Auteur Topic: kachelradiateur vervangen  (gelezen 1339 keer)

wiffie

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • v70 2.4D 2007
kachelradiateur vervangen
« Gepost op: 24-04-2013 19:13:25 »
hallo allemaal,vandaag maar even met het mooie weer de kachelradiateur vervangen,ik had een beetje koelvloeistofverlies in mijn expansievat en bleek dus van de kachelradiateur te komen.
met onze vorige v70 had ik het ook al gedaan en daarom had ik nog mooi wat hulpstukken bewaard,ging best vlot, in nog geen 2 uur incl koffie pauze en shaggie, alles weer gemonteerd en rijklaar.
tot mijn grote verbazing was de complete gelijkenis van de kachelradiateur,ik heb hem bij de automaterialenzaak gehaald van de leverancier ava cooling,het is er gewoon één van hella-behr maar alleen is het volvo logo+nummer eruit gefreesd,LET OP de twee O ringen worden NIET!!! meegeleverd dus die heb ik bij onze super dealer JACOB SCHAAP in emmeloord gehaald,dat is nog eens leuk sleutelen voor 88,94 incl korting,morgen weer even aan de gang met de auto,draagarmen,stuurkogels,alle drie motorrubbers+torsiestang onder,remschijven voor vernieuwen.
hier nog wat foto's van de radiateur.
hier de oude radiateur:

en hier de nieuwe met het merk eruit gefreesd:

hier het handige opvangbakje om het laatste kleine beetje koelvloeistof op te vangen{bodem van een 5 liter ruitensproeiervloeistof kannetje}kan je er precies onder schuiven:

de afdop hulpstukjes,nu kan je de kachelslang doorblazen en het vloeisof opvangen,nu is de radiateur zo goed als leeg:

kachelhuis gedemonteerd en nieuwe O ringetjes op de aluminium kachelpijp:

het merk plus nummer:
« Laatst bewerkt op: 24-04-2013 19:20:36 door wiffie »

RemkoT5

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY´95
Re: kachelradiateur vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 07-02-2021 21:29:31 »
Kleine opgraving :angel:
Ik was ook aan de beurt dit weekend net voor de vorst periode de kachel heater core  radiateur warmtewisselaar vervangen: ter info wat foto´s.

typeplaatje.

Bakje eronder...en

en de hartverzakking, als t vacuum breekt en de complete inhoud van de heater eruit komt. toch n litertje of zo.

oude eruit.

Deze o-ringen zijn echt op.

Met de nieuwe o-ringen.

zo goed als identieke heater core.  overeenkomstige nummers, mooi.

Beetje joygel op de o-ringetjes

De boel terug bouwen. koelwater op vullen en testdraaien, lekvrij, ik blij.
« Laatst bewerkt op: 07-02-2021 21:32:53 door RemkoT5 »