Volvo T5-R Cream yellow RHD ombouwen naar LHD

Gestart door basserd, 29-11-2018 12:10:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerra

Nog maar een maandje en dan rijd je dus al lekker rond met deze prachtwagen?! Mooi project!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

basserd

Ik heb de auto weer terug van de garage, er mankeerde maar een paar dingetjes aan.

Lichtbeeld in de koplamp niet goed
en een paar lampjes deden het niet

In de koplamp bleek het lampje los in te zitten, en de lampjes waren puur slecht contact.
Na dit opgelost te hebben lijkt het mij zo goed. Ik ga nog wel even langs de garage om het koplamp beeld te laten checken.
Dit puur om het gezeur te voorkomen dat ik weer terug zou moeten komen bij het RDW

basserd

5 mei had ik een keurings afspraak staan voor de Volvo.
na vol goede moed alle puntjes van de garage te hebben opgelost en te denken even een kenteken te scoren, mocht dit helaas niet gelukt zijn.

Gelukkig is de ombouw als goed bevonden, maar hebben ze nog een paar kleine puntjes gevonden die ik nog moet oplossen.
aangezien het een auto is buiten de EU word de hele auto na gekeken of deze volgens Europese richtlijnen de weg op mag. Het RDW is namelijk ook een dik uur bezig geweest met de volvo

hier hebben ze gevonden.
-wiellager links voor maakt geluid
-een minuscuul gaatje in de stof hoes van het stuurhuis
-mistlamp brand rechts dit moet links zijn of allebei
-ontwasem functie werkt niet goed (kachelklep vast oid)






Jerra

Jammer dat die er niet een keer doorheen is, maar gelukkig alleen maar kleine puntjes!

Volgende afspraak al gemaakt?
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Joost740

Citaat van: basserd op 06-04-2022 21:06:20
Dit puur om het gezeur te voorkomen dat ik weer terug zou moeten komen bij het RDW

Bijna gelukt Bassie :P
Volgende keer zijn we met een kwartiertje weg bij het bureaucratische RDW :eusa_dance:
Volvo 240 1989 2.0 - Daily driver
Volvo 740 1988 T5 swap - Project auto

basserd

Verleden donderdag was eindelijk het moment van de herkeuring.

ondanks ik een verkeerd wiellager besteld had (4 gaats ipv 5 gaats) en zelfs gemonteerd had. Ging voor de rest alles wel aardig voorspoedig
alleen de ontwasem functie was een behoorlijk werkje. aangezien het dashboard hiervoor er uit moest. het probleem was namelijk dat de schuimen afdichting tussen kachelhuis en dashboard vergaan was.
hierdoor blies er meer lucht langs dan door het dashboard. dit heb ik opgelost door het oude materiaal er af te krabben en er nieuwe tochtstrip op de plakken.

zaterdag middag lag ineens het kentekenbewijs op de mat. en natuurlijk gelijk maandag ochtend de kentekens laten maken en de auto verzekerd.
de eerste paar kilometers zitten er op. en hij rijdt echt super lekker.










Jerra

Geweldig! eindelijk kilometers maken na zo'n lang en grondig project!
Je gaat een geweldige rijzomer tegemoet volgens mij :)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

DBJoran


de Boeing


basserd

bedankt,

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor een taxatie. en die kon maandag a.s al!
ik ben benieuwd wat de uitkomst hier van is.

verder heb ik een motorflush uit gevoerd en de auto voorzien van nieuwe olie en filter. en een setje nieuwe bougie's

aloisdecroon

Gefeliciteerd en geniet ervan !

Super leuk om volgen.

basserd

De volvo is getaxeerd op een keurig bedrag. hier ben ik natuurlijk enorm tevreden mee.

ik heb in de bouwvak vakantie de tijd genomen om de bumpers allemaal netjes zwart te maken. en dit staat enorm netjes.
verder eigenlijk geen grote problemen gehad. alleen rechts achter remklauw die aan begon te lopen. deze weer netjes gereviseerd.

de volvo staat inmiddels in zn winterslaap aangezien het slechter weer er aan komt. (past precies






Timo

Very nice  8)
Met wat heb je de bumpers zwart gemaakt?

Grtz
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

mitsupiet

Ik heb veel bewondering voor jou doorzettingsvermogen. Het heeft uiteindelijk 4 jaar geduurd,  maar het is gelukt. Je bent nog jong dus je kunt er nog lang plezier van hebben.
Top job. :eusa_clap:

Te hard geschrobt.......