remmen ontluchten

Gestart door okkehel, 21-07-2019 18:42:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

okkehel

Dit is de tweede keer dat ik dit klusje doe, alleen deze keer lukt het helaas niet zo :eusa_doh:

Ik heb mijn achterste remklauwen,blokken en schijven vervangen.
Daarna wilde ik de boel ontluchten/verversen met de eezibleed.

hierbij ben ik per ongeluk vergeten om de druk van mijn reserve wiel omlaag te brengen naar 1,4 bar.
Misschien is het daar mis gegaan.

Als ik de achterste klauwen wil ontluchten komt er bijna geen olie uit, de slang loopt voor de helft vol en uiteindelijk drupt er wel wat uit de slang.
Ik heb het later ook nog op de manier gedaan door het rempedaal in te drukken, maar er komt bijna geen olie uit.

als je het pedaal probeert op te pompen lukt dit niet en hoor je een blazend geluid bij de rembekrachtiger/ hoofdremcilinder.

Doe ik iets verkeerd? heb ik misschien iets gesloopt?? :-[

arjenT5R

Eh klinkt als verstopte remklauw of slang oid.

Als je de leiding losdraaid wil het dan wel?

En is het bij beide of enkel bij eentje?

En als je de leiding onder de auto los haalt?
Loopt het dan wel goed door?

Heb wel eens gehad hoor dat slangen inwendig stuk gaan en dan dicht gaan zitten.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

okkehel

het is bij de achterste twee remklauwen, deze heb ik vervangen door exemplaren die ik nog had liggen van een auto die ik gesloopt had (werkend er af gehaald) maar misschien toch dicht gaan zitten.

Ik zal de slangen eens afkoppelen bedankt voor de tip.

arjenT5R

Ik heb me al eens de lazerij gezocht naar slechte doorstroming en dat was dus uiteindelijk gewoon een slang dicht.

Dus weet dat t kan haha, ik wist dat toen nog niet zeg maar.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

okkehel

Ja klopt dan zoek je je rot, wel apart dat beide achterste remmen vervelend doen.
maar zal het proberen uit te sluiten.

KIM

Die te hoge bandenspanning kan niet zo'n kwaad hoor.
Ik denk dat je inderdaad met een verstopping hebt te maken. Eerste verdachten zijn de remslangen. Helaas zijn die op de achteras een beetje lastig bereikbaar.

Dit is de lastigste:



Andere kant heb ik helaas geen foto van

arjenT5R

Ja als ik die moet wisselen laat ik de as zover mogelijk zakken door de schokdempers los te halen. Dan haal ik de gehele leiding gewoon van de as af. Anders is het niet te doen onder de auto.

Nieuwe slang er op en leiding weer terug monteren.
Beste is monteren en demonteren door de messing koppelingen in de bankschroef vast te zetten ff met de brander er op en dan de slang los draaien.

De messing koppelingen draai je heel makkelijk rond.

Sterkte ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Even terzijde: een tip voor de Eezibleed. Knip die bandennippel eraf en hang er een plantenspuit aan die je op druk kan brengen. Dat gedoe met dat reservewiel was ik zo zat en nu werk ik al jaren zo. Wel een controleren of die slang goed op het tuutje van de spuit vast zit en dus luchtdicht is.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

okkehel

Bedankt voor de tips zal vanavond even naar de leidingen kijken en inderdaad met zo'n reserve wiel is wel wat een gepruts.
Hoe zit het met onze auto's met de ABS kan daar per ongeluk ook lucht inkomen ?
Ik heb geloof ik door dat het niet wilde per ongeluk het reservoir leeg gehad vandaar.

V70geRwin

Als het bij beide kanten is dan is de kans groot dat het de remslang is voor de splitsing naar beide achterwielen (het sprongetje van carrosserie naar as bij het linkerachterwiel).
De 850 en vroege x70 hebben maar 1 remleiding naar achteren.

Maar het kan natuurlijk geen kwaad om beide tegelijk te vervangen, spul kan alleen verdomd vast zitten en je zult wat bevestiging materiaal breken wat broos is door de loop van de tijd.
De leiding loopt door wat houdertjes heen op de assen namelijk.

arjenT5R

Citaat van: okkehel op 22-07-2019 12:44:54
Bedankt voor de tips zal vanavond even naar de leidingen kijken en inderdaad met zo'n reserve wiel is wel wat een gepruts.
Hoe zit het met onze auto's met de ABS kan daar per ongeluk ook lucht inkomen ?
Ik heb geloof ik door dat het niet wilde per ongeluk het reservoir leeg gehad vandaar.


Kan wel lucht in komen ja maar dat betekend nog niet dat het niet door stroomt.
Moet gewoon lopen of het nou lucht is of vloeistof als je er druk op zet moet het zeker doorlopen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

okkehel

Citaat van: V70geRwin op 22-07-2019 13:17:36
Als het bij beide kanten is dan is de kans groot dat het de remslang is voor de splitsing naar beide achterwielen (het sprongetje van carrosserie naar as bij het linkerachterwiel).
De 850 en vroege x70 hebben maar 1 remleiding naar achteren.

Maar het kan natuurlijk geen kwaad om beide tegelijk te vervangen, spul kan alleen verdomd vast zitten en je zult wat bevestiging materiaal breken wat broos is door de loop van de tijd.
De leiding loopt door wat houdertjes heen op de assen namelijk.

als ik het zou zie heb ik twee slangen bij mijn linker achterwiel die over gaan naar koper. ergens halverwege naar rechts gaat hij weer over naar slang om vervolgens weer naar koper te gaan naar mijn remklauw (als ik het goed bekeken heb)

arjenT5R

Nee als het goed is maar 1 slang links achter die naar 2 leidingen verloopt en halverwege de as nog een keer slang.

Dus 2 slangen totaal. Zie ook foto kornelis.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!