Giuliano de blauwe C70 2.0 t5 restauratieblog

Gestart door Zoepertje, 28-03-2020 21:39:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jellejas

Lekker bezig man! Dit zijn ook zo'n beetje de dingen die ik bij mijn auto heb moeten vervangen en waar ik mij erg in herken. Ook de overdruk snap ik wel, beetje blazen met dat ding, dan hou je de kanalen wel open. Gelukkig is je motor nog gezond. Wel respect dat je de bak er even onderuit haalt. Dit heeft mij een aantal centjes en veel tranen gekost :P. Wat vind je van de PU steunen? Ik heb ze op precies de zelfde plek en ondanks het gerammel kan ik er erg van genieten.
BRAAAAAAAP STUTUTU

JeroenV70

Goed bezig Koen,

Je hebt al veel kunnen doen in de afgelopen periode. Zelf ben ik ook wel zoet met de C70 hoor. Het lijstje lijkt eerder langer te worden dan korter, maar dat komt misschien omdat je de auto steeds beter leert kennen en nieuwe verbeterpunten ontdekt. Dat proces zal nog wel even doorgaan ben ik bang.  :eusa_pray:

De motorsteunen moeten bij mij ook nog om negatieve effecten bij lastwisselingen weg te werken. Hoeveel motorsteunen zijn er in totaal, want ik ben even de tel kwijt.  :eusa_think:
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

volvobug

Citaat van: JeroenV70 op 03-06-2020 16:36:45
Goed bezig Koen,

Je hebt al veel kunnen doen in de afgelopen periode. Zelf ben ik ook wel zoet met de C70 hoor. Het lijstje lijkt eerder langer te worden dan korter, maar dat komt misschien omdat je de auto steeds beter leert kennen en nieuwe verbeterpunten ontdekt. Dat proces zal nog wel even doorgaan ben ik bang.  :eusa_pray:

De motorsteunen moeten bij mij ook nog om negatieve effecten bij lastwisselingen weg te werken. Hoeveel motorsteunen zijn er in totaal, want ik ben even de tel kwijt.  :eusa_think:

Alstublief:

https://volvo850forum.nl/index.php/topic,52984.msg1201742.html#msg1201742

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Zoepertje

Citaat van: jellejas op 03-06-2020 01:49:01
Lekker bezig man! Dit zijn ook zo'n beetje de dingen die ik bij mijn auto heb moeten vervangen en waar ik mij erg in herken. Ook de overdruk snap ik wel, beetje blazen met dat ding, dan hou je de kanalen wel open. Gelukkig is je motor nog gezond. Wel respect dat je de bak er even onderuit haalt. Dit heeft mij een aantal centjes en veel tranen gekost :P. Wat vind je van de PU steunen? Ik heb ze op precies de zelfde plek en ondanks het gerammel kan ik er erg van genieten.

Bij mij heeft het vooral veel tranen gekost ;) Ik zal er eerlijk bij zeggen dat dit teamwork was samen met een maat die ook een zeer goede monteur is en daarnaast had ik als voorbereiding VIDA en het forum goed doorgespit. Alleen is dit een onmogelijke klus naar mijn mening tenzij je over 5 handen beschikt. De Pu steunen bevallen goed, hoewel ik wel merk dat het motorblok bij mij nog steeds behoorlijk kantelt tijdens lastwisseling. Het voordeel is dat ze hopelijk lekker lang meegaan.
Over de vijfcilinder ben ik zeer positief, deze loopt zeer trillingsvrij dus in mijn beleving is er geen achteruitgang qua comfort.
(ik heb ook een  Volvo V40 t4 uit 1998 gehad en die viercilinder was echt een dikke trillende brombeer vergeleken met de soepele vijfcilinder)

Citaat van: JeroenV70 op 03-06-2020 16:36:45
Goed bezig Koen,

Je hebt al veel kunnen doen in de afgelopen periode. Zelf ben ik ook wel zoet met de C70 hoor. Het lijstje lijkt eerder langer te worden dan korter, maar dat komt misschien omdat je de auto steeds beter leert kennen en nieuwe verbeterpunten ontdekt. Dat proces zal nog wel even doorgaan ben ik bang.  :eusa_pray:

De motorsteunen moeten bij mij ook nog om negatieve effecten bij lastwisselingen weg te werken. Hoeveel motorsteunen zijn er in totaal, want ik ben even de tel kwijt.  :eusa_think:

Het is wel leuk om te zien dat we inderdaad beiden een relatief 'gare' C70 hebben gekocht/gered op hetzelfde moment, dus veel van de problemen zullen wel overeenkomen.
Het plaatje van Volvobug staan ze inderdaad allemaal op maar ter visualisatie:

Het blok staat in de basis op 3 motorsteunen:
De B die heb ik in de laatste update vervangen (het hoopje drek) en zit onder je krukaspoelie en is makkelijk te vervangen.
De A was bij mij afgebroken en is terug gemonteerd aan de bak in de bovenstaande update.
De G zit op het subframe ongeveer onder je inlaatspruitstuk en deze ga ik vervangen in de volgende update  ;)

Om te voorkomen dat de motor uit deze 3 steunen wordt getrokken tijdens wegrijden/afremmen zijn er twee steunen die het koppel opvangen:
H (onder de auto) en C (diegene die ik er uit gezaagd hebt), heb ik beiden vervangen door de blauwe PU steunen voor een langere levensduur/ betere gasrespons in de laatste update. Als je C vervangt zou ik K gelijk meenemen.

Ik heb ze allemaal een voor een vervangen, maar achteraf gezien is dit makkelijker in een keer denk ik. A & G zijn relatief dure jongens als je ze van een fatsoenlijk merk koopt, maar ik verwacht wel dat deze ook het langst meegaan.


jellejas

Citaat van: Zoepertje op 03-06-2020 22:18:06
Bij mij heeft het vooral veel tranen gekost ;) Ik zal er eerlijk bij zeggen dat dit teamwork was samen met een maat die ook een zeer goede monteur is en daarnaast had ik als voorbereiding VIDA en het forum goed doorgespit. Alleen is dit een onmogelijke klus naar mijn mening tenzij je over 5 handen beschikt. De Pu steunen bevallen goed, hoewel ik wel merk dat het motorblok bij mij nog steeds behoorlijk kantelt tijdens lastwisseling. Het voordeel is dat ze hopelijk lekker lang meegaan.
Over de vijfcilinder ben ik zeer positief, deze loopt zeer trillingsvrij dus in mijn beleving is er geen achteruitgang qua comfort.
(ik heb ook een  Volvo V40 t4 uit 1998 gehad en die viercilinder was echt een dikke trillende brombeer vergeleken met de soepele vijfcilinder)

Het is wel leuk om te zien dat we inderdaad beiden een relatief 'gare' C70 hebben gekocht/gered op hetzelfde moment, dus veel van de problemen zullen wel overeenkomen.
Het plaatje van Volvobug staan ze inderdaad allemaal op maar ter visualisatie:

Het blok staat in de basis op 3 motorsteunen:
De B die heb ik in de laatste update vervangen (het hoopje drek) en zit onder je krukaspoelie en is makkelijk te vervangen.
De A was bij mij afgebroken en is terug gemonteerd aan de bak in de bovenstaande update.
De G zit op het subframe ongeveer onder je inlaatspruitstuk en deze ga ik vervangen in de volgende update  ;)

Om te voorkomen dat de motor uit deze 3 steunen wordt getrokken tijdens wegrijden/afremmen zijn er twee steunen die het koppel opvangen:
H (onder de auto) en C (diegene die ik er uit gezaagd hebt), heb ik beiden vervangen door de blauwe PU steunen voor een langere levensduur/ betere gasrespons in de laatste update. Als je C vervangt zou ik K gelijk meenemen.

Ik heb ze allemaal een voor een vervangen, maar achteraf gezien is dit makkelijker in een keer denk ik. A & G zijn relatief dure jongens als je ze van een fatsoenlijk merk koopt, maar ik verwacht wel dat deze ook het langst meegaan.


Oei inderdaad veel tranen. G is makkelijk te vervangen als je even de fan er uit pakt. Kan je er zo met gemak bij. Ik heb ook nog wel een beetje last van kantelen bij gas los maar ik denk dat dat ook een beetje te zoeken is in de rare aansturing van de stationair regelaar die wat later dicht/open gaat. Dit is alleen een licht gevoel omdat als ik hem op de handrem heb en dan een klein beetje koppel het blok geen cm beweegt. Waar je ook nog naar kan kijken zijn de subframe bussen, die zijn vaak ook wel een beetje gaar. Gelukkig kan je hier ook PU in douwen :P.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Vulk

Je bent echt wel goed bezig met dat ding!

de Boeing

Goed bezig!

En wat is zo een lichte houtset toch mooi :)

Waar je carterventilatie (en motor in algeheel) ook blij van wordt is regelmatige oliewissels. Ik wissel nu telkens na 5á6000km en doe dan tevens even een kleine flush met circa 250ml rode ATF bij de motorolie net voor ik hem aflaat (motor even stationair op laten lopen of héél voorzichtig stukje rijden). Olie komt er dan altijd goed zwart uit, daarna nieuw olie en oliefilter.

JeroenV70

JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Citaat van: Zoepertje op 03-06-2020 22:18:06
Het is wel leuk om te zien dat we inderdaad beiden een relatief 'gare' C70 hebben gekocht/gered op hetzelfde moment, dus veel van de problemen zullen wel overeenkomen.

De ambitie om zo'n C70 te redden is natuurlijk al leuk op zich. Je moet wel het een en ander zelf kunnen doen, anders is zo'n reddingsactie een erg kostbare hobby. Ik probeer steeds meer zelf op te pakken. De eerste rekening van de dealer om de nokkenaskeerring en distributieriem te vervangen was hoog genoeg om daarna zelf aan de slag te gaan. Er zijn echter altijd wel dingen bij die ik zelf niet kan, zoals de achterruit eruit halen en in nieuwe rubbers en kit opnieuw monteren bijvoorbeeld (dat was gisteren).

Citaat van: Zoepertje op 03-06-2020 22:18:06
Het plaatje van Volvobug staan ze inderdaad allemaal op maar ter visualisatie:

Het blok staat in de basis op 3 motorsteunen:
De B die heb ik in de laatste update vervangen (het hoopje drek) en zit onder je krukaspoelie en is makkelijk te vervangen.
De A was bij mij afgebroken en is terug gemonteerd aan de bak in de bovenstaande update.
De G zit op het subframe ongeveer onder je inlaatspruitstuk en deze ga ik vervangen in de volgende update  ;)

Om te voorkomen dat de motor uit deze 3 steunen wordt getrokken tijdens wegrijden/afremmen zijn er twee steunen die het koppel opvangen:
H (onder de auto) en C (diegene die ik er uit gezaagd hebt), heb ik beiden vervangen door de blauwe PU steunen voor een langere levensduur/ betere gasrespons in de laatste update. Als je C vervangt zou ik K gelijk meenemen.

Ik heb ze allemaal een voor een vervangen, maar achteraf gezien is dit makkelijker in een keer denk ik. A & G zijn relatief dure jongens als je ze van een fatsoenlijk merk koopt, maar ik verwacht wel dat deze ook het langst meegaan.


Dankjewel voor de verdere toelichting. Even een bestellijstje maken.  :)
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Zoepertje

#24
Citaat van: de Boeing op 04-06-2020 11:53:25
Goed bezig!

En wat is zo een lichte houtset toch mooi :)

Waar je carterventilatie (en motor in algeheel) ook blij van wordt is regelmatige oliewissels. Ik wissel nu telkens na 5á6000km en doe dan tevens even een kleine flush met circa 250ml rode ATF bij de motorolie net voor ik hem aflaat (motor even stationair op laten lopen of héél voorzichtig stukje rijden). Olie komt er dan altijd goed zwart uit, daarna nieuw olie en oliefilter.

Thanks, dat regelt de Volvo zelf zoals je verderop kunt lezen ;p

Citaat van: Vulk op 04-06-2020 09:10:50
Je bent echt wel goed bezig met dat ding!

Helaas blijft het ook nodig.

Tijd voor een nieuwe update, Mijn haat liefde verhouding met de blauwe Diva (C70) begint de laatste weken vooral om te slaan naar de haat kant. De kilometers lopen mooi op, een kleine 12.000 sinds maart. Maar het ding blijft maar kapot gaan, tot zover de volvo betrouwbaarheid  :eusa_shifty:

Ondertussen heb ik heb wat leuke dingetjes toegevoegd aan de C70 waaronder cruise control. Ik heb daarvoor nog een kleine How to gemaakt in een ander topic.

https://volvo850forum.nl/index.php/topic,13178.msg1809547.html#msg1809547

Een wind geleider, niet perse nodig op een C70 want de auto heeft een vrij kort dak, maar wel leuk.


Nieuwe originele koplampwissertjes en natuurlijk een nieuw raamknopje voor de passagier, helaas zijn deze niet meer nieuw te krijgen voor de bestuurdersdeur bij een C70 Coupe.


De electrische antenne heeft een nieuwe spriet gekregen zodat deze weer in volledige state of happiness komt als de radio wordt aangezet.  8)



Daarnaast had ik mijn bingokaart betreft het koelsysteem helemaal vol!!!! Dit betekent lekkage binnen en buiten de auto, dus ik kon zowel de kachelradiator en de radiator voorin vervangen. Die laatste was een Nissens uit 2016 die het schijnbaar niet erg lang volgehouden heeft.



Ik heb gekozen voor een Chinese GPI aluminium radiator aangezien een DO88 tochwat aan de dure kant is. Het laswerk is erg netjes dus ik heb er wel vertrouwen in. ipv de rubbers voor de olieleiding nippels heb ik teflontape gebruikt, aangezien ik hier meer vertrouwen in had.



Ik had de oliekoelerleidingen gemonteerd met nieuwe ringetjes en beugeltjes. Dit leek allemaal goed tot een dag later, mijn oliedruklampje aan ging  ??? ??? ??? Snel de motor uitgezet en dit trof ik aan onder de motorkap.



Mijn excuses voor het plaatselijke mileudelict, maar gelukkig was ik dicht bij huis.
Dit lag niet aan mijn montagekunsten maar het blijkt dat de volvo beugeltejs nogal slecht passen op de Chinese koppelingen die aan de radiator vast zitten. Ik heb de beugeltjes bij moeten vijlen om ze goed te laten passen. Daarnaast heb ik de slangklem vervangen voor tyraps aangezien deze de vorm van het beugeltje beter volgen. Dus nu ziet het er zo uit:



Met een verse sloot tijdelijke action-olie erin kon ik weer door. Door het gefriemel met de 22 jaar oude oliekoelerleidingen besloten deze ook maar te gaan lekken waar de stalen leiding over gaat in het rubber :eusa_wall: :eusa_wall:
Dus ik ik wil op korte termijn van het achterlijke originele bevestingssysteem af. En de eerste onderdelen daarvoor zijn al binnen.

De motorsteun tegen het schutbord aan welke ik de laatste keer was vergeten is ook vernieuwd, dus deze kan afgevinkt worden.


Onder een echte Volvo hoort natuurlijk een trekhaak. Wel een afneembare in het geval van een Coupe. Deze heb ik kunnen vinden door van twee trekhaken eentje te maken. Naar wat aaien met een lamellenschijf op de trekhaakbalk zag deze er ook weer redelijk uit.



Vervolgens geverfd met mijn favoriete verf plakzooi. Met Hamerite zou het wel weer een aantal jaar duren voordat deze verder gaat met roesten.

Ik moet nog wat montagemateriaal verzamelen en dan kan de trekhaak er onder.

Aangezien de C70 zoveel tijd kost was er weinig tijd om verder te gaan met mijn andere hobby projecten. Maar tussendoor toch wat tijd gevonden om verder te klussen aan de 205 gti. Het interieur verwijderd binnen twee uurtjes, zo'n 205 blijft toch een heel stuk fijner sleutelen dan zo'n turbovolvo.


Daarnaast heb ik nog een nieuwe aanwinst kunnen scoren: Voor €100 euro een 205 met volle tank, welke gekettingbotst was (3e in de rij dus heeft het niet zo zwaar gehad). De eigenaar had goed gecasht bij de verzekering en wou dat die naar een liefhebber ging ipv de sloop.



Geen structurele schade zoals je kan zien... de bumpersteunen zijn alleen verbogen.


Voor 7 tientjes had ik een andere koeler met fan en nieuwe voorlampen. Dit was genoeg om de auto weer veilig rijdend te maken, in de toekomst zet ik er nog een andere achterklep en bumpers op. Voor 3 tientjes in de maand (verzekering en wegenbelasting samen), mag deze voorlopig nog even blijven als reserve auto.

Terug naar de Volvo! Op dit moment leek de techniek onder de motorkap een soort van stabiel en wou ik optisch de eerste dingetjes aanpakken. Een van de vorige eigenaren vond het schijnbaar nodig om de stootstrips, handvaten en spiegelkappen te plastidippen wat ik erg bijzonder vind bij een auto waar alles is meegespoten.  :eusa_wall:


Before:



En na wat spelen me de verfbrander en veel geduld....


Daarnaast heb ik geleerd dat er een verschil is tussen beige en OAK zoals volvo het noemt (lichtgrijs dus).
Mijn eigen stuur vond ik niet zo sjiek meer met maar aan een kant hout.


Ik kon voor een mooi prijsje een beige 960 stuur overnemen, maarja dat is geen grijs en daar kwam ik dus later achter....


Het is niet perfect, maar het lijkt nog redelijk met het lichte hout. Dus het stuur mag voorlopig blijven totdat ik wat anders geschikts tegenkom.

Aan de andere kant van Nederland werd nog een C70 gesloopt met beige interieur en aangezien ik 2 plafonhendels misste (hoe je deze afbreekt is mij echt een vraag). Maarja hiervoor geldt hetzelfde: beige is geen grijs ;). Dit pakket kwam rond dezelfde tijd als toen ik het stuur ophaalde.



De beige hendels zitten achterin en de lichtgrijze voor. Bij mijn missende deurstrip kan je het kleurverschil goed zien. Maar het is beter dan geen deurstrip zoals hiervoor  8)


Een deel van de bovenstaande onderdelen zijn allemaal C70 (Coupe) specifiek en aangezien er daar relatief gezien niet heel veel van zijn, valt het niet mee om deze onderdelen te vinden in de goede kleur.

Ondertussen vond de C70 het natuurlijk wel weer is tijd om goed problemen te veroorzaken.
Gek genoeg werkte de airco compressor How to hier op het forum niet bij mijn auto :'( :'( :'(. Ik had net een paar mm te weinig om de koppeling tussen het schutbord en de compressor uit te krijgen.



Daarnaast moest ik naar Zuid-Duitsland voor werk en besloot de dynamo het week ervoor ermee te stoppen. Dit is geen schande na 22 jaar, maar wel erg vervelend. Ik heb er een van een auto afgehaald die ik samen had gekocht met een maat voor (cross) onderdelen en deze verwisseld in het weekend. Mijn eigen dynamo is gereviseerd en wacht op montage. (dit wordt een combiklus samen met de aircopomp). Voor deze paar dagen zonder auto is de reserve 205 best handig trouwens.  :eusa_dance:

Mijn eerste en tweede rit gingen vrij vlekkeloos naar Zuid-Duitsland. Met 180 op de Cruisecontrol een berg op was geen probleem voor de C70 en dat is toch wel waar je zo'n cruisemachine voor hebt. Dus ik begon weer een klein beetje vertrouwen in de auto te krijgen.

Ik had tussendoor mijn Chinese turboslangen (en trouwens ook alle vacuumslangen) al eerder vervangen door een setje DO88 want deze passen veel beter en daardoor kon ik de stationair regelaar weer bevestigen zoals het origineel moet. Deze slangen had ik natuurlijk bevestigt met keifancy RVS koppelingen:


Tip van de week! Gebruik ze niet. Deze zijn helaas vaak net een paar mm te breed waardoor ze op de bevestigingsrand van de buis drukken en de slangen eraf kunnen schieten. Een aantal heb ik na een paar weken weer terug kunnen wisselen voor normale rvs slangklemmen.
Maarja ik was dus in Zuid Duisland en op de terugweg reed ik mooi mee met een snelle BMW. totdat ik bij 220 het gaspedaal nog dieper intrapte en mijn turbo slang BIEM! zei. Gelukkig kon ik nog 3 km doorrollen naar de volgende afslag waar ik perfect stil kwam te staan midden op een kruispunt.... ::)
Na bijna overreden te zijn door een aantal vrachtauto's kwam er nog een Nederlander voorbij (je ziet ons ook overal). Die mij even een boerenpadje in kon slepen. Hier heb ik met een klein ratelsetje wat ik bij mij had, de slang weer kunnen monteren. Daarna braaf met 140 naar huis gereden natuurlijk. Ik geef wel eerlijk toe dat dit mijn eigen fout is geweest  :eusa_doh:.

Omdat ik de volledige stage 0 wil afronden en in de toekomst over wil op LPG heb ik uit voorzorg besloten om de hele ontsteking te vervangen. Makkelijke job, maar merk geen verschil, dus de oude ontsteking was nog niet helemaal versleten.


Ik moest deze week nog een keer naar Zuid Duitsland en ik dacht dat dat met nieuwe slangklemmen en ontsteking een eitje zou worden. Ik cruisde met 160 rustig op de Duitse autobaan 's ochtends vroeg maar op eens schoot mijn versnellingspook uit de 5e versnelling en hamerde de Cruisecontrol de motor vol in de toerenbegrenzer. De auto wou niet meer blijvend terug in zijn 5 en het klinkt alsof de complete synchromeshring weg is (soort van krrrrrggg). Ik heb mijn schakelmechanisme gecontroleerd, maar deze lijkt verder oké.

Kan iemand mij misschien vertellen of dit euvel vaker voorkomt, de 5e versnelling heeft altijd al gefloten sinds aanschaf van de auto, maar een synchromeshring die in een keer er mee stopt vind ik wel raar.
Dit betekent dat ik eind deze week weer 450 km naar huis kan rijden met 120 km/u in de 4 :eusa_wall:
Ik ben de auto op moment goed zat, want dit kan betekenen dat een bak die ik er drie maanden terug onderuit gehaald heb, en waarvan ik de keerringen en olie vervangen heb, er weer onder weg mag. :-\

Het plan is om er de bak onder te zetten van die auto die ik samen met die maat gekocht heeft. Dit betreft een V70 2.5 10v uit 1997, dus deze bak moet ook op mijn t5 uit 1998 (met gaskabel) passen. Daarna maar is kijken of er nog iets te reviseren valt aan mijn bak die nog maar 230k gedraait heeft. De koppeling laat ik gewoon nog een ronde zitten aangezien ik ooit nog is wil upgraden naar een enkelmassavliegwiel met R koppeling.

Ik had ondertussen nog een nieuwe schroefset gekocht voor de Diva welke er nog onder moet als alle andere problemen gefikst zijn. Ik was nieuwsgierig naar wat andere mensen instellen betreft het camber?! Misschien kunnen anderen hun ervaring delen.


Daarnaast voor weinig een setje Alfa romeo Bruuuumbo's op de kop kunnen tikken, welke ooit na revisie ook nog gemonteerd dienen te worden.


Dus we hebben wel zoveel geinvesteerd dat de auto niet meer weg kan en we voorlopig nog maar even door(st)rijden :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:







Vulk

Aauwtch, ik snap dat je het soms even zat bent. Gelukkig zijn er ook rustigere periodes met onze auto's. :)

volvobug

Citaat van: Zoepertje op 23-07-2020 18:57:05
.....
Gek genoeg werkte de airco compressor How to hier op het forum niet bij mijn auto :'( :'( :'(. Ik had net een paar mm te weinig om de koppeling tussen het schutbord en de compressor uit te krijgen.




Koppeling moet je naar voren verwijderen, de bocht om achter de leiding van de droger langs en dan omlaag. Bij de meeste auto's moet je het motorblok dan wat naar bestuurderszijde drukken om net wat meer ruimte te krijgen. Een bandenlichter tussen subframe en carter als hefboom (met beleid) is daar handig voor.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

JeroenV70

#27
Wat een enorme hoeveelheid werk heb je weer verzet sinds de laatste update. Niet normaal!
Op een gegeven moment zal het tij toch wel keren lijkt me. Dan kun je wat meer genieten na alle tijd en energie die je erin hebt gestoken.

Citaat van: Zoepertje op 23-07-2020 18:57:05

Een wind geleider, niet perse nodig op een C70 want de auto heeft een vrij kort dak, maar wel leuk.


Waar heb je die gevonden? Als ik met het schuifdak volledig geopend rijdt, komt er zoveel turbulentie dat de binnenspiegel constant in beweging lijkt te zijn. Wellicht geen overbodige luxe voor die van mij dus.

Citaat van: Zoepertje op 23-07-2020 18:57:05

De electrische antenne heeft een nieuwe spriet gekregen zodat deze weer in volledige state of happiness komt als de radio wordt aangezet.  8)


Dat moet bij mij ook nog. Ik had al een vervangende antenne van de sloop gehaald, maar die is ook zo krom als een hoepel. Bij het zoeken naar een nieuwe antennemast, zag ik dat die voor de cabrio anders is dan voor de coupé. Die complete antenne van de sloop heb ik uit een cabrio gehaald. De originele heb ik nog liggen dus daar zal ik een mast voor bestellen.

Citaat van: Zoepertje op 23-07-2020 18:57:05

Dus we hebben wel zoveel geïnvesteerd dat de auto niet meer weg kan en we voorlopig nog maar even door(st)rijden :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:


Dat is bij mij niet anders, maar daar had ik ook wel op gerekend.
De haat liefde verhouding heb ik nog steeds met de automaat. Hopelijk houdt die het nog even vol en gaat die met regelmatig nieuwe olie wat beter werken.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

de Boeing

Lekker bezig!

Wel minder fijn om te lezen dat die Nissen radiator alweer zo snel de geest heeft gegeven :( Ik had tijdens mijn ombouw flink wat moeite gedaan om deze te krijgen (eerst 2x een ander merk geleverd gekregen) wegens zogenaamd "gelijk aan origineel".... hmm, toch maar goed in de gaten houden dus.
Intercooler heb ik wel van Do88, en side-by-side met zo een cheap china ding is dat toch wel echt een fors verschil hoor! Hoop dat je met je chinese GPI radiator wat meer geluk hebt...

Taranis

Citaat van: volvobug op 23-07-2020 19:56:24
Koppeling moet je naar voren verwijderen, de bocht om achter de leiding van de droger langs en dan omlaag. Bij de meeste auto's moet je het motorblok dan wat naar bestuurderszijde drukken om net wat meer ruimte te krijgen. Een bandenlichter tussen subframe en carter als hefboom (met beleid) is daar handig voor.

Met iets minder beleid werkt een koevoet ook prima: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,71893.msg1771598.html#msg1771598

Volgens mijn geleerde sleutelcollega was de ruimte bij een C70 iets minder dan bij de S/V70. Zelf geen ervaring mee maar het kan wel met wat geweld.