Introductie Koens C70

Gestart door Zoepertje, 04-03-2020 19:34:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoepertje

Hallo Roffelaars,

Ik ben Koen en nu ook eindelijk in een vijfcilindervolvo beland.
Dit ging via een Peugeotje 205 die ik nog heb voor de hobby, een V40 T4 voor 150 euro waar ik flink wat geleerd hebt op sleutelgebied en daarna een V40 diesel



Die heeft uiteindelijk het veld mogen ruimen aangezien ik er het stadcentrum van Arnhem niet mee in mag en de toekomst voor oude diesels er slecht uit ziet. Ik was altijd al fan van het vijfcilindergeluid en toen er een veelste goedkope C70 met een lage km-stand beschikbaar kwam, kon ik deze niet laten staan.



Het betreft een italiaans geimporteerde gechipte 2.0 t5 uit 1998 met 218k op de teller. De auto heeft last van olielekkage, kapotte carterontluchting en alle andere standaard problemen.


Na aankoop ben ik er achter gekomen dat er bij de achterste motorsteun twee bouten zijn afgebroken, waardoor de motor iets teveel bewegingsruimte heeft. Op zeer korte termijn wordt dit helaas dus de bak uitbouwen en Helicoils plaatsen voor de achterste motorsteun.


Daarnaast toen 2 van de 3 knopjes van mijn sleutel het. Weet iemand of deze printplaatjes te maken zijn? Ik zou het fijn vinden als ik de auto ook weer op slot zetten kan met de sleutel. Het doel is om binnenkort een keer een webdagboek te beginnen en jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. De C70 wordt waarschijnlijk omgebouwd op LPG als deze weer helemaal in goede conditie is. 8) 8) 8) Mocht er iemand tips of tricks hebben, dan hoor ik het graag.



elianmars

Welkom, Koen. Je zou eventueel een andere afstandsbediening kunnen laten inleren. Ik weet niet of dat bij de '98 zelf te doen is, maar een dealer kan het sowieso.

cornelis-b

Koen, even de ring verwijderen van de AB en deze openklikken, je ziet dan op de print de microswitchjes zitten. Spuit deze even schoon met een goede contactspray en daarna met perslucht uit een spuitbus van bv de Action. Vaak zit er vuil tussen de schakelcontacten van de microswitchjes. Zet er ook gelijk een nieuwe batterij in en in 8 van de 10 gevallen werkt het dan weer naar behoren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Welkom hier en de groeten uit Arnhem! Staat de auto in het Spijkerkwartier toevallig?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Welkom!

Citaat van: Zoepertje op 04-03-2020 19:34:14
C70 wordt waarschijnlijk omgebouwd op LPG als deze weer helemaal in goede conditie is. 8) 8) 8) Mocht er iemand tips of tricks hebben, dan hoor ik het graag.

Ik heb op korte termijn een LPi-installatie met bruine injectoren beschikbaar. Punt is volgens mij wel dat de tank 10 jaar oud mag zijn, de mijne is uit 2009....

Zoepertje

Bedankt voor de tips, dan zou ik binnenkort de sleutel nog is uit elkaar slopen en proberen te reinigen.
Inderdaad Volvobug doordeweeks is de auto vaak te vinden in het spijkerkwartier. 8)

Ik denk dat ik het beste voor een nieuwe installatie kan gaan toch? aangezien een G-3  installatie alleen door gecertificeerde bedrijven ingebouwd mag worden toch?!

cornelis-b

De AB openen is geen kwestie van slopen het is echt een klik systeem ;D 

G3 mag je zelf inbouwen en als je het doet volgens de regels die er voor staan zal je hem moeten laten keuren door een gecertificeerd bedrijf. Alleen zijn niet alle gasinbouwers blij met een zelf ingebouwde installatie want ze missen dan een hoop geld.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien