Tethys onder 850

Gestart door fieldhof, 10-02-2020 18:35:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fieldhof

Ik zou graag de Tethys velgen onder mijn 850 willen zetten.


(Foto ter indicatie)

Specificaties:
17"
7,5J
ET 49mm

Aangezien de ET waarde ver van 43 af ligt moeten er spacers tussen. Ik wil mijn draaicirkel wel graag behouden, maar natuurlijk geen aanlopende banden. Qua band wordt het 215 40R17 of 215 45R17.

Wat is jullie advies? Moet 5mm voldoende zijn? Of moet ik misschien naar 10mm heen gaan? In het geval van 10mm, kan ik dan de naaf nog gebruiken voor het centreren of moet ik dan rare capriolen uithalen? En moet ik langere bouten gebruiken bij 10mm?

arjenT5R

Gewoon zo dr op zetten :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

205-45-17" banden nemen, en de spacers lekker weg laten, brede banden heb je helemaal niet nodig, zeker met de grip die banden tegenwoordig geven bijv. een Michelin PS4 bijv.

Zo staat mijn 850 ook, loopt nergens aan, Alu draagarmen (dus hele kleine draaicirkel) en et49 17" canopus, 3cm verlaagd.

fieldhof

Citaat van: V70R^2 op 12-02-2020 13:56:13
205-45-17" banden nemen, en de spacers lekker weg laten, brede banden heb je helemaal niet nodig, zeker met de grip die banden tegenwoordig geven bijv. een Michelin PS4 bijv.

Zo staat mijn 850 ook, loopt nergens aan, Alu draagarmen (dus hele kleine draaicirkel) en et49 17" canopus, 3cm verlaagd.
Het gaat me niet om de grip hoor, meer hoe het er uit ziet onder de auto. Wil namelijk niet het effect hebben van getrokken bandjes (Tethys is 7,5J breed, Canopus is 7J als ik me niet vergis). En ook niet dat de banden vrij ver binnen de wielkuip uitkomen. Kan het natuurlijk ook gewoon uitproberen en als het toch aanloopt een stel spacers van 5mm ertussen drukken.

Interessant, wist niet dat de alu draagarmen een kleinere draaicirkel hadden. Heb er volgens mij nog wel wat liggen. Heb op dit moment een draaicirkel van een limousine, weet nog niet waardoor dat komt.

V70R^2

stuuruitslag begrenzers op de draagarm, de alu armen zijn ze erg plat, witte op die stalen armen zijn iets meer gelimiteerd en vallen nog mee, heb je de blauwe blokjes op staal dan is het inparkeren alsof je in een Boeing 747 rijd..

spijky

Ik heb ze op de V70 Classic gehad.
5mm spacer achter, 3mm spacer voor met 215 45.

Spacers meer voor de looks. Dan staan ze net wat mooier vond ik.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

fieldhof

Citaat van: spijky op 15-02-2020 17:21:55
Ik heb ze op de V70 Classic gehad.
5mm spacer achter, 3mm spacer voor met 215 45.

Spacers meer voor de looks. Dan staan ze net wat mooier vond ik.

Je had genoeg aan alleen de spacers neem ik aan? Geen andere bouten nodig gehad of rare capriolen uit hoeven te halen om de velgen te centreren?

spijky

Citaat van: fieldhof op 17-02-2020 13:32:04
Je had genoeg aan alleen de spacers neem ik aan? Geen andere bouten nodig gehad of rare capriolen uit hoeven te halen om de velgen te centreren?

Voor de 5mm had ik langere wielbouten.

Voor M12x1.75 geld  6.5 winding moet erin zitten. Ongeveer 12mm.

Ik had geen trillingen. Spacers zijn gewoon vlakke schijfjes. Zonder naaf.

Zolang de fase in de velg ( het schuine kantje in het naafgat) niet te groot is, rust de velg steeds goed op de naaf. En zit ie prima gecentreerd.
 
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige