Kilometerfraude bij T-5R dop 06-XB-XF

Gestart door RickG, 29-06-2019 21:46:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

NAP is dan nog meest betrouwbaar als je gewoon een net rapport er bij hebt wat oploopt dat is het in orde toch.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Officieel moet je bij een tellerbak/klok/ de km stand in het boekje invullen, plek voor 2 keer.
(In de mijne is door de dealer een nieuwe gezet, netjes aangegeven)

Bij een 2e hands exemplaar km stand en datum vermelden, eventueel teruggezette stand en/of teller correctie erbij vermelden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Citaat van: arjenT5R op 18-07-2019 14:30:58
NAP is dan nog meest betrouwbaar als je gewoon een net rapport er bij hebt wat oploopt dat is het in orde toch.

Zo ken ik iemand die collecters auto's rijdt, nooit meer dan 2.000 per jaar...... of hij rijdt echt niet meer of de tellerkabel ligt eraf....
Ook helemaal netjes nap....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Citaat van: NinaPaul op 18-07-2019 14:34:27
Zo ken ik iemand die collecters auto's rijdt, nooit meer dan 2.000 per jaar...... of hij rijdt echt niet meer of de tellerkabel ligt eraf....
Ook helemaal netjes nap....

Tsja helemaal waterdicht is het nooit.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

import auto dus NAP zal nooit logisch zeggen.

RickG

Citaat van: vasquez op 18-07-2019 12:13:19
Begrijp je irritatie en het siert je dat je het meld maar de gang van zaken zou je niet mogen verbazen.....

Je hebt het over zowel foute als werkelijke kilometerstand, daar ligt nou precies de kneep!

Jij stelt nu dat 495 de juiste is, maar dat weet niemand zeker, is ook niet aantoonbaar.

Ben benieuwd wat de BOVAG hiermee gaat doen, waarschijnlijk iets met 'onlogisch' of 'geen-oordeel' en verder niets.

Aan de andere kant, het zijn ondertussen allemaal oude hokken met veel kilometers, zeker bij import zegt de kilometerstand helemaal niks.
Zou mij als ik in de markt zou zijn voor zo'n ding eerder druk maken over de algehele staat van onderhoud.

Onderhoudboekjes, historie  en kilometerstand zegt echt niks meer tegenwoordig, dan neem je jezelf in de maling  :eusa_hand:





Klopt, ik ga er vanuit dat de kilometerstand onjuist is en dat is enkel gebaseerd op het uitlezen. Vandaar dat ik de BOVAG heb gevraagd dit verder uit te zoeken.

Het bedrijf, waar ik de auto heb gekocht, heeft mij uitgelegd dat ze niet de apparatuur hebben om de werkelijke kilometerstand uit te lezen. Dan is het toch gek dat ze een schikking met mij treffen, de auto dus innemen en twee dagen later weer online zetten met de mogelijk onjuiste kilometerstand, zonder dit uit te zoeken (vermoed ik).

Ik heb er geen belang bij het bedrijf zwart te maken; ik werd immers zeer vriendelijk geholpen. Ik wil voorkomen dat iemand net zo teleurgesteld wordt als wat ik was toen ik de kilometerstand van het uitleesapparaat zag.