WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Waarschuwing: er is al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.


Ojee...

Ik dacht, ik doe weer even een update aangezien het wagenpark weer is aangepast. No worries, de V8 en de T-5R zijn er nog! Dat blijft ook zo.
Ik heb afgelopen week een auto van een (hier vroeger actief) forumlid gekocht. Met een kleine omzwerving van Nederland, naar Zweden is hij in Zwitserland terecht gekomen. Via via werd ik getipt dat er een witte C70 cabrio voor wénag aangeboden werd, met CEM storing.

Uiteindelijk in contact gekomen met Harro (Liquid Force) en afgesproken dat hij naar NL kwam, ik ga de uitdaging aan met de CEM storing. Vanmorgen arriveerde het vroege vaderdagcadeau:

Woensdagmiddag in Zurich:


Vanmorgen in Rosmalen




Hebben we nog Oeteldonkers hier?

www.vm-parts.nl

)()()sT

Gaaf! Rijdt ie wel?

elmarconi

Scheelt dat veel, zwitserse auto's tov NL?
--
Autogas Inside . . .

Spin!

Citaat van: )()()sT op 19-06-2020 21:51:12
Gaaf! Rijdt ie wel?

Ja hij rijdt gewoon. Alleen bijna alles dat via het dash wordt aangestuurd werkt niet.
Niet:
- radio
- blower
- raambediening
- dak open/dicht
- richtingaanwijzers
- ruitenwissers gaan niet uit, blijven wipwappen
- alarmlichten
- snelheidsmeter en alle andere metertjes
- centrale vergrendeling

Wel:
- alle verlichting plus bediening
- motor (het start en het rijdt)

Heb de CEM er al uit gehad en alle contacten opgeschoond. Geen resultaat, al beginnen de ruitenwissers nu pas te zwaaien op contact stand III. Dat deed hij daarvoor al op stand I.

Ik heb al contact opgenomen met ETS, maar nog geen reactie of ik de CEM mag opsturen. Zijn er nog alternatieven? Net als bij de ABS controllers heeft de CEM ook brakke solderingen.

Citaat van: elmarconi op 20-06-2020 00:15:39
Scheelt dat veel, zwitserse auto's tov NL?

Het kan veel schelen. Soms moet je geluk hebben. Maar in Zwitserland is het onderhoud vaak goed bijgehouden. Dat heeft wel mijn voorkeur. Hier in Nederland is dat vaak maar gissen en vertrouwen op de blauwe ogen van de vorige eigenaar. Maar soms komen er Cream Yellows of Laserblues voorbij voor minder dan 4K. En dan moet je snel zijn...en ik ben snel ;D


www.vm-parts.nl

Sbv

Probeer Obbe van Volvotune in Elst anders ook eens

rifwachter

Veel plezier met je mooi aanwinst!
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Walter

En LqF heeft de auto ook secuur onderhouden. Heeft hij deze niet nieuw in CH gekocht? En de S60 AWD erop ingeruild?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Spin!

Citaat van: Walter op 22-06-2020 08:21:37
En LqF heeft de auto ook secuur onderhouden. Heeft hij deze niet nieuw in CH gekocht? En de S60 AWD erop ingeruild?

Ja hij was de eerste eigenaar volgens mij. Er zitten dan wel weer mijlen op de teller ipv kilometers. Ik heb dus een Juuwesaatje te pakken.

Citaat van: Sbv op 20-06-2020 14:01:35
Probeer Obbe van Volvotune in Elst anders ook eens

De CEM is nu met een donor onderweg naar Obbe. ETS1 gaf aan niet aan die rotzooi te beginnen... ???

www.vm-parts.nl

Sbv

Hopelijk kan Obbe er nog wat van maken. Denk het wel.

Spin!

Obbe heeft inmiddels de CEM gekloond, nu moet ik blijkbaar nog langs de dealer om de software te reloaden. Dat valt qua kosten nog wel mee (98 euro).

Na 2 jaar heb ik ook weer een draaiende VIDA op de laptop maar weigert dat ding om de DICE te zien (ik heb 'm toch echt meerdere keren aangewezen; kijk daar...DAARR!). Het lukt gewoon niet om het ding aan de laptop te koppelen. Wel gaan heel stoer de lampjes branden op het ding, maar qua firmware of herkenning...nopes. Voordat ik naar de dealer ga voor reload wil ik eerst in kaart brengen wat er nog meer aan de hand is, dus uitlezen. Dat kan nu alleen met de glazen bol...en die werkt ook niet.

Frustratie van de dag: na 3 jaar iMac, nu een paar uur weer terug op een laptop met Windows. Alsof je van een XC90 T8 terug gaat naar een zadelloze fiets met houten banden. Wat een k*t systeem blijft dat toch...fragiel.  :eusa_wall:

www.vm-parts.nl

V70geRwin

Gaaf die witte Rutger, succes met de CEM!

Jeroentjuh

Citaat van: Spin! op 06-07-2020 22:57:45
Obbe heeft inmiddels de CEM gekloond, nu moet ik blijkbaar nog langs de dealer om de software te reloaden. Dat valt qua kosten nog wel mee (98 euro).

Na 2 jaar heb ik ook weer een draaiende VIDA op de laptop maar weigert dat ding om de DICE te zien (ik heb 'm toch echt meerdere keren aangewezen; kijk daar...DAARR!). Het lukt gewoon niet om het ding aan de laptop te koppelen. Wel gaan heel stoer de lampjes branden op het ding, maar qua firmware of herkenning...nopes. Voordat ik naar de dealer ga voor reload wil ik eerst in kaart brengen wat er nog meer aan de hand is, dus uitlezen. Dat kan nu alleen met de glazen bol...en die werkt ook niet.

Frustratie van de dag: na 3 jaar iMac, nu een paar uur weer terug op een laptop met Windows. Alsof je van een XC90 T8 terug gaat naar een zadelloze fiets met houten banden. Wat een k*t systeem blijft dat toch...fragiel.  :eusa_wall:

Hoe probeer je de Dice te koppelen?

Spin!

Citaat van: Jeroentjuh op 08-07-2020 20:11:33
Hoe probeer je de Dice te koppelen?

Zojuist ding na laten kijken, DICE is echt stuk. Hij ziet 'm wel, maar hij herkent hem niet. Andere DICE aangesloten en die werkt meteen. Firmware programma ziet DICE niet en Diagnostics en VDash ook niet.

www.vm-parts.nl

Spin!

Volgens mij heb ik een negatief persoonlijk record te pakken. Meer dan een jaar niks meer gepost in eigen blog...ai

Er is niet echt een update, maar naast de 850 hebben we nog een C70 en XC90 V8, en de laatst genoemde mag van eigenaar wisselen. We gaan iets nieuwers/jongers aanschaffen. Er waren hier nogal een aantal fans van een rode V8 sport, vandaar...zit geen haast bij, absoluut niet ;D

De 850 staat al meer dan een jaar binnen, daar had ik wilde plannen mee dit voorjaar maar omdat er een bepaald dingetje in de lucht hangt dat de hele wereld op zijn kop zet, is dat net even wat anders gelopen. Hij staat warm en droog...hij staat er prima.

De C70 wordt momenteel het meeste mee gereden. Ook al hebben we niet een hele toffe zomer achter de rug (duurt nog even voort), wanneer het kan gaat het dak open. Wat geëmmer mee gehad met aandrijfassen etc, maar dat is ook opgelost.

www.vm-parts.nl