Zorro - Volvo 850 T-5R MT

Gestart door TBoss3, 19-08-2018 17:37:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TBoss3

Citaat van: de Boeing op 25-08-2018 12:59:42
Leuk verslag, leuke fotos's!

Ik slaap er ook vaak in (wkndje weg met 1 overnachting, geen gehannes met natte tent enzo). Wel pas ik er niet helemaal in en moet ik de passagierszetel voor nog neerklappen zodat mijn matrasje (en voeten) niet in het ijle bengelen, of ligt dan aan mijn lengte?!  ;D

Thanks!
Ik ben zelf niet de langste (~1.75m ofzo), dus dat scheelt. Het ging net, ik kon precies languit liggen. Wel moest de bestuurdersstoel een stukje naar voren hiervoor.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

TBoss3

Citaat van: razorx op 25-08-2018 19:05:31
Mooi verhaal!
Hoe slaapt dat zo achterin de estate? Een beetje te doen?

Bedankt.

In het begin is het best wennen omdat het toch redelijk krap is. Qua lengte ging het bij mij net (zie bericht hierboven). Met behulp van klittenband en oude verknipte rolgordijnen hadden we gordijnen, dus het was ook voldoende donker (donkerder dan een tent).
Enige nadeel is dat wanneer het regent en dus alle ramen dicht moeten, en er dan bijna geen ventilatie is.. Gelukkig regent het in Italië niet zo vaak haha.
Het voordeel is dat je hoog en droog ligt, en niet op een luchtbedje.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

razorx

Dank je. Goed te weten. Ik ben even lang en Sas, mijn lieverd, telt daar twee centimeters bij op. Moet dus wel gaan.
Ik neem aan dat je je bagage tijdens de nacht even op de voorstoelen dumpt? Nu het wat kouder wordt is dit best een leuke optie voor een nachtje.

clk-p


[/quote]
Enige nadeel is dat wanneer het regent en dus alle ramen dicht moeten, en er dan bijna geen ventilatie is.. Gelukkig regent het in Italië niet zo vaak haha.
[/quote]

Hier bestaan raamspoilers voor.. Heb ze zelf ook (HEKO)
Ideale dingen, ramen kunnen dan altijd een stukje open  zonder dat het naar binnen regent..

Verder leuke plaatjes en geinig om te lezen en zien waar zo'n V allemaal goed voor kan zijn.

de Boeing

Slaapt prima idd en lekker van de grond af, edoch met een nadeel of 2:

- rechtzitten op matras lukt mij net niet (en erin gaan liggen vereist ook enige soepelheid wat dan wel weer goed     is voor de algemene lenigheid :) )

- nivomats in deze ook niet zo handig zijn, of je moet van héél actieve nachten houden  :P :eusa_naughty: ;D maar ik lig er over het algemeen in mijn 1tje in ... Blokje, krikje of auto wat omlaag parkeren helpt dan om niet wakker te worden met je hoofd lager dan je tenen ...

cornelis-b

Die wind deflectors zijn inderdaad een heel mooie toepassing, je kan ook tijdens het rijden in de regen je raam gewoon een stukje open zetten zonder dat er water binnen komt.

Ik had ze hier besteld, was de goedkoopste in NL en de originele van Team Heko

https://www.laudorshop.nl/contents/nl/d936_zijwindschermen_volvo_850_855.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

de Boeing

Citaat van: cornelis-b op 26-08-2018 10:49:04
Die wind deflectors zijn inderdaad een heel mooie toepassing, je kan ook tijdens het rijden in de regen je raam gewoon een stukje open zetten zonder dat er water binnen komt.

Ik had ze hier besteld, was de goedkoopste in NL en de originele van Team Heko

https://www.laudorshop.nl/contents/nl/d936_zijwindschermen_volvo_850_855.html

hoe zitten deze eigenlijk vast? en geeft het geen extra windgeruis?

clk-p

#22
Citaat van: de Boeing op 26-08-2018 10:51:37
Citaat van: cornelis-b op 26-08-2018 10:49:04
Die wind deflectors zijn inderdaad een heel mooie toepassing, je kan ook tijdens het rijden in de regen je raam gewoon een stukje open zetten zonder dat er water binnen komt.

Ik had ze hier besteld, was de goedkoopste in NL en de originele van Team Heko

https://www.laudorshop.nl/contents/nl/d936_zijwindschermen_volvo_850_855.html

hoe zitten deze eigenlijk vast? en geeft het geen extra windgeruis?

Deze zitten geklemd (met klemmetjes 😋) in de raamsponningen.
Wel is mijn ervaring dat ze eerst komende tijd na aanschaf eerst een beetje moeten zetten. Kwestie van ramen open ramen dicht, bij mij gingen de ramen namelijk na montage niet meer helemaal lekker dicht en dat leverde idd windgeruis op. Dit opgelost door siliconespray langs de randen (sponningen) te sprayen en de handeling open dicht regelmatig te herhalen in het begin.

Link van cornelis-b is idd de goedkoopste, ik heb ze daar ook vandaan.

Je hebt ze ook van climair, maar persoonlijk vind ik deze minder mooi dan de HEKO...

TBoss3

Citaat van: razorx op 25-08-2018 21:11:03
Dank je. Goed te weten. Ik ben even lang en Sas, mijn lieverd, telt daar twee centimeters bij op. Moet dus wel gaan.
Ik neem aan dat je je bagage tijdens de nacht even op de voorstoelen dumpt? Nu het wat kouder wordt is dit best een leuke optie voor een nachtje.

Voor langere overnachtingen hadden we een klein pop-up tentje bij, dan konden we daar de spullen kwijt. Als we op een bepaalde locatie maar 1 nachtje bleven, dumpte we alles op de voorstoelen (behalve de koelbox (12v) want die maakte een zoemend geluid, die stond naast de auto).

Citaat van: de Boeing op 26-08-2018 00:14:51
Slaapt prima idd en lekker van de grond af, edoch met een nadeel of 2:

- rechtzitten op matras lukt mij net niet (en erin gaan liggen vereist ook enige soepelheid wat dan wel weer goed     is voor de algemene lenigheid :) )

- nivomats in deze ook niet zo handig zijn, of je moet van héél actieve nachten houden  :P :eusa_naughty: ;D maar ik lig er over het algemeen in mijn 1tje in ... Blokje, krikje of auto wat omlaag parkeren helpt dan om niet wakker te worden met je hoofd lager dan je tenen ...

Mij lukte het inderdaad niet om recht op te zitten, dat was wel jammer.
Wij sliepen met ons hoofd bij de voorstoelen, en voeten dus bij de achterklep. Dit was makkelijk met in- en uitstappen, en zoals je zegt heb je op deze manier geen last van het feit dat je hoofd lager ligt dan je voeten. Of je kan iets onder het matras leggen, waardoor je hoofd altijd hoger ligt.


Bedankt voor de tip van de wind deflectors/raamspoilers! Die zien er best goed uit, en kosten ook niet zoveel. Ga ik eens proberen.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Died850

Stoere 855! Schuifdak je en columba's, staan m goed! En leuke foto's!
Ook leuk om te lezen dat er dit jaar meer mensen van hun 855 een camper hebben gemaakt, zelf ook deze zomer in de 855 geslapen. Zie dat jij het zitvlak hebt verwijderd. Eigenlijk veel makkelijker om een vlak geheel te creëren achterin. Had zelf een oud bed onderstel op maat gemaakt zodat het matras over de opgeklopte zitdelen kon schuiven.

razorx

In ieder geval heb ik nu een goede reden te zorgen voor een vlakke laadvloer. ;)
De 20mm Nivomat verlagingsbussen zal ik moeten vervangen door 15mm exemplaren.

Vulk

Mooie auto. Ik heb nog steeds een zwak voor een zwarte estate met Columba's!
Ook fijn om te zien dat er nog mensen zijn die onze auto's gebruiken om serieus wat kilometers mee te maken!

TBoss3

Om het topic even up-to-date te houden:

De 850 is momenteel helaas geschorst.
Nadat ik afgelopen zomer mijn HBO diploma heb behaald ben ik in september begonnen aan een pre-master in Eindhoven. Doordat ik ook parttime werk in Eindhoven heb ik de auto eigenlijk niet nodig, en de wegenbelasting op LPG is toch best veel. Daarnaast heb ik door de studie ook weinig tijd om er dingen aan te doen (wat ik wel graag wil doen). Het kriebelt wel om er van alles aan te doen, maar momenteel geen tijd/geld voor.
Hij staat nu bij mijn ouders thuis op de oprit, waar hij mag uitrusten.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

de Boeing

ja, best wel jammer dat wegenbelasting zo hoog is bij jullie in NL. Maar geschorst stallen (liefst overdekt) is natuurlijk wel het ideale moment om wat grotere projecten uit te voeren, dashboard preventief versterken bijvoorbeeld  ;) ;D

Wat voor pre-master ga je aanvatten in Eindhoven?

TBoss3

Citaat van: de Boeing op 26-10-2018 11:43:55
Wat voor pre-master ga je aanvatten in Eindhoven?

In september ben ik begonnen met pre-master Electrical Engineering aan de TU/e, het logische vervolg op m'n HBO Elektrotechniek.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km