodig is. Ja duhhhhhh.
Is het dan zoveel gevraagd als ik iemand vraag om even bij een flappentap wat afstand te nemen?

Blijkbaar dus wel....

Het zal mijn tijd wel duren, binnenkort stap ik hier misschien wel uit en dan ziet BV Nederland maar hoe ze die teringzooi in het DC krijgen....
En als je goed om je heen luistert, zijn er meer die daar over denken.
Volvoloos....

Marc O.

Citaat van: BBS op 23-03-2020 04:36:50
ALS je dan al binnen mag komen om te lossen staat daar een aftandse pompwagen voor je klaar waar half Europa aan heeft zitten vingeren en als je dan vraagt om dat ding te desinfecteren krijg je als antwoord dat die alleen gebruikt wordt door chauffeurs en dat niet nodig is.

Des te onverstandiger om naar die vrouw te hoesten, snap je nou wat ik bedoel?

Verder respect voor de chauffeurs hoor. De zoon van mijn buren, die normaliter op Frankrijk rijdt met verse bloemen, rijdt nu ook voor de supermarkten, maar die hoor ik eigenlijk niet klagen. En vergis je niet, voor elke Nederlandse chauffeur die er geen zin meer in heeft staan 10 Polen klaar om het werk over te nemen. Dus denk na voordat je beslissingen neemt waar je spijt van krijgt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Ik wens die Polen veel succes en plezier en veel schadevrije ritten.
Mij maak je er in elk geval niet blij mee.
Als je op tijd bent sta je de hele dag te koekeloeren omdat ze zogenaamd geen ruimte hebben, ben je telaat dan sta je ook de hele dag te koekeloeren.

Dan erbij, ik zal nooit iemand recht in het gezicht kuchen of hoesten, altijd met het gezicht naar beneden.
Maar ik je vriendelijk meerdere malen vraag om afstand te houden en je doet alsof je doof bent, krijg je een antwoord. Leuk of niet leuk.
Volvoloos....

Taranis

Citaat van: BBS op 23-03-2020 08:13:15
Ik wens die Polen veel succes en plezier en veel schadevrije ritten.
Mij maak je er in elk geval niet blij mee.

Misschien moet je eens een vak gaan leren dan. In alle jaren die ik je hier op het forum zie schrijven, ben je alleen maar negatief over je werk en het ligt nooit aan jou.

Verandering begint bij jezelf.

Marc O.

Citaat van: Maestro12 op 22-03-2020 17:04:42
Een lockdown is volgens de WHO ook niet wenselijk en niet om economische redenen maar omdat als de lockdown weer opgeheven wordt zeer waarschijnlijk het virus zich direct weer snel zal verspreiden.
Vooralsnog lijkt de nederlandse methode, gedoseerd door het land laten gaan zodat het beheersbaar blijft voor de gezondheidszorg, de beste optie.

Het vervelende is dat de landen om ons heen wel in een lock-down gaan, of op zijn minst veel strengere maatregelen treffen dan wij. Daarmee zijn zij waarschijnlijk over een maand of twee door de ellende heen, terwijl wij hier nog maanden door-etteren met nieuwe corona gevallen. Wat op zijn beurt weer tot gevolg heeft dat onze handel met die omringende landen op zijn gat blijft liggen. Of, nog erger, dat er Nederlanders zijn die Belgen en Duitsers gaan aansteken waardoor het daar weer oplaait. En dan heb ik het nog niet over de mensonterende toestanden die je creëert door de hele bevolking er aan bloot te stellen om die groepsimmuniteit te kunnen realiseren. Ik snap ook wel dat een lock-down economische consequenties heeft, maar het voorzetten van het huidige beleid gaat net zo goed consequenties hebben (dat heeft het nu al).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Maestro12

Citaat van: Marc O. op 23-03-2020 08:53:06
Daarmee zijn zij waarschijnlijk over een maand of twee door de ellende heen, terwijl wij hier nog maanden door-etteren met nieuwe corona gevallen......

En dat schijnt volgens de WHO niet zo te zijn.
De landen die nu in lockdown gaan zullen inderdaad versneld het aantal besmettingen zien afnemen, maar op het moment dat het land weer opengaat, zullen de besmettingen explosief stijgen, met alle gevolgen van dien (Italiaanse toestanden) .
Laat ik nu die jongens van de WHO geloven omdat die meer verstand hebben van ziekten/virussen dan wij.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?