Remslangen 302mm schijven

Gestart door v/db, 17-06-2019 10:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

v/db

Goedemorgen!

Mijn 850 heeft 302mm remmen en nu blijkt dat de remslangen eigenlijk te kort zijn (kennelijk zijn bij de upgrade van de schijven de oude remslangen gebruikt). Nu wil ik graag de juiste remslangen bestellen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die me kan vertellen hoe ik de juiste slangen kan vinden?

Groeten!

classicT5

Zoeken naar remslangen van een V70 met turbo, T5 of een R. Dan heb je de goede.

Ries van de Zilverschuit

#2
k Heb hetzelfde probleem en dit jaar komen de slangen niet meer door de keuring denk ik. Ze slijten buitensporig omdat ze bij uitslag iets te strak staan.

Je moet zoeken naar slangen voor 16-inch wielen of Volvo-nummer: 9191400

Op Autodoc kun je bijvoorbeeld zoeken naar ATE.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Barracuda_82

Citaat van: classicT5 op 17-06-2019 10:54:58
Zoeken naar remslangen van een V70 met turbo, T5 of een R. Dan heb je de goede.

Dit klopt.

Wat ook kan; effe meten hoe lang ze moeten zijn en slangen laten maken bij HEL. Zou me niet verbazen als dat net zo duur of zelfs goedkoper is dan origineel Volvo.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

Ff opgezocht, zoiets als deze moet je hebben, lengte 385:

https://www.auto-onderdelen24.nl/meyle/516319

V70geRwin

Voor een strakker pedaal kan je ook gelijk de staal omvlochten versie gaan monteren, daar zijn complete setjes voor.


rjverbrugh

Weet niet waar TS woont, maar je kan ze ter plekke laten maken in Pijnacker bij Goodrigde, heb ik ze ook voor mijn T-5R gehaald, met 302 remmen.  Weet iemand zo of je voor de V70R van mrt '98 dezelfde set nodig hebt? Wil ze daar ook op zetten maar kom verschillende nummers tegen, maar mogelijk komt dat omdat standaard op de 850 de 302 brackets niet zitten.