Electrische stuurpomp

Gestart door jellejas, 28-07-2018 02:16:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70R^2

Pomp van een Mercedes A-klasse 1e generatie, geeft een flinke druk. Ik heb gewoon een dikke olieslang gekocht en. Met slangklemmen aan de pomp vast gemaakt en de leiding van het stuurhuis op+/- 30cm doorgezaagd en er overheen geschoven + slangklemmen.

Ik zit niet op de PC anders zoek ik zo nog even een fotootje.

V70R^2

Eerst had ik die AN aansluitingen en RVS slang, ging lekken, daarna gewoon zo veel mogelijk gebruikt van de originele leiding/slang en er een stuk universeel extra bij gezet met slangklemmen. zie foto's in de bijlage:


de Boeing

Citaat van: V70R^2 op 12-08-2020 11:17:17
Zo heb ik het ook gehad, elektrische pomp waar de accu zat.

Bij stilstand meer bekrachtigd, verder weinig aan te merken.

Nice!

En was dit met de pomp continu op vol vermogen of ook nog ergens snelheidsafhankelijk?

Omdat ik veel snelweg rij met mijn volvo leek me dat wel wat, lekker bekrachtigen bij heel lage snelheden, en weinig (of zelfs geen?! :eusa_think: kan dat?) op de snelweg... Al zal dat wellicht wat te simpel gedacht zijn...

Accu naar achter heeft Volvo ooit ook bedacht (voor betere gewichtsverdeling?), alleen jammer dat de kabel daarvoor nodig ff ruim 5.5 kg toevoegt aan totaal gewicht:


Accu kabel van kofferbak tot in de motorruimte uit mijn donor N...

jellejas

Awesome bedankt voor de foto's! Gaaf om te zien. Ik wil hem inderdaad precies op die plek hebben. Denk alleen dat ik geen adapter slangen ofzo ga maken. Ik heb een V50 pomp, en de retour gaat gewoon met een slangklem op het resevoir en de toevoer is volgens mij gewoon m14 1.5 dus makkelijk wat voor te maken lijkt mij. Ik wil het relatief origineel laten lijken en het liefste met Volvo onderdelen. Het extra gewicht van een kabel naar achter neem ik voor lief, sterker nog ik heb een aantal meter super dikke 50mm2 kabel liggen om er in te gaan.

Ik op moment helaas gewoon geen tijd ruimte of geld voor om het af te maken, ook omdat de auto in de stalling staat. Ik heb echter al alle onderdelen liggen.
BRAAAAAAAP STUTUTU