honden benodigdheden

Gestart door jelmo86, 08-05-2019 11:23:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelmo86

hallo allen.

ik en mijn vrouw gaan een hond adopteren vanuit Moskou (Rusland). de planning is dat hij over ongeveer 5 weken bij ons zal zijn. natuurlijk willen we, als we hem van Schiphol ophalen, een zo veilig mogelijke reis in onze 854.

ik heb al even gegoogeld maar zag door de bomen het bos niet meer. wie heeft er tips voor goeie honden riemen/tuigen om de hond op de achterbank te kunnen vervoeren.
het liefst wil ik de hond zekeren op de bestaande gordel, wie heeft hier ervaringen mee?

mvg
jelmer.

ps. ik hoef geen tips om een 855 te kopen, die hint snap ik  ;D ;)
Clublid 85012049

Spin!

Wij hebben dat 2 jaar geleden ook gedaan. Ze adviseerde ons om (één van ons) op de achterbank te gaan zitten met aangelijnde hond en die op schoot nemen. Dat deden we in een XC90 waar natuurlijk een enorme kofferbak achterop zit geplakt. Gewoon op de achterbank dus.
Er zijn clips te koop die je in de gordelhouder kan doen en waaraan je de riem kan vastbinden. Maar bij een ongeval breekt je hond gegarandeerd zijn nek. Je moet eigenlijk in acht nemen dat het sowieso einde verhaal voor je viervoeter is wanneer je een ongeval krijgt. Bij een lichte aanrijding zal dat wel meevallen.

De lijn moet lang genoeg zijn om hem te laten draaien, zit hij vast raakt hij in paniek. Dat wil je niet. En de lijn moet kort genoeg zijn dat hij niet naar voren kan springen en de bestuurder hindert of vast komt te zitten tussen de voorstoelen.

Maar een V70 kopen kan ook.

www.vm-parts.nl

jelmo86

Ja dat naast de hond zitten gaan we ook doen maar er zit nogal verschil in de soort clips.
Clublid 85012049

san

Wij hebben ook zo'n speciale clip die normaal voor je gordel is.Deze zit vast aan het tuigje,en is ongeveer 50cm.

jelmo86

Citaat van: san op 08-05-2019 12:54:43
Wij hebben ook zo'n speciale clip die normaal voor je gordel is.Deze zit vast aan het tuigje,en is ongeveer 50cm.

Heb je zo en merk want sommige die ik vind op Google zien er zo ielig uit dat je met een kleine aanrijding alsnog de hond op de voorstoel hebt liggen.
Clublid 85012049

Stefan

Het hangt natuurlijk af van of de hond gewend is om aangelijnd (in de auto) te zitten. Persoonlijk zou ik een bench op de achterbank zetten en de hond daarin vervoeren. Anders gaat dat beest heel de auto door igv paniek of zo en dat wil je echt niet tijdens het rijden
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

jelmo86

Citaat van: Stefan op 08-05-2019 13:29:41
Het hangt natuurlijk af van of de hond gewend is om aangelijnd (in de auto) te zitten. Persoonlijk zou ik een bench op de achterbank zetten en de hond daarin vervoeren. Anders gaat dat beest heel de auto door igv paniek of zo en dat wil je echt niet tijdens het rijden
Daar is de riem voor om dat tegen te gaan.
We adopteren de hond direct uit een Russisch asiel dus alles wordt wennen. Ik wil geen bench op de achterbank.
Clublid 85012049

henry classic v70

Bench zou ik weer niet doen, die komt schuin op de bank te staan en hoe groot moet die bench zijn (hoe groot is de hond)

...het meest makkelijke is dat je vrouw achter de bestuurder gaat zitten, de passagiersstoel zover mogelijk naar voren en de hond achter de passagiersstoel op het voeteneind laten liggen op een lekker dik kleed.

In het begin is een simpele slipband/riem (Action) het meest effectief, hond trekt dan niet (of weinig) aan de riem en maakt corrigeren veel makkelijker. Met een tuigje is dat een flink stuk lastiger, hond heeft dan de neiging om te moeten trekken...
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

...of met een 855/V70 gaan  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jelmo86

Citaat van: henry classic v70 op 08-05-2019 18:07:20
...of met een 855/V70 gaan  ;D
Hehehehe
Ik wil hem meteen goed aanleren in een tuig met riem zodat hij dan altijd zo mee kan.

Ik wordt niet hoger dan 40 á 50 cm.
Clublid 85012049

Maestro12

Om de hond in de auto te vervoeren is een tuig een must, zoals gezegd, een halsband zal de hond zijn nek breken bij een forse aanrijding, sterker nog bij een plotselinge max remming bestaat dat risico al.
Een goed passend tuig is van belang, let bij aanschaf op de kwaliteit van de stiksels en van de gespen. Vermijd tuigjes met gespen aan de voorzijde omdat je dan de meeste belasting op het zwakste punt krijgt, als het tuig echt bedoelt is als autogordel zijn zo breed mogelijke banden ook aan te raden, maar te breed is bij warm weer ook niet fijn voor de hond.
Wij raden de mensen altijd 'Dog Copenhagen Hondentuig Comfort Walk Pro' aan, stevig tuig, goede aanhaakpunten voor de riem (trekt bovenop niet samen bij correctie)
Ik raad af om bij de hond op de achterbank te gaan zitten, de verleiding is erg groot om 'verkeerd' gedrag te belonen (troosten denken de meeste mensen), straffen/belonen kun je gewoon vanaf de voorstoelen met alleen je stem.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

vasquez

Heb zelf dan geen hond maar ga wel regelmatig met de Jack Russel van mijn zus op stap.

Ik krijg dan iets soortgelijks mee



en dit


henry classic v70

Wat voor 'n hond is het eigenlijk?
...is ie groot/middel/klein, wat is het gewicht?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

Citaat van: Maestro12 op 09-05-2019 09:12:32
Om de hond in de auto te vervoeren is een tuig een must, zoals gezegd, een halsband zal de hond zijn nek breken bij een forse aanrijding, sterker nog bij een plotselinge max remming bestaat dat risico al.
Een goed passend tuig is van belang, let bij aanschaf op de kwaliteit van de stiksels en van de gespen. Vermijd tuigjes met gespen aan de voorzijde omdat je dan de meeste belasting op het zwakste punt krijgt, als het tuig echt bedoelt is als autogordel zijn zo breed mogelijke banden ook aan te raden, maar te breed is bij warm weer ook niet fijn voor de hond.
Wij raden de mensen altijd 'Dog Copenhagen Hondentuig Comfort Walk Pro' aan, stevig tuig, goede aanhaakpunten voor de riem (trekt bovenop niet samen bij correctie)
Ik raad af om bij de hond op de achterbank te gaan zitten, de verleiding is erg groot om 'verkeerd' gedrag te belonen (troosten denken de meeste mensen), straffen/belonen kun je gewoon vanaf de voorstoelen met alleen je stem.

Bij vervoeren is een tuig wel handig ja maar wat aanleren (bijv. niet trekken bij uitlaten) of corrigeren werkt in eerste instantie een slipband/riem het beste
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jelmo86

Citaat van: henry classic v70 op 09-05-2019 14:44:10
Wat voor 'n hond is het eigenlijk?
...is ie groot/middel/klein, wat is het gewicht?
een vuilnisbak maar lijkt op een corgi/herder mix. Ziet er prachtig leuk uit. Wordt niet hoger dan 50 cm.
Clublid 85012049