Volvo T5-R Cream yellow RHD ombouwen naar LHD

Gestart door basserd, 29-11-2018 12:10:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: basserd op 14-12-2018 17:54:36
De auto rookte niet en bij mijn weten ook geen olie verbruik. Dus ik vind klepseals niet nodig. Als het nodig haal ik het wel weer los. En klepgeleiders controleren bij dit type motor die 136k gelopen heeft lijkt me overbodig. Deze motoren lopen normaal 400k zonder al te veel problemen. Dus ik verwacht niet dat dit versleten is bij deze lage km stand.

De seals drogen gewoon uit, zeker als er relatief weinig mee gereden is, kosten geen drol en het is maar een klein beetje extra werk.
Maar het is jouw blok ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Winter is bijna voorbij dus hij zal ook wel bijna af zijn  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

basserd

Helaas,
hij is nog lang niet af. En vanaf de kerst ook niks meer aan gedaan. Ik heb echter niet stil gezeten.
De schuur waar ik altijd met 4 kameraden sleutel is nu bijna volledig verbouwd.

Eerst hadden we om de warmte een beetje binnen te houden allemaal zeilen hangen en de electra hing er allemaal maar een beetje bij.
nu hebben we alles afgetimmerd en een eigen meterkast + nieuwe electra
een verdieping er in gemaakt als kantine en magazijn.

Foto's volgen nog! Eerst de puntjes op de i zetten en opruimen

basserd

Bij deze de beloofde foto's van de schuur.
en ik heb mezelf getrakteerd op een nieuwe gevulde gereedschapswagen.
Het is een sonic s12 geworden  :-*









sander69

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

basserd

Dit weekend weer bezig gekund met de volvo. (sinds kerst)
Het kachelhuis is er uit, een klusje waar ik erg tegenop keek. Maar uiteindelijk viel het reuze mee.
Ik moest alleen even een tooltje lenen van de plaatselijke volvo dealer voor het ontkoppelen van mijn airco verdamper.
Gelijk heb ik maar een nieuwe kachel radiator en airco verdamper besteld. Aangezien het nou toch open ligt.






Miyel

Wat ziet dat spul er raar uit van zo'n RHD ;D

Heel benieuwd hoe en of dit gaat lukken!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

basserd

Een kleine update.

Kabelboom is volledig verwijderd en ben bezig mijn donor auto uit elkaar te halen zodat ik een frame kan maken naar het stuur toe
zodat ik straks het frame in de CY plaats en de positie exact kan bepalen.

ook heb ik gisteravond een nieuw dashboard en vloermatten gekocht. aangezien het dashboard in de donor niet bepaald netjes was.
de mat van de bestuurderskant is niet erg netjes meer. maar ik hoop met de stof van de rechtsgestuurde matten dit te kunnen laten herstellen

vandaag het slot omgewisseld van de dashboardkastjes en het rechtsgestuurde dashboard in de container gegooid (eigenlijk zonde maar ben er per ongeluk op gaan staan :eusa_wall:)





De bedoeling is om de komende tijd weer actief met de volvo bezig te gaan. Vakantie en andere dingen hebben dit de laatste tijd behoorlijk opgehouden


KarelT5R


triton

Professioneel raddraaier

basserd

#56
De laatste paar weken weer bezig geweest met de CY

De donor R ligt nou zo goed als uit elkaar en heb de afmetingen van het stuur daar opgemeten vanuit het stoelframe
Ik heb hiervoor een tooltje gemaakt (zie gebeund) zodat ik aan 1 kant de rolmaat er strak in kan haken, en de andere kant netjes kan afmeten.
het komt niet heel erg exact. aangezien het deel wat je er op bout sleufgaten heeft. en het stuur hoogte verstelbaar is. zul je wel heel erg mis moeten zitten wil je er wat van zien/merken.

het stuurframe zit nu op de goede plek. morgen nog 1 keer nameten en dan vast hechten zodat ik een testfit kan doen met het dashboard om te kijken of alles mooi uitlijnt.

En de foto's natuurlijk;














)()()sT

Erg gaaf, leuk om weer een update te zien en dat het plan nog steeds "leeft" 8)

Miyel

Als je ergens een maat van moet hebben, doe maar bericht. Mijn auto is ook kaal nu.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

de Boeing

Like!

Voordat je het dashboard erin zet zou ik dit ook wel even versterken op de plastieken ophangpunten (trage epoxy en carbonmatjes gaat nu toch al 25k km goed in mijn R) want het is een bekend probleem van broos wordend plastiek, afbreken en daardoor losliggend dashboard...

zie ook mijn blog:
https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,70606.510.html