Rob Broers even voorstellen, graag een reactie :-)

Gestart door RobBroers, 12-12-2018 10:33:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

Citaat van: RobBroers op 12-12-2018 14:47:05
Allen alvast bedankt, dit was precies de info die ik zocht.
@Kim: Ik wil specifiek de 850 en ook "de roffel"  :eusa_angel:

Dan heb je eigenlijk maar één keuze > 2.5 10V
...hier staat ìe op 555.000 km op lpg

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Stefan

Persoonlijk zou ik voor een 20V (GLT) gaan. Daar zit nog wat gang in als je 'n keert wilt inhalen. 8) Een 10V is een prima auto maar echt niet voorruit te branden i.m.h.o. ;D Ik vind 140PK wat weinig voor een auto van rond de 1500kg.
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

henry classic v70

Citaat van: Stefan op 12-12-2018 18:23:57
Persoonlijk zou ik voor een 20V (GLT) gaan. Daar zit nog wat gang in als je 'n keert wilt inhalen. 8) Een 10V is een prima auto maar echt niet voorruit te branden i.m.h.o. ;D Ik vind 140PK wat weinig voor een auto van rond de 1500kg.

Valt bijzonder mee... stap maar eens bij mij in de auto   :evil:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Stefan

Citaat van: henry classic v70 op 12-12-2018 18:28:37
Valt bijzonder mee... stap maar eens bij mij in de auto   :evil:
Die uitnodiging hou ik graag te goed Henry  :D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Stefan

Nog even on topic;
zoals hier al eerder gezegd, alles valt of staat met goed onderhoud. Dat geldt zowel voor voor, als na de aankoop. Als je een goed onderhouden NA (naturally aspirated= geen turbo) roffel koopt en je houdt het onderhoud bij dan gaan ze heeeel lang mee.

Een turbo versie vraagt meer onderhoud en alles slijt wat sneller, dus dat merk je wat meer in de portemonnee. (en af te toe  :police:)
Kijk en vraag hier eens rond, er komt regelmatig wat leuks voorbij, en er zijn genoeg liefhebbers hier die je willen helpen met de aanschaf.
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

classicT5

Veel hangt ook van je budget af. Een goede 10V is voor redelijke prijzen te vinden. Als je meer uitgeeft, kun je ook hele mooie turbo's vinden, waarbij weer afhangt of je een R of T-5R wilt of een "gewone" T5.

Wat voor auto rijd je nu mee? En wat voor soort bestuurder ben, sportief of van het cruisen?

855/96

Citaat van: Stefan op 12-12-2018 18:23:57
Persoonlijk zou ik voor een 20V (GLT) gaan. Daar zit nog wat gang in als je 'n keert wilt inhalen. 8) Een 10V is een prima auto maar echt niet voorruit te branden i.m.h.o. ;D Ik vind 140PK wat weinig voor een auto van rond de 1500kg.
Even vlug inhalen op snelweg is met een 10v niet echt aan de hand. Buiten dat om is het een hele fijne en betrouwbare motor.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

volvobug

Citaat van: 855/96 op 12-12-2018 21:49:04
Even vlug inhalen op snelweg is met een 10v niet echt aan de hand. Buiten dat om is het een hele fijne en betrouwbare motor.

Onzin, terug schakelen en doortrekken naar 6.000 rpm.  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Maestro12

Citaat van: 855/96 op 12-12-2018 21:49:04
Even vlug inhalen op snelweg is met een 10v niet echt aan de hand. Buiten dat om is het een hele fijne en betrouwbare motor.

Valt best wel mee, je moet alleen wel terug schakelen  :P
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

V70R^2

Een 850 10V is niet vooruit te branden.

Een 850 20V 170pk is net zo traag.

Een 850 T5 is ook een traag ding.

Laten we het er op houden dat de experiëntie van snelheid persoonsgebonden is.

;D

RobBroers

Hallo mede forummers:
Mooie discussies  ;)
@ClassicT5: Op dit moment rij ik een Peugeot 308SW en minimaal een keer per week Land Rover Series2 en ik ben een cruiser
@V70R^2: Snelheid is voor mij niet zo belangrijk, accellereren is wat anders, ik ben een cruiser en soms als ik in Duitsland rijd wel eens boven de 150
@Stefan: Ik zal dit forum en de rubriek te koop in de gaten houden, verder is Gaspedaal.nl voor mij ook handig ............

Het gaat een 2.5 20V worden, ik ben ervan overtuigd dat je dan voldoende power maar ook rust in de auto hebt.
Het gaat mij vooral om de beleving, rijden in een brok degelijkheid die toch al meer dan 20 jaar oud is en het perfect doet.
Daarnaast geniet ik ervan om zo'n 850 in goede staat te houden en te gebruiken.

Benny850

Het hoeft niet altijd hard te gaan om leuk te zijn, dat zul je in die Land Rover ook wel merken :)

RobBroers

Ja dat klopt die Land Rover haalt max 110km/h  :eusa_clap:
Maar iedere keer als ik instap heb ik al plezier.............
Hij is bijna 54 jaar oud en alles doet het nog.

razorx

Naast de R hebben wij een 10V 2,5L en een 20V 2,5L gehad.

Door een ontwerpfout is de op papier snellere 20V onderin trager dan de 10V.
Degenen die hier meer over willen lezen kunnen hun hart hier ophalen.

Ieder zo zijn belevenis maar door de kracht onderin vind ik een 10V heel relaxed rijden waarbij je op de snelweg niet te vaak hoeft terug te schakelen als je wilt inhalen.

Een 2L 10V is te traag.

gero

Citaat van: V70R^2 op 12-12-2018 22:05:12
Een 850 10V is niet vooruit te branden.

Een 850 20V 170pk is net zo traag.

Een 850 T5 is ook een traag ding.

Laten we het er op houden dat de experiëntie van snelheid persoonsgebonden is.

;D


rij zelf ook een 2.5 10V automaat, al 160.000 km lang, 145 pk op 1600 kg is niet veel, maar toch vind ik de Volvo niet echt langzaam , bij stoplichten ben ik toch vaak als eerste weg , wat dat betreft is een automaat perfect, de meeste automobilisten kunnen toch niet snel schakelen zeker niet van de 1e naar de 2e versnelling en dan ben ik ze al voorbij. ;D

maar ja als je een Honda Fire Blade gewend ben dan zijn al die auto's langzaam op een paar modellen na :P :P