Eerste auto, Volvo C70 T5

Gestart door MaxC70, 12-02-2020 19:24:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaxC70

Hallo forumleden,


Even voorstellen, ik ben Max 19 jaar oud en woon in het zuiden van het land.
Onlangs heb ik een Volvo C70 T5 gekocht.


Al sinds mijn geboorte heb ik niks anders dan Volvo's op de oprit zien staan, het is dan ook niet gek dat het eerste wat ik kon schrijven 'Volvo' was,
naarmate ik ouder werd begon de Volvo mij steeds meer te interesseren.
Mijn vader, een echte Volvo-liefhebber had als hobby auto's een aantal 480's, in deze hobby zijn mijn broer en ik ongedwongen volledig meegegaan.

Op het moment dat mijn Broer een Volvo C70 kocht van een forumlid was ik volledig verkocht van de vijfcilinder turbo en het karakter van de p80 of in dit geval de C70. Een goed jaar later kocht mijn vader een V70 R (p80) die na een week stuk was waardoor het een project werd, met deze auto hebben we veel geleerd, geërgerd en vooral plezier gehad. De V70 R is na deze eerste week erg veranderd, zo is de auto ondertussen geen awd maar fwd geworden de automatische versnellingsbak is vervangen voor een handgeschakelde 5 bak en is het blok versterkt inclusief garrett. Over de V70R zal later nog een uitgebreider verslag komen.

Mijn broer en vader maakten mij een aantal weken attent op een Facebookadvertentie van een (voor hen reeds bekende) zwarte Volvo C70 in de buurt.
Na de advertentie gelezen te hebben, was ik al bijna verkocht. Vooral de opsomming van IPd sway bars, intrax onderstel en sperr maakte mij zeer enthousiast, het interieur daarentegen had ik zo mijn twijfels over, het is rood.
Na een afspraak gemaakt te hebben mochten we komen kijken op een zondag. De auto voldeed aan de verwachtingen en het rode interieur vond ik zeer mooi staan bij het volledig zwarte exterieur van de C70.
Diezelfde dag zijn Daanium (forumlid) en ik tot een overeenkomst gekomen en is zijn auto, mijn (eerste) auto geworden.

De auto bevalt mij zeer goed op een paar kleine puntjes na dan.
Het geluid, weggedrag en vermogen zijn geweldig voor een Volvo.

Ik ben van plan de auto hobby-matig te gaan gebruiken. Als eerste zal ik beginnen met reinigen van onder andere de motorruimte.
De wielkasten inclusief schroefset, remmenrij en in zicht liggende delen zijn reeds gereinigd en geconserveerd. Mijn broer heeft een aantal dingen nagelopen zoals  nieuwe olie en oliefilter, het vast zetten van losse bouten (o.a. van motorsteun) en een vacuumlek verholpen.

In de toekomst ben ik niet van plan de auto optisch flink te veranderen, ik zit alleen te denken aan verlagen aan de voorzijde en/of een bumperlip van volvocomposites. Verder wil ik nog plaatwerkdelen laten spuiten, maar dat is voor later.

Groet,
MaxC70


https://www.flickr.com/photos/186908448@N05/shares/k1ykB0


Hier een link naar een klein album, ik doe het even zo omdat het gewone image invoegen niet lukt.
https://flic.kr/s/aHsmLmJUsm




volvobug

Welkom hier, de auto is inderdaad een welbekende en ga je vast veel plezier aan beleven.

Hier een link naar een topic over foto's plaatsen https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.msg212887.html#msg212887
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MaxC70


henry classic v70

Sterk aanwezig Volvo-virus haha zal wel "in de genen" zitten
Wat leuk dat je nu bent aangemeld met de voormalig C70 van Daan  :eusa_clap:
...ga je verder met een blog?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

MaxC70

Ik ben zeker van plan te blijven posten over de auto, maar zoveel als Daan gedaan heeft zal er waarschijnlijk niet van komen.

RobbertC70

Dat is een bekende, mooi dat hij weer een goed baasje heeft gevonden!

Veel plezier ermee en ervan!

daanium

Citaat van: RobbertC70 op 24-04-2020 12:42:54
Dat is een bekende, mooi dat hij weer een goed baasje heeft gevonden!

Veel plezier ermee en ervan!
Ik heb er écht van genoten Robbert, het was (en is!!) een super mooie wagen.
Leuk om te zien dat je toch nog een beetje mee leest.
Max gaat er ook zeker veel plezier van hebben :D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

L1on

Goeie koop! Niets meer aan veranderen! :)