Volvo T5-R Cream yellow RHD ombouwen naar LHD

Gestart door basserd, 29-11-2018 12:10:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basserd

Vanavond weer bezig geweest. Kon natuurlijk niet wachten om het stuur te hechten en te kijken of alles past.

ook heb ik vandaag het gat naar het stuurhuis geboord.
heb met een lasertje, die ik bedoeld is om de ketting van een motor recht te stellen is afgestreept waar het gat moet komen.
en toevallig had ik exact de juiste diameter gatenboor voor het gat.

daarna alles in elkaar gezet en getest.
je ziet dat het stuur nog iets uit het midden en scheef zit. maar dit valt ruim te stellen met de sleufgaten.

na het passen gelijk het dashboard er uit gehaald en het stuur afgelast.
ik heb om het interieur niet te beschadigen een gat in een las-handschoen gemaakt om het lassen af te dekken zodat dit niet spettert tegen de ruit/hemel/interieur
ik heb 2 weken geleden via m'n werk een nieuw tig las apparaat besteld (contiweld 200a ac/dc) maar die was er nog steeds niet. vandaar dat ik het mig gelast heb.
de rest word tig gelast zoals het er nu naar uit ziet.


















volvobug

Lekker bezig met dit bijzonder project. Ik lees nu toch al een tijdje mee hier, maar het is voor het eerst dat ik iemand de RHD-LHD ombouw aan zie pakken. Hulde  :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ozzzz

Super gaaf project tof dat je dit doorzet volgens mij ben je één van de eerste dit écht doet.

Maare waarom haal je niet gewoon ff het interieur er uit?  ???

de Boeing

Bij mijn R zit er ook nog wel een (stabiliteits?) balk die de stuurkolom verbind met de zijkant van het chassis:



(ligt/hangt kabel over)

Maar misschien zit ie er al gewoon in na montage van je dashboard... (dan heb ik niks gezegd:)

basserd

Citaat van: de Boeing op 08-11-2019 12:46:02
Bij mijn R zit er ook nog wel een (stabiliteits?) balk die de stuurkolom verbind met de zijkant van het chassis:



(ligt/hangt kabel over)

Maar misschien zit ie er al gewoon in na montage van je dashboard... (dan heb ik niks gezegd:)


Klopt, die heb ik ook, maar er niet op gehad, aangezien het een behoorlijk dun dingetje is verwacht ik niet dat dit echt een nauwkeurig onderdeel is. Anders hadden ze hem denk ik wel wat steviger gemaakt

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

Zal er toch niet voor niks opzitten lijkt me...

+ je kan er straks ook nog eens extra je dashboard mee ondersteunen

basserd

Dat klopt. Maar hij zal de plek waar het stuur nu zit niet veranderen.

NinaPaul

Algemeen zitten deze soorten verstevigingen er vaak op om de stuurkolom tijdens een aanrijding aan de kant te trekken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

basserd

#69
De laatste weken geen tijd gehad voor de CY.
Maar ik heb een poosje geleden wel een V70 classic gekocht voor dagelijks gebruik (BMW 120i begon te vervelen)
De 2.0 T5 doet zijn werk prima. Echter zaten er wel wat minpuntjes aan, maar ook een hoop pluspunten

pluspunten
-Ferrita 3'' uitlaat systeem
-Do88 Ripkit
-Blauwe injectoren
-16T rechte flens
-Powerflex motorsteunen
-Powerflex bussen in de draagarmen
-Stalen remleidingen
-IPA turbocontroller

Wat ik er aan gedaan heb
-Achteras bussen
-Subframe rubbers (+powerflex er tussen)
-Rubbers bovenop de schokbrekers
-Uitlijnen
-Nieuwe voorbanden
-Achtervelgen gebalanceerd
-Kleine beurt + flush
-Remvloeistof vervangen

Wat nog moet gebeuren
-Distributieriem (over 8.000 KM officieel, maar gebeurt begin volgend jaar)
-Laten chippen (loopt veel te rijk nu. Met overschakelen vlamt hij uit de uitlaat en zakt veel te langzaam in toeren)







Roffeltje

Hey Bas, is er nog iets nieuws te melden? Ben wel nieuwsgierig; hoe ver staat het nu?
Huidig Volvo-park:
850 GLT 1992 (2x)
C70 D3 Geartronic Summum 2011

basserd

#71
De laatste tijd af en toe bezig geweest met de Volvo. ik zit nu bijna op het punt dat hij weer in elkaar kan.
ik moet nog een beugeltje lassen voor het ruitenwisser systeem. dit gaat namelijk de andere kant op momenteel. en de schroefgaten waar het zekering kastje op gaat moet ik er nog in schroeven. hier wou ik nog een malletje voor 3D printen. zodat deze mooi op de juiste plek komen

Hier nog een aantal foto's (PS ik zie dat een hoop foto's het niet meer doen. ik zal uiteindelijk de foto's allemaal in een openbare map oid plaatsen.)












de Boeing

Smullen, dit!

en alles terug (vers) in elkaar schroeven is altijd het fijnste moment van dit soort projecten (allez, vind ik toch).

Keep us posted!

V70geRwin

Zeker lekker bezig, kom maar door met die verslagen  :eusa_clap: :eusa_clap:

basserd

Zo dit topic maar weer eens een update geven.

Het is buiten weer koud en nat. Dus ga ik weer lekker de schuur in om verder te gaan met de CY.

Inmiddels aardig opgeschoten. Ik ben inmiddels in de opbouwende fase gekomen.
Ik moet alleen nog 1 beugeltje voor het ruitenwisser mechanisme er nog aan lassen.
Maar inmiddels een begin gemaakt met de kabelboom er weer in leggen. Deze komt uit de donor auto, en was nog erg netjes.
Het kachelhuis zit een nieuwe kachel radiator en airco verdamper in. Aangezien alles er toch uit was vond ik het jammer om het oude zo weer terug te plaatsen.

Ik ga de komende tijd bezig met de remleidingen er aan maken en dit weer op druk te zetten. En het stuurhuis er in te zetten.