koppeling en inschakelen

Gestart door Jurgen, 11-06-2005 09:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jurgen

Ik ben sinds enkele weken de trotse eigenaar van een Volvo s70 uit 1998 met een handbak. Hij rijdt zeer fijn maar ik kan maar moeilijk wennen aan het optrekken in de eerste versnelling. Het is moeilijk om de auto zonder stoten weg te rijden of ik moet de koppeling heel langzaam op laten komen en gelijktijdig een beetje gas geven. De koppeling grijpt meteen aan. Als ik de koppeling langzaam laat opkomen, hoor ik lichtjes een schurend geluid. Is dit Volvo eigen of is er iets aan de hand. De wagen heeft 100K km gelopen. Er zit nu nog garantie op.

toycar

#1
Dag Jurgen. Ik zie dat dit jouw eerste inbreng is. Ik vind het wel netjes dat je je eerst effe voorstelt met een foto en wat specificaties.  :o
Meteen ingrijpen van de koppeling kan veroorzaakt worden door een te ontluchten koppeling (zie elders op dit forum). Dat schurend geluid hoort daar echter niet bij. "Klinkt als" versleten koppelingslager.
Je hebt nog garantie. Wat zegt de verkoper van dit probleem? Als je met het antwoord niet tevreden bent kun je natuurlijk altijd een second opinion vragen.
Suk6