Zorro - Volvo 850 T-5R MT

Gestart door TBoss3, 19-08-2018 17:37:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5-4life

Schitterend zo'n verse set velgen
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

MikeyQR

Citaat van: TBoss3 op 29-10-2021 21:01:39


Vandaag ook de APK en beurt gehad. APK was meteen goed, geen opmerkingen. Dat is de eerste keer voor mij  ;D
Ging vlekkeloos. Van te voren had ik al wel de USA knippers vervangen voor de originele. Ook het koplamphoogte-verstelling knopje even eruit gehaald, want daar zit stiekem geen stekkertje achter. Moet nog even uitzoeken hoe dat precies zit.



Dat is niet echt heel simpel, ik heb dit wel aangesloten gekregen in mijn oude T-5R drie jaar terug.
Ik had er toen een donor 850 bij waar ik de bekabeling heb uitgehaald voor de hoogteverstelling, dat is dus niet voorbereid als het er niet in zit.
Beste is om een sloper te vinden die het heeft en zo dus aan te sluiten.

Jou T-5R doet mij denken aan mijn oude BS T-5R die was net zo mooi als deze.
Heel vaak denken mijn vrouw en ik nog aan die T-5R en misschien komt er weer 1 voor terug maar wanneer nog geen idee.


)()()sT

Wauw, das schitterend geworden! 8)
Wat voor lampjes heb je trouwens in je USA-knippers? Ik heb die duplo-wit en das geen apk-afkeur ;)

daanium

De velgen staan er super mooi op, nice!
En altijd fijn als je auto direct door de keuring komt :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

volvobug

Netjes hoor, auto wordt steeds knapper en die velgen zien er ook erg goed uit!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Heeft Wheelcare weer je juiste kleur voor poedercoat? Of zijn deze gespoten?
Ik vind die matte finish op de poedercoat erg fijn, alhoewel dat na 10 jaar los begint te laten dus wil ik mijn wielen ook weer eens een opknapbeurt geven.

TBoss3

Citaat van: gero op 30-10-2021 06:56:04
De velgen zijn mooi geworden :eusa_clap:, een Polestar , heb je de 400 pk uitvoering gereden? en dan electrisch, gelijk de koppel erop bij het optrekken, gaat als de brandweer, dat houden wij niet bij met onze  R ;D

Ja, het was inderdaad die met 400 pk, de Performance uitvoering (te herkennen aan de goud/gele remklauwen en gordels). Echt zo leuk die instant acceleratie! Helaas hem na een weekje wel weer moeten inleveren... ;)

Citaat van: MikeyQR op 30-10-2021 16:56:26

Dat is niet echt heel simpel, ik heb dit wel aangesloten gekregen in mijn oude T-5R drie jaar terug.
Ik had er toen een donor 850 bij waar ik de bekabeling heb uitgehaald voor de hoogteverstelling, dat is dus niet voorbereid als het er niet in zit.
Beste is om een sloper te vinden die het heeft en zo dus aan te sluiten.

Jou T-5R doet mij denken aan mijn oude BS T-5R die was net zo mooi als deze.
Heel vaak denken mijn vrouw en ik nog aan die T-5R en misschien komt er weer 1 voor terug maar wanneer nog geen idee.

Thanks voor de info! Dat wist ik niet. Ik moet nog eens even goed kijken hoe het precies zit.
En bedankt voor je complimenten!

Citaat van: )()()sT op 30-10-2021 18:42:39
Wauw, das schitterend geworden! 8)
Wat voor lampjes heb je trouwens in je USA-knippers? Ik heb die duplo-wit en das geen apk-afkeur ;)

Bedankt Joost! Ik heb er oranje duplo's in zitten dus dan is het wel afkeur helaas (mag geen oranje stadslicht voeren). Vindt het oranje mooier staan dus daarom wissel ik ze gewoon eens per jaar.

Citaat van: KIM op 31-10-2021 17:13:31
Heeft Wheelcare weer je juiste kleur voor poedercoat? Of zijn deze gespoten?
Ik vind die matte finish op de poedercoat erg fijn, alhoewel dat na 10 jaar los begint te laten dus wil ik mijn wielen ook weer eens een opknapbeurt geven.

Ja deze kleur kwam inderdaad via Wheelcare en ze zijn gepoedercoat. Volgens hem zou het "minimaal 25 jaar" mee moeten gaan, dus 10 jaar zou wel aanzienlijk slechter zijn. Maarja, we gaan het zien. De auto staat nu wel altijd onder de carport, misschien dat dat de levensduur nog ten goede komt ;D Maar ben zelf wel erg blij hoor met de vaardigheden van Rene!
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

KIM

Ik zal eens kijken of ik garantie kan krijgen :)
Goed dat ik het weet in ieder geval; dan ga ik voor mijn wielen maar weer bij hem langs: Hij levert keurig werk.

TBoss3

We zijn weer een tijdje verder en 2021 is alweer bijna voorbij! Afgelopen tijd een paar kleine updates gedaan. De T-5R heeft niet veel gereden de afgelopen tijd; 1000km in 2 maanden.

Een van de redenen is dat mijn vriendin en ik voor 10 dagen naar IJsland zijn geweest! Erg gaaf land en een toffe avontuurlijke vakantie gehad. Nog even getwijfeld om met de Volvo te gaan maar met de boot is een stuk duurder én duurt langer. Uiteindelijk ook wel blij mee want studs waren echt nodig en met een huurauto hoef je niet zo zuinig te zijn  :-X

Ik heb de achterruitrijd gloeilampjes vervangen door felle LED exemplaren! Ideaal voor in de donkere dagen zodat je ook als je achterruit rijd kan zien wat daar zit. Het verschil is echt enorm! En gewoon plug & play dus super makkelijk. Fijne upgrade.







Daarnaast winterbanden aangeschaft voor de tweede set Titans. En er passen dus makkelijk 6 wielen achterin een 850  :)


Verder vandaag de olie ververst en filter vervangen! Samen met een vriend die dat ook heeft gedaan bij zijn C30. Was de eerste keer dat ik zelf olie heb gewisseld. Het is een beetje knoeien maar verder stelt het weinig voor. Daarnaast vandaag ook de zomerwielen gewisseld voor de winter set. Nu kunnen we er weer een tijdje tegenaan!



Niet 850 gerelateerd maar wel Volvo: Recent meegeholpen met het vervangen van de koppeling van een V40 van een vriend van me. Wat een kutklus  :( Echt erg krap in die motorruimte en zonder brug geen leuke klus. Maar het is uiteindelijk wel gelukt!



Verder zit ik te kijken naar spacers (spoorverbreders) achter. Ik vind de wielen ver naar binnen staan dus wil wel een setje spacers. Ik heb gehoord dat 10mm makkelijk te doen is zonder problemen, maar ik twijfel of dat voldoende is. Mensen die ervaring hebben met 20mm o.i.d.?
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

volvobug

Citaat van: TBoss3 op 11-12-2021 21:12:38
.....
Ik heb de achterruitrijd gloeilampjes vervangen door felle LED exemplaren! Ideaal voor in de donkere dagen zodat je ook als je achterruit rijd kan zien wat daar zit. Het verschil is echt enorm! En gewoon plug & play dus super makkelijk. Fijne upgrade.


......

Zo dan, wat een bak licht  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Stevig verschil. Nu de dimlichten nog! ;D

Menno3274

#356
Aardig licht. Ziet er ook goed wit uit. Welke lampjes zijn dit als ik vragen mag en zou het apk goedkeur zijn ;D

TBoss3

Citaat van: Menno3274 op 11-12-2021 22:57:49
Aardig licht. Ziet er ook goed wit uit. Welke lampjes zijn dit als ik vragen mag en zou het apk goedkeur zijn ;D

Het zijn deze: https://www.topledverlichting.nl/webshop/led-verlichting-auto/achteruitrijverlichting/detail/423/ba15s-1156-p21w-extreme-high-power-led-canbus-achteruitrijverlichting-set.html
En haha, geen idee, denk het niet. Maar zelf zie ik het niet echt als probleem omdat ze enkel aan staan als je achteruit rijdt natuurlijk. Dus dat zal wel los lopen.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

FrankvdAa

CiteerType goedkeuring
Dit product is niet bestemd voor de openbare weg vanwege een EU verordening. Lees hier wat dit precies inhoud voor het plaatsen van deze verlichting in uw voertuig.

Bron: https://www.topledverlichting.nl/webshop/led-verlichting-auto/achteruitrijverlichting/detail/423/ba15s-1156-p21w-extreme-high-power-led-canbus-achteruitrijverlichting-set.html

Link: https://www.topledverlichting.nl/wet-regelgeving.html
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Menno3274

Thnx. Wellicht is er eentje die net iets minder fel is, maar wel een goedkeur :)