handremuitdaging

Gestart door rpakuypers, 01-10-2018 18:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blok70

Citaat van: nieuwe_arjan op 03-10-2018 00:28:39
Dit is heel vaak de oplossing want er zit gewoon roest/vervuiling op je remtrommels. Als je de parkeerrem rijdend wil gebruiken trek je eerst een remschoen de roest in, dat glijdt niet soepel. Na een paar honderd meter is de roest wel weg. In vochtige tijden is de roest ook zo weer terug.

Bruut aangrijpen is zeker voor roestige trommelremmen heel gewoon.

Ok, dan ga ik eens de vermoedelijke dader "wegremmen". 

ib78

Hier een soortgelijk probleem.

Echter treedt het kloenk/tik geluid pas op nadat ik een tijdje aan het rijden ben.
En dan weer niet bij snelwegritten, maar binnenwegen en stadsverkeer.

Onregelmatig, met een duidelijk voelbare tik in de handremhevel/handvat (hoe heet dat ook alweer).


Ik heb nieuwe veren en plaatsjes liggen, en aankomend weekend nieuwe remschoenen binnen.

Heb ik naar waarschijnlijkheid nog andere onderdelen nodig om dit op te lossen?


Tnx

Gr Ivo

volvobug

Citaat van: ib78 op 11-12-2018 19:25:52
Hier een soortgelijk probleem.

Echter treedt het kloenk/tik geluid pas op nadat ik een tijdje aan het rijden ben.
En dan weer niet bij snelwegritten, maar binnenwegen en stadsverkeer.

Onregelmatig, met een duidelijk voelbare tik in de handremhevel/handvat (hoe heet dat ook alweer).


Ik heb nieuwe veren en plaatsjes liggen, en aankomend weekend nieuwe remschoenen binnen.

Heb ik naar waarschijnlijkheid nog andere onderdelen nodig om dit op te lossen?


Tnx

Gr Ivo

Controleer eerst (of ook) de handremkabels op breuk, met name de plek voor de chassisbevestiging. Bij breuken volgt roest waardoor de binnenkabel vast gaat zitten en soms nog tijdens de eerste meters of tijdens het rijden los komt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Zou ook losliggende remvoering kunnen zijn. Heb je al eea losgehad?

ib78

Nog niets losgehaald, ik wacht nog op de overige onderdelen (revisiesetjes remklauwen en remschoenen) zodat ik alles maar 1x los hoef te halen.

Ik zal als ik bezig ga met de remmen, uit voorzorg de achterbank en bekleding er uithalen, mochten de kabels vervangen moeten worden.

Tnx voor de tips!

V70geRwin

Citaat van: ib78 op 16-12-2018 09:51:27
Nog niets losgehaald, ik wacht nog op de overige onderdelen (revisiesetjes remklauwen en remschoenen) zodat ik alles maar 1x los hoef te halen.

Ik zal als ik bezig ga met de remmen, uit voorzorg de achterbank en bekleding er uithalen, mochten de kabels vervangen moeten worden.

Tnx voor de tips!

Als je toch bezig bent zou ik de kabels gelijk mee nemen, vroeger of later...

rpakuypers

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Ik heb in de middenconsole de bout was losser gedraaid en de remvoeringen iets opgeschroefd en nu blijven de voeringen niet meer hangen.... net een tikkie te ver aangedraaid dus.

Groet,
Roger

ib78

Citaat van: V70geRwin op 16-12-2018 13:23:50
Als je toch bezig bent zou ik de kabels gelijk mee nemen, vroeger of later...
Goed punt, ik ga er maar zoeken ;)