Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TBoss3

Citaat van: Hans Duiven op 20-03-2021 18:07:29
Er staat een DOP 855 T-5R op een online veiling en ik heb vrijdag die auto bekeken in Heerenveen
Motorkap open getrokken en de peilstok is kurkdroog.

Koop je die auto, gooi er eerst ff olie in aub

Hans

En, hoe was 'ie verder? Moeite waard?
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Hans Duiven

#1171
Behoorlijk nette wagen
Stonk niet interieur schoon met net leer alcantara.
3inch DP. Lak netjes


Ik heb nog wel foto's van het blok en interieur

jj duiven @ ziggo

Kalf

Dat de stuuruitslag begrenzer van de aluminium draagarmen liever door de garage vliegen dan dat ze er op willen.  :eusa_think:

big ben

Herkenbaar..... ;D ik  heb ze tussen een grote bankschroef erop gekregen.

Kalf

Ook al geprobeerd.. Maar of draagarm schiet los of uitslag begrenzer vliegt door de garage.
Citaat van: big ben op 03-04-2021 16:40:42
Herkenbaar..... ;D ik  heb ze tussen een grote bankschroef erop gekregen.

cornelis-b

Ik heb ze er toen ook in een grote bankschroef op gekregen, weet wel dat er een paar pogingen voor nodig waren en een paar krachtige woorden  ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Kalf

Citaat van: cornelis-b op 04-04-2021 17:02:51
Ik heb ze er toen ook in een grote bankschroef op gekregen, weet wel dat er een paar pogingen voor nodig waren en een paar krachtige woorden  ;D ;D

Weet het Henk. We hebben het er over gehad. Maar ik ben echt benieuwd hoe ze dit bij Volvo deden?
Want ik laat het maar zo. En kijk wel of het mss lukt als ze onder de auto zitten.

Jeroentjuh

Dat de Lynk & Co 01 toch best een mooie en zeer complete auto is.

Taranis

En nog best een goeie aanbieding ook...

Michaell

Ik heb mij vandaag verbaast over het feit hoe een mens zo achteloos en onrespectvol achter het stuur kan zitten.  :eusa_wall: >:(

Vandaag reed ik vanuit mijn werk naar huis en kwam ik door het plaatsje Uddel.
Ik ree daar op de drukke doorgaande weg tussen Garderen en Elspeet in de bebouwde kom. Het was ongeveer 17:30

Een kat kwam vanuit de berm de weg oprennen. Ik zag deze al aankomen en remde rustig af.
Mijn tegenligger echter denderde gewoon door met ongetwijfeld 60Km/h en reed de kat aan. Deze persoon had zat kunnen remmen maar deed het niet. Het kan zijn dat deze persoon de kat niet zag, maar stopte ook niet naderhand. Het arme diertje zag ik rollen tussen beide linker wielen en werd geraakt door het achterwiel bij wat leek zijn pootjes.

De persoon in kwestie stopte niet, maar reed gewoon door zonder afgeremd te hebben, alsof er niks gebeurd is.

Ik bedacht mij geen moment. Zette de alarmlichten aan, stapte uit de auto en maande het tegemoetkomende verkeer tot stilstand wat er even later nog rijdend aan kwam.

Het arme katje lag op zijn buikje met zijn kopje naar beneden op het asvalt gedrukt, oortje plat over zijn kopje naar achteren en trilde helemaal met een klein plasje bloed van 5x5CM onder zijn kopje/voorpootjes. Ongetwijfeld met heel veel pijn. Het beestje was helemaal versuft en bleef stil zitten.
Het diertje leeftde gelukkig nog. Ik heb deze erg voorzichtig opgetild en voorzichtig in het gras van de berm gelegd. De auto heb ik toen even op de plek van de bushalte gezet die naast mij lag om het verkeer niet verder te hinderen. Het verkeer was gelukkig begripvol en ik kreeg velen duimpjes omhoog te zien met een klein toetertje hier en daar.
Wel was ik de enige die ook daadwerkelijk uitstapte. Maargoed. Ze waren iig begripvol.

De kat strompelde voorzichtig 2 meter toen ik de auto rustig parkeerde verder en bleef in het gras liggen bij een boom en keek mij angstig aan. Ik probeerde voorzichtig de kat te benaderen om hem te helpen, maar in een shot van adrenaline rende deze op 3 poten weg. Hij dook achter een wit huis de stuikjes in en ik kon hem helaas niet meer vinden.

Ik heb gelijk de dierenambulance gebeld die een oogje in het zeil gaan houden in het gebied en alert gaan zijn op eventuele meldingen.
Meer kon ik nu niet doen, dus ik ben verdrietig en teleurgesteld naar huis gereden.

Thuis nog even gekeken of er een dierenarts is in Uddel. Er is er maar 1 die kleine dieren doet (de andere doet alleen grote dieren, zoals paarden en koeien).
Ik heb deze praktijk een mail gestuurd met wat en waar er is gebeurd en een beschrijving van de kat. Ik hoop dat ze deze herkennen en weten wie de eigenaar is met de vraag ff contact op te nemen met hun, of dat ze iig een beeld hebben mocht iemand zijn kat zwaar gewond komen brengen vanavond.

Het betrof een goed verzorgde grijze kat met zwarte strepen en witte pootjes. Het is gebeurd in Uddel op de Garderenseweg voor het buurthuis (33). Het diertje is gewond en bloedde en heeft mogelijk een gebroken pootje.
Ik hoop dat het goed komt met het beestje. Niet dat deze als de adrenaline uitgewerkt is in elkaar stort in de struikjes.

Maar ik ben gewoon kwaad op die aso die de kat heeft overreden en niet zijn xxxxxx verantwoording neemt om even te stoppen!!
Dit heeft hij/zij gemerkt. Je maakt mij echt niet wijs dat je dit niet merkt. Echt niet!

Helaas heb ik geen dashcam, anders had ik de beelden naar de politie gestuurd en aangifte gedaan. Omdat ik zo gefocust was op de kat heb ik geen info over de dader, behalve dat het een klein autotje is.... Tja, daar kan niemand wat mee natuurlijk.
Deze week ff kijken naar dashcams.

delarue

@Michaell: als ik dit lees, keer ik het om. En dan prijs ik me gelukkig dat er nog enkele spreekwoordelijke witte raven rondrijden die een stuk egocentrisme in dit soort situaties minder waarde toekennen en het stuk menselijkheid in de positieve zin van het woord laten prevaleren. Sommige dingen moet je gewoon niet willen begrijpen...uit eigen egocentrisme zeg maar.

Respect voor je handelwijze!
En ja...ik zou exact hetzelfde gedaan hebben. En zeer waarschijnlijk met net zoveel teleurstelling en verdriet achteraf.
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

gero

Citaat van: Michaell op 29-07-2021 22:42:02
Ik heb mij vandaag verbaast over het feit hoe een mens zo achteloos en onrespectvol achter het stuur kan zitten.  :eusa_wall: >:(

Vandaag reed ik vanuit mijn werk naar huis en kwam ik door het plaatsje Uddel.
Ik ree daar op de drukke doorgaande weg tussen Garderen en Elspeet in de bebouwde kom. Het was ongeveer 17:30

Een kat kwam vanuit de berm de weg oprennen. Ik zag deze al aankomen en remde rustig af.
Mijn tegenligger echter denderde gewoon door met ongetwijfeld 60Km/h en reed de kat aan. Deze persoon had zat kunnen remmen maar deed het niet. Het kan zijn dat deze persoon de kat niet zag, maar stopte ook niet naderhand. Het arme diertje zag ik rollen tussen beide linker wielen en werd geraakt door het achterwiel bij wat leek zijn pootjes.

De persoon in kwestie stopte niet, maar reed gewoon door zonder afgeremd te hebben, alsof er niks gebeurd is.

Ik bedacht mij geen moment. Zette de alarmlichten aan, stapte uit de auto en maande het tegemoetkomende verkeer tot stilstand wat er even later nog rijdend aan kwam.

Het arme katje lag op zijn buikje met zijn kopje naar beneden op het asvalt gedrukt, oortje plat over zijn kopje naar achteren en trilde helemaal met een klein plasje bloed van 5x5CM onder zijn kopje/voorpootjes. Ongetwijfeld met heel veel pijn. Het beestje was helemaal versuft en bleef stil zitten.
Het diertje leeftde gelukkig nog. Ik heb deze erg voorzichtig opgetild en voorzichtig in het gras van de berm gelegd. De auto heb ik toen even op de plek van de bushalte gezet die naast mij lag om het verkeer niet verder te hinderen. Het verkeer was gelukkig begripvol en ik kreeg velen duimpjes omhoog te zien met een klein toetertje hier en daar.
Wel was ik de enige die ook daadwerkelijk uitstapte. Maargoed. Ze waren iig begripvol.

De kat strompelde voorzichtig 2 meter toen ik de auto rustig parkeerde verder en bleef in het gras liggen bij een boom en keek mij angstig aan. Ik probeerde voorzichtig de kat te benaderen om hem te helpen, maar in een shot van adrenaline rende deze op 3 poten weg. Hij dook achter een wit huis de stuikjes in en ik kon hem helaas niet meer vinden.

Ik heb gelijk de dierenambulance gebeld die een oogje in het zeil gaan houden in het gebied en alert gaan zijn op eventuele meldingen.
Meer kon ik nu niet doen, dus ik ben verdrietig en teleurgesteld naar huis gereden.

Thuis nog even gekeken of er een dierenarts is in Uddel. Er is er maar 1 die kleine dieren doet (de andere doet alleen grote dieren, zoals paarden en koeien).
Ik heb deze praktijk een mail gestuurd met wat en waar er is gebeurd en een beschrijving van de kat. Ik hoop dat ze deze herkennen en weten wie de eigenaar is met de vraag ff contact op te nemen met hun, of dat ze iig een beeld hebben mocht iemand zijn kat zwaar gewond komen brengen vanavond.

Het betrof een goed verzorgde grijze kat met zwarte strepen en witte pootjes. Het is gebeurd in Uddel op de Garderenseweg voor het buurthuis (33). Het diertje is gewond en bloedde en heeft mogelijk een gebroken pootje.
Ik hoop dat het goed komt met het beestje. Niet dat deze als de adrenaline uitgewerkt is in elkaar stort in de struikjes.

Maar ik ben gewoon kwaad op die aso die de kat heeft overreden en niet zijn xxxxxx verantwoording neemt om even te stoppen!!
Dit heeft hij/zij gemerkt. Je maakt mij echt niet wijs dat je dit niet merkt. Echt niet!

Helaas heb ik geen dashcam, anders had ik de beelden naar de politie gestuurd en aangifte gedaan. Omdat ik zo gefocust was op de kat heb ik geen info over de dader, behalve dat het een klein autotje is.... Tja, daar kan niemand wat mee natuurlijk.
Deze week ff kijken naar dashcams.

:eusa_clap: :eusa_clap:

Zulke mensen blijf je toch houden .


ruurdp


Michaell

Dank je wel Delarue en Gero,

Op dat moment realiseer je dat niet natuurlijk. Maar in een wereld die steeds gehaaster aan het worden is en in een tijd waarin we momenteel ook nog eens gebukt gaan onder allerij maatregelen van de overheid tegen het Corona virus wat ons allemaal steeds verder richting de wanhoop aan het drijven is. Maar voor mij was op dat moment nog maar 1 ding belangrijk. Van alles wat er momenteel in de wereld gebeurd en dat was dit kleine grijs, zwarte katje wat mijn hulp nodig had.

Helaas blijf je inderdaad genoeg mensen houden die dit soort dingen geen bal interesseren. Wat voor reden ze daarvoor ook hebben. Maar ik blijf nog altijd hopen dat het merendeel van de mensen dit nog op zij kunnen zetten voor de (kleine) dingen in de wereld die (ook) nog echt belangrijk zijn.

Ik heb vandaag een mailtje terugehad van de Dierenarts uit Uddel:
Helaas komt deze kat ze volgens mijn beschrijving niet bekend voor. Ook heeft gisteren avond en vandaag nog niemand zich gemeld met een gewonde kat.
Ze hebben aangegeven; dat mocht er iemand zich deze week nog melden, ze mij op de hoogte zullen houden en bedankte mij voor mijn mail en bezorgdheid. Ze zullen een oogje in het zeil houden.

Helaas niet echt het bericht waar ik op gehoopt had. Ik hoop wel dat dit verhaal een goed einde krijgt. Ik heb in ieder geval mijn uiterste best gedaan.

Maestro12

Even advocaat van de duivel spelen.
Stel dat de bestuurder al eens vreselijk in de prak heeft gelegen doordat hij/zij remde/uitweek voor een dier, dan kan ik me de reactie van 'niet reageren' voorstellen.
Stel dan ook nog eens dat deze bestuurder bijzonder allergisch is voor katten, dan is er ook nog wat voor te zeggen dat hij/zij niet bij de kat is gaan kijken.
Alleen helemaal niet stoppen en eventueel op afstand proberen te kijken c.q. iemand in te lichten hierover valt dan nog te verwijten.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?