Lekkage?

Gestart door Lucas, 26-11-2019 01:16:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas

Zo, net even een kort ritje met de T-5 gemaakt. Gestopt bij een tankstation om even bij te vullen, en ik ruik ineens een behoorlijke olielucht (deels omdat ik met m'n stomme harses was vergeten de oliedop goed terug te draaien gisteren). Na eventjes op de grond gekeken te hebben zag ik toch een best spoor liggen. Motorkap opengemaakt en ik zie de uitlaat vanaf de lambdasonde flink walmen, ook de onderkant van de kat is nat. Geen gekke dingen gedaan: mooi rustig opgetrokken, rustig door tot de 100 en daar gehouden.

Kan dit liggen aan die groene dichtring die over de olieleiding naar de turbo gaat? Turbo zelf is niks aan te zien (geen vettigheid).

Lucas.
'96 850 T-5

KIM

#1
Als de motor olie lekt is het mijn ervaring dat dat uitgespreid wordt over bijna de hele onderkant. Als je wilt lokaliseren waar het vandaan komt, is het het beste om het even schoon te maken en daarna een kort stukje te rijden.

volvobug

Ik denk dat wat je ziet allemaal een gevolg is van het rijden zonder oliedop. De olie waaiert bovenlangs naar achteren en naar beneden op en langs de uitlaat en kat.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Citaat van: volvobug op 26-11-2019 10:16:31
Ik denk dat wat je ziet allemaal een gevolg is van het rijden zonder oliedop. De olie waaiert bovenlangs naar achteren en naar beneden op en langs de uitlaat en kat.

Dat dacht ik ook.
Eerst goed schoonmaken dus.