Wat heb je gedaan vandaag?

Gestart door JohanR, 16-06-2018 23:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: de Boeing op 07-06-2019 00:54:47
haha, ja die ervaring had ik paar weken geleden ook!

Interieur zou ik toch ook niet aan kunnen wennen, kijk voor mijn werk al genoeg schermen, dus graag een analoog klokje recht voor mijn neus en een paar fysieke knoppen. Zo kan je in die 3 bv niet ff snel het dashboardkastje openen, dat moet via het menu op het grote scherm ?!  :eusa_wall: ?!

Rijdt verder wel fantastisch

Mwoah rijdt fantastisch is mij wat te ongenuanceerd... het rijdt goed :P Maar dan met name het weggedrag: een prachtige combinatie van comfort en sportiviteit. De prestaties zijn "okee" maar voor een EV natuurlijk niet schokkend. Kan aan mijn rijstijl liggen maar ik had na 10 minuten stroompedaal al tegen het schutbord zitten en was eigenlijk beetje teleurgesteld :P Nu is de long range RWD inmiddels van het menu gehaald en kun je enkel nog de AWD bestellen die een tel sneller naar de 100 loopt.

Wat me tegenviel was de hoofdruimte achterin, die is zelfs voor iemand met mijn bescheiden lichaamslengte onvoldoende. Daarnaast vond ik de veiligheidsopties minder uitontwikkeld dan had ik verwacht: een tegemoetkomende fietser is genoeg om de auto de berm in richting een boom te laten sturen. De V40 van mijn vriendin heeft die opties ook en daar werkt het écht beter. En inderdaad: alles moet via het scherm. Het schijnt dat je er aan went.

We zitten heel erg te rekenen om volgend jaar of het jaar erna over te stappen naar een EV maar met het nieuws eerder deze week dat de aanschafsubsidies voor particulieren alweer op de helling gaan, hebben we de zoektocht voor nu even in de ijskast gezet.

Voordeel van een model 3 is wel dat ze nog een heel klein beetje betaalbaar zijn, waar een model S echt dik vet boven budget is. Benieuwd waar Volvo in het komende jaar nog mee komt aan EV's: een leuk interieur doet ook veel voor je beleving en ik vind het interieur van de 3 niet echt een topper.

Vulk

Toyota gepoetst.











Wedden dat de 850 er straks mee ophoudt? ;D

Aad A

Interieur gereinigd en leer weer behandeld.

big ben

Citaat van: Vulk op 03-08-2019 13:08:51
Toyota gepoetst.


Wedden dat de 850 er straks mee ophoudt? ;D

Bright en shiny  :eusa_clap:..............dat zit er dik in on der het mom van wraakactie   ;D



Vulk

Citaat van: big ben op 03-08-2019 15:51:26
Bright en shiny  :eusa_clap:..............dat zit er dik in on der het mom van wraakactie   ;D



De hemelbekleding van de 850 wordt binnenkort vernieuwd, ik hoop dat dat voldoende is om hem tevreden te houden. ;D

The Demon

Olijfje ingeladen met de spullen voor de vakantie.
Vannacht om 00:00 uur gaan we richting Belfiore!!!! :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

big ben

Citaat van: The Demon op 04-08-2019 18:44:03
Olijfje ingeladen met de spullen voor de vakantie.
Vannacht om 00:00 uur gaan we richting Belfiore!!!! :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Goede reis ! en veel plezier  8) :eusa_dance:

Benny850

Mooi ritje voor de boeg ;D

Na vandaag 10 rij uren in de Volvo geen centje pijn dus dat moet vast goedkomen! Goede reis.

pietdeslinger

Vandaag een poosje aan de auto geknoeid. Wou mijn koplampen nog altijd vervangen voor een nieuw setje die ik al vanaf februari op de plank had liggen. Vlak voor het er in zetten van de tweede koplamp breekt zo spontaan het aluminium achter het plasticje van de stelmotor af k*t.
Gelijk de O-ringen vervangen van de injectoren want langs twee van de vijf zag ik een spoortje.
Nieuwe mistlamp was nog niet binnen bij Volvo maar komt morgen. Daar was het glas van gesneuveld omdat twee auto's het nodig vonden om elkaar over de vluchtstrook in te halen en ik daar dus de Stenenregen van kreeg.

rpakuypers

De plafond uit de douche gesloopt en na 15 jaar komt er een nieuwe in. Gipsplaten en schroeven opgehaald, ventilatie besteld en morgenvroeg komt de man van het electra extra draden trekken. Inmiddels ook de nieuwe remschijven en handremvoering binnen en dat gaat er dit weekend nog op nu het weer nog goed is.

Groet,
Roger

rpakuypers

Eindelijk van de handremperikelen af. Afgelopen jaar diverse keren de zaak afgesteld maar ze bleven maar kleven en af en toe met een knal losschieten. Vanmorgen nieuwe voering en schijven erop gezet en afgesteld en nu werkt het prima ..... voor die paar tientjes had ik dat beter meteen kunnen doen  :eusa_whistle: Ach, in ieder geval weer een ervaring rijker.

Groet,
Roger

V70R^2

Opruimen!

https://ibb.co/fNJnfMD

En de volgende twee wagens (wederom nette 2.4 T5's) zijn alweer gekocht in de UK, nog snel even spullen inslaan voor die gekke Brexit komt  :eusa_whistle:  ;D

pietdeslinger

Na lang wikken en wegen wat ik nou met mijn auto aan moest hem toch maar geschorst en in de stalling gezet.
Voelt toch best wel k*t. Maar in ieder geval niet verkocht.

henry classic v70

Geeft je in ieder geval de tijd om te overwegen wat je wilt gaan doen met de LBP
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70R^2

Vandaag eerst wat motorblokken spul klaargezet en klaar gemaakt, helaas een beetje te laat daarna om nog langs de VKB te gaan, dus wat doe je dan? De auto poetsen..

Van binnen...

Heel diep van binnen  :eusa_whistle:

de kop van de zuiger schoon gemaakt, en daarna met drie gradaties schuurpapier steeds fijner, en laatste stap tot een spiegeltje gepolijst tot ik mijzelf er in kon zien  ;D ;D ;D

1 down 4 to go...  :eusa_doh: