Saved by the bell - de 2004 C70 Coupé Collection

Gestart door JeroenV70, 23-01-2020 20:48:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Langzaam maar zeker alle kleine zaken aanpakken, mooi werk!

En, als je toch een keer nog langs komt voor een bakkie of fris, neem dan gelijk die linker spiegel van de C70 sloper hier mee. :D

cornelis-b

Ik denk dat een goed werkende donor spiegel het makkelijkste is, natuurlijk kan je de spiegel "opereren" maar ik denk dat je dan aan een donor setje motortjes komt, weet niet wat het makkelijkste is. Maar als je de spiegel met de stelknop bedient van links naar rechts en je hoort het motortje lopen dan weet je eigenlijk al genoeg.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JeroenV70

Citaat van: cornelis-b op 30-01-2020 00:20:19
Ik denk dat een goed werkende donor spiegel het makkelijkste is, natuurlijk kan je de spiegel "opereren" maar ik denk dat je dan aan een donor setje motortjes komt, weet niet wat het makkelijkste is. Maar als je de spiegel met de stelknop bedient van links naar rechts en je hoort het motortje lopen dan weet je eigenlijk al genoeg.

Compleet vervangen lijkt inderdaad de beste oplossing. Morgen ga ik langs bij V70R^2 die heeft nog een C70 sloper staan, waar ik mogelijk nog wat meer van kan gebruiken.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Citaat van: JeroenV70 op 30-01-2020 08:23:03
Compleet vervangen lijkt inderdaad de beste oplossing. Morgen ga ik langs bij V70R^2 die heeft nog een C70 sloper staan, waar ik mogelijk nog wat meer van kan gebruiken.


Vandaag bij Adriaan geweest en met een doos vol onderdelen weer richting Rosmalen gereden. Heel blij mee.  :eusa_dance:
De komende dagen moet er ook aan andere zaken gewerkt worden, voor een deadline op woensdag, dus ik hoop dat ik me een beetje in kan houden.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

V70R^2

Leuk ook jou gesproken te hebben en het delen van het enthousiasme over de classics. Je maakt er weer een fraai exemplaar van, en dat is zeker de moeite waard gezien de nog nette staat (al heb ik hem pas na de grondige grote schoonmaak gezien natuurlijk! :D )

JeroenV70

Citaat van: V70R^2 op 31-01-2020 18:47:10
Leuk ook jou gesproken te hebben en het delen van het enthousiasme over de classics. Je maakt er weer een fraai exemplaar van, en dat is zeker de moeite waard gezien de nog nette staat (al heb ik hem pas na de grondige grote schoonmaak gezien natuurlijk! :D )

Ik ben enorm onder de indruk van wat je allemaal doet met die classics. Goed bezig met erg veel verstand van zaken, dat was wel duidelijk.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Soms zit het mee en soms zit het (een beetje) tegen.

De linkerbuitenspiegel is vervangen, inclusief het overzetten van de kap in de juiste lakkleur. De enige uitdaging was eigenlijk een afgebroken boutje dat nog in de vervangende spiegel zat. Na wat kruipolie erop gespoten te hebben, en met de dremel een sleufje geslepen te hebben, kon het resterende deel er met een schroevendraaier uitgedraaid worden. Die spiegel werkt nu zoals het hoort en dat is een goede stap vooruit  :eusa_dance:
De rechterbuitenspiegel wilde echter nog steeds niet goed meedoen. De motoren doen hun best, maar op een of andere manier was die spiegel voor mij niet zodanig in te stellen dat ik kon zien wat ik wilde. De spiegel draaide niet ver genoeg naar binnen. Vervolgens heb ik geprobeerd te achterhalen waar dat dan aan lag, en voor ik het wist lag het spiegelglas los in mijn handen.  :eusa_wall:

Bij nadere inspectie was de spiegel duidelijk al eerder onder handen genomen. Origineel was de kap rood, en op een aantal plaatsen ligt de zwarte lak eraf. Dat had ik niet eerder gezien, maar is ook geen ramp. Een spiegelkap in Black Sapphire metallic moet toch nog wel ergens te vinden zijn hoop ik. De hele boel maar uit elkaar gehaald en de gebroken delen vervangen waar mogelijk. Ik had tenslotte gisteren nog een rechterspiegel (zonder glas) meegekregen en daar had ik vandaag dus al profijt van.

Als ik het goed begrijp (uit wat video's op Youtube), kan ik de spiegel het best weer vastzetten met siliconenkit, zodat het goed hecht aan het plastic en aan het spiegelglas en er warmteoverdracht mogelijk is als de spiegel verwarmd wordt. Het verwarmingselement lijkt bij doormeten in ieder geval nog intact. Als jullie goede ervaring hebben met andere lijm of kit, dan hoor ik dat graag.

Morgen verder, want er zit nu een spiegel te weinig op de auto.

JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

elianmars

Gebruik geen siliconenkit. Deze is zuur en kan de zilverlaag weg vreten. Gebruik speciale spiegelkit, of polymeerkit.

henry classic v70

Polymax kit heb je in zwart wit en transparant (o.a. Gamma)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

JeroenV70

Citaat van: elianmars op 02-02-2020 01:37:36
Gebruik geen siliconenkit. Deze is zuur en kan de zilverlaag weg vreten. Gebruik speciale spiegelkit, of polymeerkit.

Citaat van: henry classic v70 op 02-02-2020 11:25:19
Polymax kit heb je in zwart wit en transparant (o.a. Gamma)

Dankjewel voor jullie hulp. Het is uiteindelijk een tube Bison Polymax High Tack Express geworden.  :)
Het spiegelglas is weer in de houder gelijmd en de kit zou over een uur of twee droog moeten zijn. De spiegel kan dan tegen het eind van de middag wel weer op de auto gemonteerd worden.

Nu het deurpaneel er toch af is of eigenlijk los aan hangt, wil ik ook even kijken waarom dat slot niet mee ontgrendeld. De aansturing hoor ik wel, maar open gaat het slot niet. Het pinnetje blijft omlaag zelfs als het deurpaneel er niet op zit. Eergisteren met Adriaan nog geprobeerd om het slot uit die sloper te halen, maar dat wilde voor geen meter. Het slot lag wel los, maar kregen we met geen mogelijkheid uit de deur. Dat werkt bij een C70 dus duidelijk anders dan bij de V70 classic.  :eusa_think:

Iemand die daar ervaring mee heeft en me op het goede spoor kan zetten?
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Blijkbaar zijn de sloten voor de classics allemaal uitwisselbaar. De V70/S70/C70/XC70 delen die onderdelen, dus donors zouden er genoeg moeten zijn lijkt me.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Menno3274

Citaat van: JeroenV70 op 02-02-2020 14:58:18
Blijkbaar zijn de sloten voor de classics allemaal uitwisselbaar. De V70/S70/C70/XC70 delen die onderdelen, dus donors zouden er genoeg moeten zijn lijkt me.


Ik heb een gebruikte (deurslot, toevallig ook achterklep slot) liggen. Volvo nummer 6085 staat daarop. Is dat dezelfde?

JeroenV70

Citaat van: Menno3274 op 02-02-2020 17:57:31
Ik heb een gebruikte (deurslot, toevallig ook achterklep slot) liggen. Volvo nummer 6085 staat daarop. Is dat dezelfde?

De uitwisselbaarheid gaat op het niveau dat een slot voor het rechter voorportier van het ene model, moet passen op het rechter voorportier van een ander model uit de x70 serie. In mijn geval mag het slot voor de C70 dus komen uit een S70, V70 of XC70 (allemaal classic).

Ik ben aan het uitbouwen van het slot begonnen, maar het daar op het moment wel spijt van. Ik krijg het slot gewoon niet uit de deur en wil ook weer niet té veel los halen, want dan val ik direct van het ene probleem in het andere. Het schijnt te moeten kunnen, maar ik zie nu nog niet even hoe.

De rechterspiegel zit weer gelijmd en wel op de auto en werkt.

 
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Died850


Menno3274

Ik dacht dat het slot voor rechts was maar weet niet zeker waar ik dat aan kan zien.

Citaat van: JeroenV70 op 02-02-2020 20:42:47
De uitwisselbaarheid gaat op het niveau dat een slot voor het rechter voorportier van het ene model, moet passen op het rechter voorportier van een ander model uit de x70 serie. In mijn geval mag het slot voor de C70 dus komen uit een S70, V70 of XC70 (allemaal classic).