Geen versnellingen meer......

Gestart door Peth©oni, 08-06-2005 07:45:25

Vorige topic - Volgende topic

Peth©oni

Ik rijd vanmorgen van huis weg op naar mijn werk, ben nog geen 300m van huis na ontkoppelen wil ik weer vaart maken en niks....... Geen enkele versnelling meer, net of alles in vrij staat terwijl de auto gewoon netjes stationair blijft lopen. Kan het gekker? :-[
Gelijk even gekeken onder de kap, niks mis zo op het oog, zowel koppeling als bak schakelaar zitten er nog goed op incl kabels.
Dit heb ik nu nog nooit meegemaakt zo op deze manier en zo abrupt.

Tis dus net of hij in elke versnelling in zijn vrij staat....  ??? 8)

Peth©oni

Citaat van: Ludo op 08-06-2005 09:07:18
heb je foutcode(s) uitgelezen?.

Nog geen tijd voor gehad, moest vanmorgen auto wisselen en werken, dus vanmiddag....
Hoop alleen dat ik niet de A moet uitlezen want die blijft zwak branden en geeft daarom dan ook geen foutcodes (ben daar al eens mee bezig geweest)
:-\

Reitse

Handbak geeft voor zover ik weet geen foutcodes...

Als je de koppeling niet intrapt en je wilt een versnelling selecteren, kom je dan wat weerstand tegen of gaat de pook heel soepel alle kanten op?
Voelt je koppelingspedaal anders?

Peth©oni

Citaat van: Reitse op 08-06-2005 09:22:29
Als je de koppeling niet intrapt en je wilt een versnelling selecteren, kom je dan wat weerstand tegen of gaat de pook heel soepel alle kanten op?
Voelt je koppelingspedaal anders?

Totaal geen weerstand.... koppeling veranderd er niets aan.

Reitse

Mijn 'gok': losse kabel onder de pook? Of toch ergens iets losgeschoten bij de schakelvork op de bak.. Ff tweede persoon de pook laten bedienen terwijl jij technisch kijkt naar wat er bij/op de bak gebeurt?

Volvo comfort

Ik heb dat ook ooit is met een auto gehad ik zal maar niet zeggen met wat voor merk.. Ope......

Precies hetzelfde gebeurde zoals je omschrijft

Het bleek aan de aandrijfas te liggen.

toen ik hem later ineens starte deed hij het ineens weer en viel hij na 1km weer uit .

Toen ze die as weer hadden vastgezet nooit meer problemen gehad...( met de versnelling bedoel ik ) ;D

Nog ff een toevoeging..

Ik hoorde echt een soort Kloenk geluid als hij uitviel

Peth©oni

Citaat van: Kooz op 08-06-2005 09:26:46
Ik heb dat ook ooit is met een auto gehad ik zal maar niet zeggen met wat voor merk.. Ope......

toen ik hem later ineens starte deed hij het ineens weer en viel hij na 1km weer uit .

Toen ze die as weer hadden vastgezet nooit meer problemen gehad...( met de versnelling bedoel ik ) ;D

Nog ff een toevoeging..

Ik heb geen geluid gehoord.... maar ben wel afgelopen zaterdag 2 ashoezen wezen vervangen.

Johann

Citaat van: Peth©oni op 08-06-2005 09:30:02

Nog ff een toevoeging..

Ik heb geen geluid gehoord.... maar ben wel afgelopen zaterdag 2 ashoezen wezen vervangen.

Heb je de lange steekas er niet uit liggen?? (Toch niet vergeten kap op het steunlager van de lange as te zetten zoals Scuba destijds..???)

Peth©oni

Citaat van: Johann op 08-06-2005 11:08:10
Citaat van: Peth©oni op 08-06-2005 09:30:02

Nog ff een toevoeging..

Heb je de lange steekas er niet uit liggen?? (Toch niet vergeten kap op het steunlager van de lange as te zetten zoals Scuba destijds..???)

KAP?????? ik gaat u bellen..........  :o  :o  :o
Kreeg ook het idee dat het daar aan moest liggen.......

Volvo comfort

Peth©oni

Gelukkig valt het mee allemaal !!!! De as heeft zit niet goed middels de uitzetring vast laten zetten. Gevolg is dat hij uit de bak geschoven is, dus geen aandrijfing meer.
Afgelopen zaterdag de ashoezen vervangen, en de as uiteraard weer terug gedaan met een flinke tik. Dan moet de as erin "klinken" dat geluid had ik overigens niet gehoord maar goed.
Dus gisteren middag de auto omhoog en de as opnieuw erin getikt, en nu kon ik hem met alle kracht die ik had niet meer uit de bak krijgen....... Eind goed al goed..

Dus in het vervolg voor alle zekerheid als de as weer terug in de bak gaat met een kuststof hamer een paar tikken verkopen !!!!!

Volvo comfort

Ben blij dat dit goed afgelopen is en dat het je verder geen geld kost.. ;)

Eind goed al goed 8)

reneetje

Of in het vervolg een universeel hoes plaatsen, hoeft de as ook niet de bak uit.

Rene ;)

Peth©oni

Citaat van: reneetje op 09-06-2005 09:09:33
Of in het vervolg een universeel hoes plaatsen, hoeft de as ook niet de bak uit.

Rene ;)

Ja zal idd ook schelen in de kosten !!!!

reneetje

Ook, alhoewel je wel speciaal gereedschap nodig bent.
voor de beun is er een soort verkeerskegel in de handel waarmee je de hoes als het ware "andersom" er op laat glijden, voor de wat meer proffesionele manier is er een spreider op perslucht, hiermee is het een makkie , maar het is en blijft een "vettig" klusje hoe je het ook doet. ;)

Rene :)