Wat heb je gedaan vandaag?

Gestart door JohanR, 16-06-2018 23:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Vele Onderdelen Liggen Verder Op

Marc O.

Citaat van: arjenT5R op 17-11-2018 19:00:40
Volvo's roesten niet!!!!

;D ga lekker op t fiat forum over volvo's zeuren ;D

Oh, had je nog niet gezien dat de linker kokerbalk van de R bijna in tweeëen ligt? 😏😉

Sinds Ford roesten Volvo's weer stevig hoor. Andere moderne auto's trouwens ook, dus Volvo is beslist geen uitzondering.
...The Nile isn't just a river in Africa...

classicT5

Toch zijn die Fiat techneuten ook best goed, bv uitvinders van common rail ed.

Heb ooit een Alfa 33 gehad, was probleemloos, geen roest, elektrische storingen etc.

Maar ieder merk heeft zo zijn charmes en mindere kanten. Zijn net mensen ;)

Is pas een onderzoek gepubliceerd over roestgevoeligheid van auto's, helaas kwam Volvo daar niet zo goed uit. Samen trouwens met alle Japanners. Weet zo niet meer waar ik dat gelezen heb.... Wie weet kan google helpen als je de details wilt weten :)

Vulk

Citaat van: classicT5 op 17-11-2018 21:36:42
Toch zijn die Fiat techneuten ook best goed, bv uitvinders van common rail ed.

Heb ooit een Alfa 33 gehad, was probleemloos, geen roest, elektrische storingen etc.

Maar ieder merk heeft zo zijn charmes en mindere kanten. Zijn net mensen ;)

Is pas een onderzoek gepubliceerd over roestgevoeligheid van auto's, helaas kwam Volvo daar niet zo goed uit. Samen trouwens met alle Japanners. Weet zo niet meer waar ik dat gelezen heb.... Wie weet kan google helpen als je de details wilt weten :)

https://www.hln.be/auto/deze-negen-moderne-auto-s-roesten-het-snelst~a5fa00a0/

arjen850

Stabilisator stang achter vervangen  van een XC90 achter. Even gehele ophanging los moeten halen aan de linker zijde. Wat een klus, alles vast verrot,  bouten breken zo af, en alles weegt ongeveer als lood. Blij dat ik hulp had vandaag.


)()()sT

Citaat van: arjen850 op 17-11-2018 22:03:56
Stabilisator stang achter vervangen  van een XC90 achter. Even gehele ophanging los moeten halen aan de linker zijde. Wat een klus, alles vast verrot,  bouten breken zo af, en alles weegt ongeveer als lood. Blij dat ik hulp had vandaag.

En, nog in de running voor een XC90? :D

Miyel

Citaat van: arjenT5R op 17-11-2018 19:00:40
Volvo's roesten niet!!!!

;D ga lekker op t fiat forum over volvo's zeuren ;D

Citaat van: Marc O. op 17-11-2018 19:23:59
.......  Je moest eens weten wat ie in de app groep allemaal gezegd heeft toen ik zei dat ik een electrische Hyundai zou gaan rijden. ..... 😜😁

Citaat van: Vulk op 17-11-2018 19:34:43
Of wat ik mocht horen toen ik zei dat ik een Toyota overweeg!

Citaat van: arjenT5R op 17-11-2018 19:40:01
Nope ;D Jij blijkbaar ook niet want je blijft maar reageren...

Ga een rondje trappen in je fiat om stoom af te blazen :P

;D doe maar niet straks gaat ie stuk ;D

Tsss... waarom kicken we die kerel niet gewoon van dit forum af?   :evil:

(waarschijnlijk omdat ie dan zijn eigen forum ergens gaat beginnen..  ;D )
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjen850

Citaat van: )()()sT op 18-11-2018 08:03:58
En, nog in de running voor een XC90? :D

Qua auto absoluut, echter hebben de onderdelen prijzen (Wat ik al wel een beetje wist natuurlijk) Maar met name het sleutelen valt mij tegen. De hele achter ophanging is een systeem wat groot lomp en zwaar is, veel rubbers die kunnen slijten, geen idee of alle xc's zo roestig zijn, maar bij deze dus wel. Dat resulteert in brekende bouten die ook weer niet goedkoop zijn😉

Kan mijn armen op dit moment nauwelijks meer boven de kop krijgen, voel me zo ongeveer 80😂😂

Sbv

Niet allemaal zo roestig, wel is alles veel zwaarder uitgevoerd. Ik merk dat zodra ik wat van mijn XC60 los ga halen. pfff echt zwaar spul allemaal

marc-850

Wie zei dat een 850 niet roest?


-D©©©L-

Xc60 wil ook wel roesten, met name op de randen van het plaatwerk onder de auto. En het voorste subframe. Uitlaat beugels is ook zo'n dingetje. Niet ernstig maar zeker niet de kwaliteit van de 2000-2007 modellen.

rjverbrugh

Was weer een drukke dag, waaronder ook 1250 km in de T-5R. Eerst vanochtend vroeg honden uitlaten thuis in Den Haag, daarna naar CMH in Utrecht voor wat nu blijkt een triggervinger. Spuit erin ( niet fijn) en door naar pa en ma in Ermelo voor een bak koffie. Daarna gas erop, gelukkig geen file's in Duitsland en om 8 uur vanavond in Warschau. Verbruik gas was gemiddeld 1:6.....3x getankt, had nog een halve tank benzine, die kost hier ( oude 98) slechts € 1,33 aan de snelweg.

san

Zendmast geplaatst in Assendelft :P

henry classic v70

Mwoah, ze waren er wel aan toe zeg maar :D



600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4