Zorro - Volvo 850 T-5R MT

Gestart door TBoss3, 19-08-2018 17:37:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Toppie!

Ik moet nog 90.000 voor ik er ben (en met onze nieuwe thuiswerken normaal, gaat dat nog wel even duren)

TBoss3

Het zat eraan te komen....

Ik heb een toffe T-5R gezien die mijn aandacht heeft getrokken.
Vorige week donderdag wezen kijken, en er staat nu een deal.
Het is gaat een inruil worden van mijn huidige 850 (Mr. Jansen dus) + bijbetaling vanaf mijn kant.

Binnenkort aankoopkeuring bij Michel Mol. Als daar geen gekke dingen uitkomen, heb ik over een paar weken een andere 850! :D
Hij is ook zwart, dus slechts liefhebbers zullen het verschil zien  ;D
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

)()()sT

Gefeliciteerd! Die ene die we hier besproken hebben?

TBoss3

Citaat van: )()()sT op 29-11-2020 20:46:47
Gefeliciteerd! Die ene die we hier besproken hebben?

Correct! Steekt functioneel erg goed in elkaar. Optisch is hij niet netjes, maar dat vind ik leuk om aan te pakken.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

volvobug

En weer een slachtoffer van het turbovirus  ;D gefeliciteerd met je aankoop!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

TBoss3

Ho ho, de aankoopkeuring moet nog gebeuren.
Daarna is het pas officieel...
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

TBoss3

Citaat van: TBoss3 op 30-11-2020 08:33:56
Ho ho, de aankoopkeuring moet nog gebeuren.
Daarna is het pas officieel...

Alweer even stil, niet zonder reden.
De aankoopkeuring viel behoorlijk tegen; de dorpels waren rot, behoorlijke olie lekkage sporen en de AC die niet werkte. Voornamelijk dat van de rotte dorpels was een verassing voor zowel mij als de verkoper.
Opzich zijn dat nog wel overkomenlijke dingen, maar er was een heleboel meer mis met de auto; evap systeem mist compleet, remleidingen zaten niet vast, 2e lambdasonde mist, druklager rammelt, stekkertjes zitten los.
Voor mij maakte dat dit niet de juiste auto voor mij is; ik hoef geen auto die 100% af is, maar wel eentje die een goede basis vormt. Dus geen deal gemaakt.

Gelukkig is er geen noodzaak en rijd ik nog steeds gelukkig rond in Mr. Jansen :) Ondertussen houd ik mijn ogen open voor andere interessante (T-5)R's, want het blijft toch wel aantrekkelijk...
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

)()()sT

Jammer. Ik denk dat veel 850's die roest problematiek wel hebben, zonder dat het snel opvalt.
Echter als het geheel niet goed voelt en bv een koppeling er al aankomt ben je gelijk weer goed bezig.
Trouwens, een 2e lambda sonde heeft een 850 helemaal niet ;)

gero

Citaat van: TBoss3 op 11-12-2020 10:50:46
Alweer even stil, niet zonder reden.
De aankoopkeuring viel behoorlijk tegen; de dorpels waren rot, behoorlijke olie lekkage sporen en de AC die niet werkte. Voornamelijk dat van de rotte dorpels was een verassing voor zowel mij als de verkoper.
Opzich zijn dat nog wel overkomenlijke dingen, maar er was een heleboel meer mis met de auto; evap systeem mist compleet, remleidingen zaten niet vast, 2e lambdasonde mist, druklager rammelt, stekkertjes zitten los.
Voor mij maakte dat dit niet de juiste auto voor mij is; ik hoef geen auto die 100% af is, maar wel eentje die een goede basis vormt. Dus geen deal gemaakt.

Gelukkig is er geen noodzaak en rijd ik nog steeds gelukkig rond in Mr. Jansen :) Ondertussen houd ik mijn ogen open voor andere interessante (T-5)R's, want het blijft toch wel aantrekkelijk...

dus, die houten stuur heb je nog ? ;D ;D

TBoss3

Citaat van: )()()sT op 12-12-2020 13:18:13
Jammer. Ik denk dat veel 850's die roest problematiek wel hebben, zonder dat het snel opvalt.
Echter als het geheel niet goed voelt en bv een koppeling er al aankomt ben je gelijk weer goed bezig.
Trouwens, een 2e lambda sonde heeft een 850 helemaal niet ;)

Het voelde inderdaad niet goed meer aan.
Ik dacht dat turbo's wel 2 lamba's hadden, dus vandaar. Misschien dat er dan een andere downpipe op zat, dat zou ook kunnen.
Het was nogal een verzameling van bij elkaar geraapte onderdelen.

Citaat van: gero op 12-12-2020 13:49:11
dus, die houten stuur heb je nog ? ;D ;D

Yes, maar die had ik ook buiten de oorspronkelijke deal gehouden. Houten stuur vind ik echt tof dus die blijft!
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

TBoss3

Weer een update!

Omdat stilzitten ook maar niks is heb ik mezelf gestort op een nieuw projectje: verse voorstoelen inclusief stoelverwarming!
Via FB een mooi setje gevonden bij Gebr. Ditmar. De donderdag van Kerstavond een dagje eerder vrij genomen en naar het hoge noorden (Hoorn) gereden.
Wat hebben ze daar gaaf spul staan zeg!




Stoelen achterin laden en via de dijk weer terug gereden naar Eindhoven.



Stoelen zijn mooi, een heeft een klein gaatje in het leren deel wat ik nog wil fixen. De ander heeft wat geks bij de thermostaat; de 2 draden die daar normaliter heenlopen zijn via een kroonsteentje doorgelust aan elkaar. Wat daar precies het idee achter is ga ik uitzoeken, ben benieuwd of die thermostaat nog wel OK is...

Verder heb ik besloten te switchen naar de originele 850 achterlichten (ipv V70) en voor US knipperlichten te plaatsen. Vind het op foto's er erg gaaf uit zien bij 850's, dus hopelijk bij mij ook!

Als bonus wat toffe rolling shots (met vriendin achter het stuur):




En de C70 van m'n pa:
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Vulk

Dat blijft een knappe verschijning!

)()()sT

Die T-5R is overigens stevig in prijs gedaald zag ik :)

de Boeing