Ervaring sway bars Ultra Racing?

Gestart door Died850, 06-12-2018 12:50:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Ik ben opzoek naar een upgrade voor mijn sway bars voor en achter. Nu is IPD dan uiteraard het meest voor de hand liggend. Echter is de track spec (ja meer is beter voor mij in dit geval ;D) met 25mm voor en 25mm achter in diamter niet meer te bestellen op zowel de IPD USA site als die van European Tuning. De standaard set met 25mm voor en 22mm achter is wel te bestellen in beide webshops.
Nu zag ik dat Ultra Racing ook een set te koop heeft met ook 25mm voor maar 23mm achter en was ik benieuwd of er mensen hier op het forum zijn die deze set onder hun P80 hebben geschroefd en wat de ervaringen zijn met deze set?

De ''standaard'' IPD set: https://www.ipdusa.com/products/4873/109445-anti-sway-bar-kit-850-70

De Ultra Racing set:
- achter -  http://ultraracingeurope.com/products-by-car-model/volvo/850/volvo-850-na-turbo-ultraracing-rear-anti-roll-sway-bar-23mm-ar23-324.html
- voor  -  http://ultraracingeurope.com/products-by-car-model/volvo/850/volvo-850-na-turbo-ultraracing-front-anti-roll-sway-bar-25mm-ar25-212.html


vasquez

Meer is beter...

Vooral aan de achterkant zijn de meningen daar over verdeeld.

Is misschien ook de reden dat 25/25 niet meer levebaar is ;-)

V70R^2

25-25 voor achter geeft een linke wagen als je lomp rijd, stuurt 100% neutraal door de bochten, met zelfs kans op overstuur als je je voet niet lichtjes op het gas houd.

Erg fijn, maar de reden dat alles FWD is geworden is juist omdat mensen vrij onbewust autorijden, en zelden rekening houden met overstuur, wat natuurlijk best link is.

25-22 is ook gewoon helemaal prima hoor, misschien zelfs beter voor de meeste. Die stangen doen verrassend veel voor je wegligging, liever stock ophanging met die stangen dan een paar sportieve Koni/Bilstein schokbrekers met oem stabilisatoren eronder!


Ultra racing is toevallig een mede forummer welke deze net besteld heeft, afhankelijk van de levertijd kan je daar wel een ervaring van krijgen binnenkort.

Benny850

Maar als de achterkant uitbreekt van een FWD wordt het heel lastig om het weer in het juiste spoor te krijgen.

Ozzzz



Onlangs voor de voorzijde deze aangeschaft nieuwe batch swaybar met de twee gaatjes.

Voor de achterzijde die van Ultraracing besteld.

Gaat nog wel even duren voordat ze geïnstalleerd worden dus een review laat nog even op zich wachten.

V70R^2

#5
Citaat van: Benny850 op 06-12-2018 16:15:35
Maar als de achterkant uitbreekt van een FWD wordt het heel lastig om het weer in het juiste spoor te krijgen.

Eigenlijk is dat vrij eenvoudig, zelf rij ik met de track spec en als je wat onderstuur hebt in een bocht zorgt gas liften ervoor dat hij weer de binnenkant van de bocht gaat opzoeken, doe je dit te impulsief (of met (te laat) aanremmen de bocht in) dan kan dit omslaan in overstuur (iets wat een met de originele ophanging zo goed als niet mogelijk is) en zorgt eenvoudig weg gas erop weer voor wat controle/ opheffen overstuur.

Vrij eenvoudig dus, en erg fijn om op de limiet te rijden.


Met een RWD is dat iets listiger, want eenmaal te veel overstuur kan je enkel hopen dat tegensturen en niet remmen/gas los voldoende is...


Bij een AWD ben je gewoon altijd te sjaak, overstuur is bidden maar ;D

Vulk

Hoe komt het eigenlijk dat die dingen zo duur zijn?

V70R^2

Het is niet zoals een veerpootbrug gewoon staal/aluminium en klaar.

Het is net als de veren om je schokbrekers, er is precies een bepaalde veerkracht nodig etc. Qua ontwikkeling en productie dus een stuk complexer dan enkel een stang/vorm tekenen en klaar of zelf lassen maar.

Benny850

@V70R^2 het is ook wel te wijten aan het feit dat deze Volvo's heel goed op de weg liggen ;D Ik heb dit met andere automodellen wel eens anders ervaren.

Hans Duiven

Citaat van: V70R^2 op 06-12-2018 18:54:57
Het is niet zoals een veerpootbrug gewoon staal/aluminium en klaar.

Het is net als de veren om je schokbrekers, er is precies een bepaalde veerkracht nodig etc. Qua ontwikkeling en productie dus een stuk complexer dan enkel een stang/vorm tekenen en klaar of zelf lassen maar.

Het is geen rocket science en ik ben het eens met Vulk zijn vraag. Waarom zijn die dingen zo duur?

Ozzzz

Citaat van: Hans Duiven op 06-12-2018 19:57:30
Waarom zijn die dingen zo duur?

Terechte vraag natuurlijk, dezelfde die ik telkens weer stel bij 7 van de 10 onderdelen bij de dealer ;)

Ben oprecht benieuwd wat deze upgrade me gaat brengen, we gaan het meemaken.

Died850

#11
Dank voor de input @adriaan en @ozzzz. Ik heb een mailtje gestuurd naar IPD USA met de vraag of de track spec nog gemaakt wordt maar dit konden xe niet met zekerheid zeggen, in ieder geval voorlopig niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen @ozzzz met de ipd voor sway bar en Ultra Racing achter. Vanwaar eigenlijk niet beide van Ultra Racing? Ik wil een set in januari kopen dus heb nog een maandje om een besluit te nemen ;D.

Ozzzz

Citaat van: Died850 op 06-12-2018 21:22:08
Dank voor de input @adriaan en @ozzzz. Ik heb een mailtje gestuurd naar IPD USA met de vraag of de track spec nog gemaakt wordt maar dit konden xe niet met zekerheid zeggen, in iedergeval voorlopig niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen @ozzzz met de ipd voor sway bar en ultraracing achter. Vanwaar eigenlijk niet beide van ultra racing? Ik wil een set in januari kopen dus heb nog een maandje om een besluit te nemen ;D.

Omdat ik de IPD voorkant voor een leuke prijsie tweedehands maar nieuw heb kunnen scoren en werd getipt door A3aan dat Ultraracing de achterzijde los verkoopt vandaar.

Died850

Citaat van: Ozzzz op 06-12-2018 21:35:40
Omdat ik de IPD voorkant voor een leuke prijsie tweedehands maar nieuw heb kunnen scoren en werd getipt door A3aan dat Ultraracing de achterzijde los verkoopt vandaar.
Ah de stang van Marktplaats ;). Duidelijk dan.

arjenT5R

Nou dat die stabi stangen zo duur zijn komt omdat het gesmeed verenstaal is, en verenstaal is nu eenmaal gewoon erg duur en zeker in beperkte oplage zoals in dit geval.
Dus dat is wel te verklaren.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!