Dagboekje 850 T5

Gestart door Lucas, 11-10-2019 23:44:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas

Ondertussen weer een stapje verder. Aantal onderdelen besteld waaronder een carterventilatieset, distributieriem en waterpomp, klepsteelrubbers en wat klein grut. Tot nu toe nog zeer tevreden over de auto.

Wel is er een goede twee weken geleden een nieuwe motorsteun ingebouwd door Thuurbo, maakt echt een gigantisch verschil in rijcomfort, geen ratel of klop meer.

Ook liet m'n achterklep bekleding los, via Estateservices een reparatiesetje besteld. Supermakkelijk te doen.

Wel heb ik een vraag w.v.b. de strip onder de achterruit, deze is verroest, en mist stukken aan de zijkant. Kan ik deze eraf halen zonder dat het gevolgen heeft?

Lucas.
'96 850 T-5

marc-850

Dan is er al iemand aan het pulken geweest. Als je geluk hebt, kun je de strip er 'uitdraaien' met een punttangetje o.i.d.
Ik heb toevallig vorige week een andere klep gescoord waar de strip wel al uit was, omdat het bij mij ook niet lukte.
Als je een poging doet: kijk uit voor je raam en je neus!  ;D

Lucas

Citaat van: marc-850 op 17-01-2020 19:14:34

Als je een poging doet: kijk uit voor je raam en je neus!  ;D

Die neus is toch geen eer meer aan te behalen  :eusa_liar:

Maar het zal dus niet voor lekkages zorgen als ik het goed begrijp?

Lucas.
'96 850 T-5

Miyel

Nee, lekkages niet. De achterruit is rondom gekit.
Velen rijden rond zonder omdat ze het mooier vinden. Mijn 2005 V70 heeft hem ook niet.
Er uit halen is inderdaad ruk omdat er veerstaal in het rubber zit. Naast je ruit en neus zul je al snel de lak bekrassen en dan gaan roesten omdat water in die gleuf blijft hangen.. als er nog geen roest onder het rubber zit..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

de Boeing

Ja, ik heb die van mij ook ooit willen verwijderen (wegens beginnend roest) maar dat ding zat zo vast (veerstaal in rubber gaat roesten en daardoor opzwellen en klemmen) dat deze er nu ook half wel, half niet nog tussen zit (en vooral heel lelijk is :( )

Lucas

Citaat van: Miyel op 18-01-2020 09:11:13
Nee, lekkages niet. De achterruit is rondom gekit.
Velen rijden rond zonder omdat ze het mooier vinden. Mijn 2005 V70 heeft hem ook niet.
Er uit halen is inderdaad ruk omdat er veerstaal in het rubber zit. Naast je ruit en neus zul je al snel de lak bekrassen en dan gaan roesten omdat water in die gleuf blijft hangen.. als er nog geen roest onder het rubber zit..

Dat is precies de reden om de strip eruit te halen, hij begint daar te roesten.
'96 850 T-5

marc-850

Het is bijna zeldzaam als ze daar níet gaan roesten. Maar je zult moeten zorgen dat écht alles er tussenuit is (ook restjes metaal die net achter/onder de ruit zitten), anders roest het gewoon verder. Zou zonde zijn als je je klep zou hebben laten spuiten.

Lucas

Zo, eventjes weer een update. Ondertussen de distributie, carterventilatie en nokkenaskeerringen vervangen.

Aangezien het blok de laatste tijd meer olie gebruikt/stinkt, gaat zeer binnenkort het blok eruit. Met V70R^2 heen en weer gepraat over de versterkte drijfstangen. Eerste idee was alleen koprevisie, maar na wat wikken en wegen, toch gekozen om het onderblok te laten honen en alle keerringen/lagers te vervangen. Ook mag de koppeling wel vervangen worden, was bij de vorige bezitter al bekend maar nog niet zodoende dat het direct vervangen moest worden. Maar als ik alles toch eruit heb, is het net zo makkelijk om gelijk dit mee te pakken.

Lucas.
'96 850 T-5