Aanpassingen forumdatabase en update naar nieuwe SMF versie

Gestart door Beheerder, 05-09-2018 20:28:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

#90
Maar dit is dan toch juist een mooie gelegenheid om hetgeen in de oude versie ook al niet optimaal was te veranderen?  ;D

Dat quoten naar "snel beantwoorden" met zijn beperkte functionaliteit gaat is nl altijd al best onhandig geweest.

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

haasje

In het verleden stond de tekst in de kop naast het 850 forum logo aan de rechterkant gecentreerd, nu links.
ook stonden de knoppen markeer gelezen en nieuw topic andersom.
wat mij betreft mag ook de tekst "meld dit bericht aan moderator" en "gelogd" aan de rechterkant van het blok staan

Jeroentjuh

Citaat van: Piet op 10-09-2018 14:28:23
Maar dit is dan toch juist een mooie gelegenheid om hetgeen in de oude versie ook al niet optimaal was te veranderen?  ;D

Idd, laten we het nu meteen maar goed doen!

elianmars

#94
Citaat van: elianmars op 10-09-2018 13:23:03
Citaat van: Emiel op 10-09-2018 12:26:39
Citaat van: elianmars op 10-09-2018 10:02:22
Functie snel beantwoorden is in mijn ogen overbodig.

Quoten valt ook in deze functie. Hierdoor slechts een klein, bijna onleesbaar venster om in te typen en geen emoticons beschikbaar. Als ik emoticons in zo'n post wil plaatsen, moet ik later de post weer aanpassen.

Edit: dit allemaal op mijn telefoon. Op pc nog niet gekeken.

Zijn er meer die er zo over denken, of ben ik de enige zeurdoos?  :eusa_shifty: ;D




Kan je uitzetten in je profiel.

Snel beantwoorden wel inderdaad (dank voor het melden), maar zodra ik ga quoten, kom ik toch weer uit bij snel beantwoorden

Herstel, ik had de aanpassing in mijn profiel niet opgeslagen  :eusa_doh:
Het is nu wel goed.

Quoten in gewoon venster met emoticons :D

peteRRR

We noemen het het Feedback Volvo850forum.

Gooi het maar helemaal in het nieuwe het andere het onbekende graag.

Gaan ze een end lopen miepen :evil:

We willen nieuw maar zoals toen,..ken dat.

Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

KIM


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

de Boeing

#98
OMG, autistische, anti-verandering, panic attack  :o

Ondanks mijn (vind ik zelf) nog jonge leeftijd was ik door de jaren heen wel gehecht geraakt aan de lekker simpele layout hier.

Maar het moet gezegd, het ziet er weer fris uit!  ;D (en ik mis nog een duimpje bij de emoticons, niet dat ie er vroeger al was)


Ik vond dit eigenlijk ook wel een goed idee:

Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2018 12:58:14
Ik stel voor om de recente berichten uit off topic niet te vermelden op de voorpagina.

Als een off topic post ontploft en je dit al direct te zien krijgt op de eerste pagina krijg je wellicht sneller een soort van ongewenste perpetuum mobile...


Bij mij ziet alles er op pc prima uit (en op android ook al snap ik niet hoe mensen daar uren op kunnen spenderen, doe mij maar +30" : )

Ok 1 dingetje wat ik gevonden heb:

Ben dit topic aan't lezen (want 1 probleem komt nooit alleen):

http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=aa56f99d69f6e069ea8c15371e456780&topic=48415.msg1003476#msg1003476

en dan staan er in dat topic links naar een ander topic hier op het forum maar als ik daar dan op klik krijg ik een nieuw tabblad met de homepage van het forum. Copy past ik de verwijslink manueel in de adresbalk (Firefox) dan gaat hij er (uiteraard) wel goed naar toe.  Dat ging voorheen wel gewoon goed.

-edit- nu lijkt hij wel gewoon correct door te linken? omdat ik nu ben ingelogd ??


elianmars

#99
Citaat van: mehn op 10-09-2018 15:55:20
Ik heb er nu alweer spijt van

Was er dan ook niet aan begonnen ;D

Vanaf mijn kant geen klachten meer :)

Piet

Citaat van: KIM op 10-09-2018 15:32:39
Same... but different  ;D

Different... but the same.

Was ff een test na uitzetten "snel antwoorden" in mijn profiel  ;D... het werkt !!!
Niks meer aan veranderen... prima zo  ;D

-D©©©L-

Citaat van: Emiel op 10-09-2018 12:26:39
Citaat van: elianmars op 10-09-2018 10:02:22
Functie snel beantwoorden is in mijn ogen overbodig.

Quoten valt ook in deze functie. Hierdoor slechts een klein, bijna onleesbaar venster om in te typen en geen emoticons beschikbaar. Als ik emoticons in zo'n post wil plaatsen, moet ik later de post weer aanpassen.

Edit: dit allemaal op mijn telefoon. Op pc nog niet gekeken.

Zijn er meer die er zo over denken, of ben ik de enige zeurdoos?  :eusa_shifty: ;D




Kan je uitzetten in je profiel.




Kijk... Er kan dus veel meer persoonlijk aangepast worden !
Dank voor de tip  :eusa_clap:

Marc O.

Citaat van: Piet op 10-09-2018 16:34:32
Niks meer aan veranderen... prima zo  ;D

Hoho, deze puntjes nog effe:



Citaat van: Marc O. op 10-09-2018 12:44:25
Twee dingen:
- Op mijn iphone zie ik in de pagina 'nieuw' (via menu item) rechtsboven geen info en snelloppeling meer naar mijn pb's. Op de laptop zie ik dat wel.
- Voorheen kon je iemand snel een pb sturen via een linkje onder zijn/haar forumnaam naast een bericht. Dat kan nu ook niet meer.


:D



Citaat van: mehn op 10-09-2018 15:55:20
Ik heb er nu alweer spijt van

Sorry Maikel ;D

Edit: En nog eentje: Vroegâh kon je zien wie er een topic aan het lezen was; dat lijkt nu ook niet meer te gaan.
...The Nile isn't just a river in Africa...

marc-850

Citaat van: knoertS70 op 10-09-2018 14:47:14
Die pm link onder de naam is idd een gemis.


Het is ook maar net wat je een 'gemis' vindt. Als je even op de naam klikt, ben je al bij de PB.

Vulk