Wat heb je gedaan vandaag?

Gestart door JohanR, 16-06-2018 23:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Snellebaksteen

Wij hebben 2 antieke stoelen die een jaar of 20 terug voor het laatst bekleed zijn. Was toen een duur grapje maar wel heel goed en mooi gedaan. Nu, 20 jaar later, waren door veel verbruik en baldadige katten, alletwee de stoelen toe aan verse bekleding.
Aangezien ik door de corona ellende ineens heel veel tijd over heb, dacht ik om het bekleden zelf maar eens te gaan proberen.
Stuk is het al dus kapot kan ik het niet maken.
Dus ben ik eerst maar eens begonnen met een veel te groot stuk stof bestellen. En vulling. En stofspijkers.
Een aantal youtube filmpjes bekeken en vol goede moed begonnen aan het uit elkaar halen van nummer 1.
Een rookstoel uit 1860 met veel houtsnijwerk. Eikenhout, jute, paardenhaar, touwtjes, stro en veel spijkers.

Binnen een paar uur had had ik de zitting uitgekleed en was er niks anders over dan een houten frame, jute singles aan de onderkant en een verzameling vulling en veren naast de stoel.





De springveren vastzetten en spannen hoort met jute touw gedaan te worden maar aangezien dat snel breekt en er beter alternatieven zijn tegenwoordig heb ik dat met nylon gedaan. De hooizak die als vulling diende was helemaal vergaan, die heb ik opnieuw gemaakt uit een jutezak (sinterklaaszak...) met hooi van de konijnen van de buren. De paardenhaar laag was nog goed en kon ik zo opnieuw gebruiken.
Het bekleden zelf was niet zo moeilijk.



Je ziet, de kat is er blij mee.

Nu nog snel even de rugleuning en voila:


Hier missen nog 2 spijkers aan de onderkant van de rugleuning, die waren op. Nu zitten ze er wel in.

De andere stoel is de zondagse stoel van mijn opa geweest. Die is al een paar keer eerder bekleed. Sowieso heeft de stoel in 1953 een grote restauratie ondergaan aangezien hij in de watersnoodramp onder water gestaan heeft.

Ook deze stoel is na het opnieuw bekleden onmiddellijk geconfisqueerd door de kat:


Dan ook nog vlot een vreemd voetenbankje dat mijn schoonvader ooit geknutseld heeft opnieuw in de zelfde kleur bekleed en we hebben ineens een hele set:



Lekker 1,5 week 's avonds bezig geweest, minimale kosten, "nieuwe" meubels en een tevreden gevoel. Die coronatijd heeft ook kleine positieve gevolgen.


Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

volvobug

Mooi werk met die stoelen.  :eusa_clap: Dat zijn inderdaad van die klussen die je zelf een bijzonder tevreden gevoel opleveren!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70R^2

Citaat van: Snellebaksteen op 09-04-2020 12:10:38


Ook deze stoel is na het opnieuw bekleden onmiddellijk geconfisqueerd door de kat:



Goed bezig, ik heb PRECIES die stoel van opa, ook net opnieuw bekleed.

De hond is er blij mee  ;D :


elianmars

Citaat van: Maestro12 op 08-04-2020 16:26:58
Niks aan auto's gedaan, maar eens begonnen met deuren te maken.
Kopen/laten maken van de deuren is niet leuk, oud huis met niet standaardmaat deuren, dus onbetaalbaar.
Dus gewoon een plaat mdf van 12mm gehaald, daar stroken van gezaagd, met de bovenfrees pofiel eraan gemaakt en hopla we hebben een deur van 36mm dik in de goede maat voor nog geen € 20,-

Gaaf gedaan!
Volgende keer beter watervaste mdf pakken. Dat werkt veel fijner en blijft ook gladder als je het schildert.

Maestro12

Strakke stoelen, bijzonder netjes.
En altijd fijn als de huisdieren het resultaat goedkeuren  ;D ;D ;D

En ach, ik mag nog 5 deuren maken en de hele benedenverdieping heeft weer deuren die op de originele tekeningen (uit 1920) staan en als ik dan nog zin over heb dan ook nog 3 voor boven, gelukkig zijn er boven nog wel 3 origineel.

En watervaste MDF is niet 'zomaar' verkrijgbaar op iedere straathoek, dus gewoon gronden met verdunde D2 lijm, netjes schuren en je krijgt ook een mooi resultaat.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Snellebaksteen

Citaat van: V70R^2 op 09-04-2020 12:25:59
Goed bezig, ik heb PRECIES die stoel van opa, ook net opnieuw bekleed.

De hond is er blij mee  ;D :



Hahaha, mooi toch!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Wow! Respect voor je geduld om die stoelen opnieuw te bekleden :)

glenfiddich1983

Goed werk met die stoelen!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

razorx

Wat heb je die stoelen mooi gedaan Reinier!

Maestro12

Deur is zo goed als af, alleen het deurbeslag nog, maar dat is al besteld.
Nu de rest van de hal ook gelijk maar aanpakken.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

elianmars

Citaat van: Maestro12 op 16-04-2020 09:20:25
Deur is zo goed als af, alleen het deurbeslag nog, maar dat is al besteld.
Nu de rest van de hal ook gelijk maar aanpakken.

:eusa_clap:

cornelis-b

Gister twee gerepareerde 850R bumpers afgeleverd, één van forumlid Gijs H kleur 019 en een van Ron Paul in de kleur 609. Die van Ron Paul de 609 was een redelijk "simpele" reparatie maar die van Gijs H was echt een uitdaging, de onderlip en zijkant van de bumper was volledig aan flarden maar na veel gepuzzel de bumper toch weer weten te herstellen. Ron Paul heeft ze beide meegenomen dus die van Gijs H is op forum transport.

Vandaag nog even forumlid rz318 geholpen die had een ABS controller in zijn mooie C70 T5 met de nodige problemen en woonde gelukkig niet zo ver weg, was of vandaag of na mijn vakantie en dat werd dus vandaag. Alles is opgelost en weer een tevreden C70 rijder. Enige wat tegen zat was de temperatuur, ruim 32 graden is de straat en dat is geen pretje om dan ook nog onder de kap te werken en je jatten te branden aan automaat bak ;D ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

L1on

Goed bezig allemaal, heb net mijn nieuwe zwarte c70 gestofzuigd. 20 jaar stof ongeveer. Nog even en dan is hij weer als nieuw.

BBS

Een V70 (N) D5 gekocht...... :D
Volvoloos....