Een extra 850 naar het zuiden van het land gebracht!
Afgelopen weekend met 2 vrienden afgereisd naar het hoge Friesland, Gytsjerk om precies te zijn. Daar stond een leuke T5 2.0 te wachten op een nieuw baasje.

Na een proefrit en een korte onderhandeling was de wagen in bezit van de betreffende vriend van mij. Snap het wel; technisch is het een goede auto, optisch wat minder maar dat maakte hem niet zo veel uit. De charme van zo'n 850 is toch erg hoog

En wow, hij gaat als de brandweer!
Omdat we toch in het hoge noorden waren meteen maar een klein roadtripje van gemaakt.

Via de Afsluitdijk terug gereden naar Eindhoven. Daar ook nog even de topsnelheid uitgetest van beiden; de T5 schoot zo bij mij vandaan

Mr. Jansen bleef hangen op 192 km/h, meer zat er niet in. Maar met 505.000km én LPG ook niks om voor te schamen (denk ik zo?). De T5 zat op 210 en had nog wel wat puf (aldus de nieuwe eigenaar zelf...)
Zondag meteen maar even de 850 goed gewassen, wat wel nodig was na al die pekel van afgelopen tijd. Helaas had de rest van Nederland (of in ieder geval heel Eindhoven) hetzelfde idee en was het lekker druk. Daarna ook meteen goed in de wax gezet zodat hij er weer een tijdje tegen kan.