Advies gevraagd: welk merk remschijven monteren

Gestart door emiljan, 26-02-2020 21:59:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

ik heb mijn ate schijven destijds ook gemonteerd met alles nieuw (zelfs nieuw naven), en ook redelijk snel trillen bij remmen (ondanks voorgeschreven inrem procedure). Volgende keer gewoon volvo origineel (op ebay wel voordelig te scoren...)

marc-850

Passen die 302 mm schijven standaard op een T-5R (nu standaard 280 mm), of heb je dan ook nog andere brackets en/of klauwen nodig?

cornelis-b

Klauwen blijven het zelfde alleen andere brackets nodig.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marc-850

Citaat van: cornelis-b op 09-06-2020 17:10:35
Klauwen blijven het zelfde alleen andere brackets nodig.


Kun je dan de brackets van een C70 monteren, of is dat weer te simpel gedacht...

V70R^2

Remslangen zijn ook iets langer, mooi moment om naar RVS te gaan.

Maar de oude werken opzich ook wel, bij maximale stuuruitslag kan het nét.

V70R^2

Citaat van: marc-850 op 09-06-2020 17:34:15
Kun je dan de brackets van een C70 monteren, of is dat weer te simpel gedacht...

Als er 302 op zit wel,eenvoudig te zien aan de koelsleuven van de remschijven (opening voorzijde of achter).

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Veel te duur,die waren een paar maanden terug weer voor de helft bij de dealer te koop.

NinaPaul

Tenzij je in België woont, dan zijn de rvs (of staal omvlochten) leidingen verboden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: de Boeing op 09-06-2020 15:34:21
Volgende keer gewoon volvo origineel (op ebay wel voordelig te scoren...)

Dat was een goede tip! Ze zijn inmiddels onderweg, voor Ate-prijzen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70R^2

#25
Citaat van: NinaPaul op 09-06-2020 19:48:04
Tenzij je in België woont, dan zijn de rvs (of staal omvlochten) leidingen verboden.
Rare jongens die Ro Belgen


Vulk

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 09-06-2020 10:07:20
Inmiddels is mijn tweede setje Ate-schijven ook krom. Ik merk het ook weer bij licht aanremmen boven de 100km/h. Dan begint het stuur te trillen.

Hebben meer mensen dit meegemaakt met Ate of is het gewoon een soort toeval? Overweeg toch terug te gaan naar originele Volvo-schijven.

Ook hier (vermoedelijk) krom. Zitten er nu 6.000km onder. Meestal normale rijstijl met af en toe eens een uitschieter.