Auteur Topic: Mijn tweede (eigen auto) Roffel + het onverwachte project  (gelezen 22944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 306
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (kleur 412) '97
Re: Mijn tweede (eigen auto) Roffel
« Reactie #180 Gepost op: 01-02-2022 08:19:34 »
De defloater mod

Deze kan ik nog wel eens checken, nog niet van gehoord namelijk. Regelaar is wel mooi schoon en reageert goed. Voor de rest zijn alle motorsteunen/rubbers vervangen, dus die zouden goed moeten zijn.
Iedereen die met me meerijd vind de auto lekker rijden, dus wellicht ben ik ook wat overgevoelig. ;D

Het is meer dat je soms (niet constant, wat het iets moeilijker maakt) op dat (gas los/geven) moment de motor voelt trekken aan het schutbord, wat het dashboard licht doet kraken. Dat is denk ik meer wat opvalt.
« Laatst bewerkt op: 01-02-2022 09:50:19 door Menno3274 »

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 306
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (kleur 412) '97
Re: Mijn tweede (eigen auto) Roffel
« Reactie #181 Gepost op: 14-03-2022 21:19:43 »
Gisteren de AFR/turbodruk meter kunnen testen, die heb ik zaterdag (eindelijk) eens ingebouwd. Het lijkt allemaal goed te werken, hij dimt ook mooi mee met de radio. :) Nu kan het betere afstelwerk met Arjen weer verder.



Heeft iemand toevallig zo'n houder voor aan de deur (zie foto)? Een 3D geprinte versie mag ook. Degene die ik kan vinden bij viva is wel erg prijzig.



Ook heb ik gisteren bij Robbert (rjverbrugh) een aluminium intercooler (groupbuy versie) opgehaald. Hij heeft een paar mooie wagens staan. :) Deze zomer maar eens kijken of de intercooler zonder al te veel gekkigheid past, anders moet ik weer verder zoeken.




Het weekend ervoor had ik met mijn vader de AEM brandstofpomp ingebouwd. Ik had regelmatig dat het motormanagement lampje gingen knipperen/branden, wat in dit geval knock betekende. Nadat Arjen de log bekeken had kwam hij met het idee van de brandstofpomp. Deze vervangen en tot nu toe (na de ecu even los te hebben gehad) het lampje een stuk minder gezien. Binnenkort nog even een nieuwe log maken en opsturen.




Is er nog iemand op het forum die het afstellen van de magneetkoppeling (airco) doet, of de spullen heeft zodat ik het kan doen? De boutjes die ik kon vinden waren niet sterk genoeg.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2022 21:24:07 door Menno3274 »

TBoss3

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 311
  • Geslacht: Man
  • '95 855 T-5R MT
Re: Mijn tweede (eigen auto) Roffel
« Reactie #182 Gepost op: 14-03-2022 21:44:34 »
Is er nog iemand op het forum die het afstellen van de magneetkoppeling (airco) doet, of de spullen heeft zodat ik het kan doen? De boutjes die ik kon vinden waren niet sterk genoeg.

Volvobug (Ruud) doet dat erg goed! Ik ben erg tevreden sinds hij mijn airco magneetkoppeling heeft afgesteld. Hij zit alleen in Arnhem, weet niet of dat in de buurt is voor je.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 306
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (kleur 412) '97
Re: Mijn tweede (eigen auto) Roffel
« Reactie #183 Gepost op: 14-03-2022 21:46:32 »
Volvobug (Ruud) doet dat erg goed! Ik ben erg tevreden sinds hij mijn airco magneetkoppeling heeft afgesteld. Hij zit alleen in Arnhem, weet niet of dat in de buurt is voor je.

Dankje, dat is wel een goede 120 km rijden. Maar wellicht wel de moeite waard :)

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 306
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (kleur 412) '97
Re: Mijn tweede (eigen auto) Roffel + het onverwachte project
« Reactie #184 Gepost op: 23-06-2022 13:09:16 »
Weinig nieuws over mijn eigen S70. Hij rijdt lekker en Arjen krijgt hem steeds weer wat mooier afgesteld. Het enige wat ik gedaan heb is een JBL Basspro hub in het reservewiel gelegd. Hij moet nog inspelen maar het klinkt net even wat voller, zonder echt te dreunen. Dat zou ook wel kunnen als hij wat harder aangezet wordt, maar dat hoeft voor mij niet. In ieder geval nog wel mijn achterbak beschikbaar, dus dat is fijn. :)


Ik had voor de gein een bod gedaan (veiling) op een S70 2.5 20V uit 98 en die "won" ik. Mijn vader had geen auto dus die heeft hem genomen. Toevallig iemand die de auto kent?




Helaas nog wel wat werk aan de winkel, ze hadden wat oude/slechte onderdelen terug gemonteerd zijn we achter gekomen (denk aan verschillende remschijven voor (zijn gelijk vervangen), winterbanden in de verkeerde maat en normale veren achter terwijl er nivomats onder zitten (helaas is er wel 1 lek)). Hoedenplank speakers zijn niet origineel en opgeblazen. Exterieur en interieur ziet er op het beplakken van het dashboard goed uit. Speakers en originelen hout delen/bovendek hebben we al kunnen scoren. Nu nog inbouwen :)



Aantal voor nu bekende minpunten/aandachtspunten zijn:
- motor trilt bij stationair en tussen +- 1300 en +- 1800 toeren (stuur en binnenspiegel trillen mee)
- ABS grijpt regelmatig in bij lage snelheid
- storing op katalysator effici├źntie (EFI-443)

Voor het eerste hebben we de gasklep deels schoongemaakt (ik heb nog geen nieuwe pakking, dus vandaar even met de luchtslang eraf) en de stationair regelaar (die zat helemaal vol met troep). Daarbij ook nieuwe originele bougies, andere bougiekabels, rotor, verdelerkap en bobine geplaatst. Ook weer wat minder trillingen en een betere stationair loop. Daarna hebben we de distributiezijde motorsteun vervangen, die had ik wel verwacht en was ook zeker niet goed meer. Maar nog steeds is het niet zo goed en rustig als mijn auto. Als iemand nog idee├źn heeft? Zelf verdenk ik nog de middelste motorsteun (voor en achter). En wil ik de temperatuursensor nog vervangen voor een originele.





Voor het tweede probleem hebben we al meerdere ABS controllers geprobeerd en de ABS ringen voor gecontroleerd en schoongemaakt. Probleem blijft en geen storing, soms geeft hij alleen kort iets op rechtsachter aan.

Voor het derde hebben we de vacuumslangen gecontroleerd, die zijn nog goed. Storing blijft helaas terug komen. Misschien de lambdasondes of katalysator versleten? Verbruik lijkt wel normaal.
« Laatst bewerkt op: 23-06-2022 14:50:02 door Menno3274 »

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5138
  • Geslacht: Man
  • +635.000 km and still going strong!
Re: Mijn tweede (eigen auto) Roffel + het onverwachte project
« Reactie #185 Gepost op: 23-06-2022 20:01:15 »
De temperatuursensor kan hele rare gedragingen veroorzaken als het geen originele is. I've got the T-shirt!