Gaan deze velgen passen?

Gestart door V702.5T, 29-10-2018 14:36:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V702.5T

Vraag: heb een set 17'' cassiopeia's gescoord als wintervelg onder de C70 van mijn vrouw. Kan ik de huidige waarde (et49) met spacers of gaat dit niet lukken naar 43. Weet niet of ik juist naar een kleiner of groter getal ga mbv spacers.....
Iemand?

V70geRwin

Wellicht past het net wel, het is tenslotte maar 6 mm verschil.
Gewoon even opkrikken en proberen en kijken of het nog vrij loopt.
Brembo adviseert minimaal 2 mm tussen velg en remklauw.

Anders inderdaad een kleine spacer ertussen zetten (hoe lager de ET waarde hoe verder de velg naar buiten komt).

V702.5T

Citaat van: V70geRwin op 29-10-2018 15:10:04
Wellicht past het net wel, het is tenslotte maar 6 mm verschil.
Gewoon even opkrikken en proberen en kijken of het nog vrij loopt.
Brembo adviseert minimaal 2 mm tussen velg en remklauw.

Anders inderdaad een kleine spacer ertussen zetten (hoe lager de ET waarde hoe verder de velg naar buiten komt).

Dus als ik het goed begrijp zit ik met een spacer van 6 mm er tussen weer terug op de 43 mm van de originele velg?

V70geRwin

Citaat van: V702.5T op 29-10-2018 16:50:51
Dus als ik het goed begrijp zit ik met een spacer van 6 mm er tussen weer terug op de 43 mm van de originele velg?

ja dat klopt maar ik zou echt eerst gewoon zo passen, wellicht passen ze zonder spacers!

Het mooiste is gewoon zonder spacer en als je toch een nodig hebt dan is 5mm vast ook genoeg (dat is een standaard maat).
5mm kan je namelijk nog monteren icm de standaard bouten want anders heb je ook langere bouten nodig.

V702.5T

Super, bedankt voor je reactie. Zonder spacers zit het nét strak weet ik inmiddels dus ga voor de 5 mm ;-)

V70geRwin

Citaat van: V702.5T op 29-10-2018 17:35:33
Super, bedankt voor je reactie. Zonder spacers zit het nét strak weet ik inmiddels dus ga voor de 5 mm ;-)

Om trillingen te vermijden aanlegvlakken van lager en velg goed vlakken voor de montage.

Graag gedaan, succes!