Mijn tweede (eigen auto) Roffel + het onverwachte project

Gestart door Menno3274, 26-11-2018 22:25:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Menno3274

Gaat (de eventuele) volgende keer niet meer gebeuren ;)

Citaat van: cornelis-b op 23-01-2019 10:46:51
Lekker bezig bet deze rode rakker maar een ongewassen auto polijsten is echt niet de manier, elke zandkorrel / vuil onder je polijstschijf veroorzaakt krassen in de lak. Als het snel moet dan beter eerst door de wasstraat dan zo beginnen.

Menno3274

Is er iemand op het forum die dat zou kunnen doen?

Citaat van: V70geRwin op 23-01-2019 10:01:01
Goed bezig, gewoon ff stralen die velgen...

Menno3274

Ik heb nu even een video gemaakt, hij startte nu een stuk minder (ook door de kou en 4 dagen stilstaan).
Normaal is het niet zo erg en ook maar heel af en toe.
Het lijkt op iets met de benzinedruk, denk ik (nu is daar wel iets lek, want volle tank = plas op de grond).

Misschien iemand die dit ook heeft ervaren en er een oplossing voor gevonden heeft?

Citaat van: Menno3274 op 22-01-2019 22:44:52
Inmiddels de Facet rotor en verdelerkap vervangen door Bosch. Geen verschil met starten. Eens in de zoveel starts, start hij wat schokkend, maar loopt daarna altijd goed. Wellicht iets met een injector of benzinedruk. Nu met het vriezen heb ik er meer last van.

850blues

Als ik mag beginnen met roepen,

- Volle tank en lekkage: klem vulhals/benzinetank doorgerot?
- Koud weer, enkele dagen stilstaan en slecht starten: hoe is je accu er aan toe?

8)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Menno3274

#34
Bij de tank is het zover ik kan zien een slang, misschien de ontluchtings slang. Komt namelijk van bovenaf.

Accu is nog niet zo oud en is goed op power.
Het is soms ook na maar een nacht en niet zo koud. Alleen dan is het niet zo lang doorstarten. Als ik het starten afbreek en opnieuw start, dan slaat hij wel gelijk aan.

Citaat van: 850blues op 25-01-2019 18:58:57
Als ik mag beginnen met roepen,

- Volle tank en lekkage: klem vulhals/benzinetank doorgerot?
- Koud weer, enkele dagen stilstaan en slecht starten: hoe is je accu er aan toe?

8)

V70geRwin

Citaat van: Menno3274 op 25-01-2019 19:16:22
Bij de tank is het zover ik kan zien een slang, misschien de ontluchtings slang. Komt namelijk van bovenaf.

Accu is nog niet zo oud en is goed op power.
Het is soms ook na maar een nacht en niet zo koud. Alleen dan is het niet zo lang doorstarten. Als ik het starten afbreek en opnieuw start, dan slaat hij wel gelijk aan.

Draai je de sleutel altijd direct door of laat je eerst even alleen de dashboard lampjes branden voor je start?
Als je dat doet kan de benzine druk even goed opgebouwd worden. Kan je proberen of dat beter gaat dan weet je al wat meer.

Boven op de benzine tank zitten heel veel slangen, retour, ontluchting en de dikke vulslang natuurlijk.
Ik moet mijne ook nog doen, tank nu niet meer dan 30 liter anders loopt het er bovenlangs weer uit  ;D
Er zit wat standaard benzine slang bij maar ook Volvo specifiek met verloop in dikte etc.
Hele handel bij de dealer is iets van 180,-

Hier het lijstje en een link voor meer info:



1x 6842188 rubber vulhals
2x 3531428 klem vulhals
2x 982758 flensbout vulklem


1x 3531434 slang
2x 9445315 slang
1x 969106 slang
4x 9142053 slangklem
1x 988024 slangklem
1x 988023 slangklem
1x 9135119 terugslagklep (niet perse nodig, alleen als tie beschadigd is)
1x 9447142 O-ring tankvlotter
1x 9447141 O-ring benzinepomp
1x 3501350 slang roll-over klep

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73862.0.html



Menno3274

#36
Dank u. Ik kan nog wel een liter of 55 a 60 tanken gelukkig :)

Ik start nooit in een keer door. Dat werkt niet bij deze 850.
Sinds ik een aantal vacuümslangen had vervangen, start hij wel altijd in 1x. Dat was vaak niet zo. Alleen soms (1x in de zoveel tijd) komt hij trillend op gang en loopt daarna strak. Is op het filmpje redelijk te zien/horen.

Citaat van: V70geRwin op 25-01-2019 19:33:58
Draai je de sleutel altijd direct door of laat je eerst even alleen de dashboard lampjes branden voor je start?
Als je dat doet kan de benzine druk even goed opgebouwd worden. Kan je proberen of dat beter gaat dan weet je al wat meer.

Boven op de benzine tank zitten heel veel slangen, retour, ontluchting en de dikke vulslang natuurlijk.
Ik moet mijne ook nog doen, tank nu niet meer dan 30 liter anders loopt het er bovenlangs weer uit  ;D
Er zit wat standaard benzine slang bij maar ook Volvo specifiek met verloop in dikte etc.
Hele handel bij de dealer is iets van 180,-

Hier het lijstje en een link voor meer info:



1x 6842188 rubber vulhals
2x 3531428 klem vulhals
2x 982758 flensbout vulklem


1x 3531434 slang
2x 9445315 slang
1x 969106 slang
4x 9142053 slangklem
1x 988024 slangklem
1x 988023 slangklem
1x 9135119 terugslagklep (niet perse nodig, alleen als tie beschadigd is)
1x 9447142 O-ring tankvlotter
1x 9447141 O-ring benzinepomp
1x 3501350 slang roll-over klep

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73862.0.html




hertogjan6

Ik zie mezelf hier in terug! Waar het allemaal begon wellicht kan je uit mijn blog leuke ideeën vinden voor jou Rode bolide :D heb dezelfde gehad was alleen een T-5

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=79646.0

Comets gaan zeer netjes staan! Heb ze de eerste week er ook onder gehad staan wel foto's in mijn blog.. Of hier voor vele foto's! https://myalbum.com/album/FX5AbeMpaI85
Succes en veel plezier met de 850!
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Menno3274

Dank voor uw reactie.

Helaas geen T5, maar wel hetzelfde rood ;).
Is de auto in onderdelen weggegaan?

Die Comets zien er inderdaad gaaf uit. Dat belooft wat ;D.

Citaat van: hertogjan6 op 25-01-2019 20:03:01
Ik zie mezelf hier in terug! Waar het allemaal begon wellicht kan je uit mijn blog leuke ideeën vinden voor jou Rode bolide :D heb dezelfde gehad was alleen een T-5

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=79646.0

Comets gaan zeer netjes staan! Heb ze de eerste week er ook onder gehad staan wel foto's in mijn blog.. Of hier voor vele foto's! https://myalbum.com/album/FX5AbeMpaI85
Succes en veel plezier met de 850!

Menno3274

#39
Vorige week door Miyel mijn injectoren laten reinigen. Helaas ben ik 1 rubbertje van de injectorrail kwijt, gelijk maar 5 nieuwe besteld bij de dealer maar ze zijn nog onderweg vanuit Zweden..
Daarna hoop ik dat de auto wellicht wat mooier loopt, ietjes minder verbruikt en nog beter zal starten. Dat zal de toekomst uitwijzen. Er zitten in ieder geval weer nieuwe filtertjes in, deze hadden zijn beste tijd wel gehad.




Voor de rest staat er, zodra de auto weer rijd, een motorspoeling met nieuwe olie en oliefilter op het programma. Ook wil ik de lambdasonde nog wisselen voor eentje met maar een paar duizend km ervaring, het luchtfilter vervangen en de bobine vervangen voor eentje met zo'n 35 duizend km ervaring.

Daarna begint mijn afstuderen en zal de auto zo'n 20 weken het gewoon moeten doen ;).

Tussendoor zal ik nog wel bezig zijn met de Comets, voorstoelen vinden en hier en daar een klein dingetje.

Miyel

Hey.. Dit blog had ik nog niet eens gelezen! Leuk te zien dat de veerpoten weer gebruikt worden, bevallen ze?
En loopt de auto al weer?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Menno3274

#41
De auto loopt weer. Best goed ook :). Binnenkort de bobine en lambda nog vervangen (gebruikte met aantal duizend km ervaring) dan zal het nog beter zijn hoop ik.

De veerpoten zitten er onder, alleen soms met sturen plokt hij. Vermoedelijk de lagers bovenin. Maar dat moet ik nog een keertje uitzoeken.

Citaat van: Miyel op 12-02-2019 20:10:03
Hey.. Dit blog had ik nog niet eens gelezen! Leuk te zien dat de veerpoten weer gebruikt worden, bevallen ze?
En loopt de auto al weer?

Menno3274

#42
Zo, inmiddels de oude condensor vervangen voor een nieuwe. Ik heb nog een nieuwe droger en orifice. Weet iemand hoe dat te doen is?
Ook hebben we ervoor gezorgt dat de tank niet meer lekt met vol tanken (ontluchtingsslang en rubbertje) en hij ook niet meer naar benzine stinkt.




Ook een (bijna nieuwe) lambdasonde gemonteerd, alleen het verbruik (boordcomputer) is gelijk omhoog aan het gaan en ik kreeg na een aantal kilometer al gelijk een storing (1-1-3). Even gewist en hij blijft terug komen. :(

De Comets liggen bij de spuiter en worden Bright Silver gespoten. Kan ik eindelijk de herrie banden (winterbanden) eraf halen :)

Menno3274

Oude lambdasonde weer terug gezet. Verbruik weer terug omlaag en de storing blijft nu weg.
Ook de airco met stikstof laten vullen (lektest). De condensor is mooi dicht, ook de aansluitingen. Helaas toch een minuscuul gaatje in de verdamper, hij zou het 3/4 maanden moeten doen. Maar ik kies er toch voor om het of te maken of zo te laten. Dus niet gevuld.

Menno3274

#44
Comets zijn aardig gelukt en zitten er onder. Nog even op spanning zetten (& chromen bouten vinden voor een leuke prijs), maar ziet er zeker netjes uit al zeg ik het zelf  ;D