Waar steek schijven laten veranderen?

Gestart door wesdv, 31-03-2020 09:40:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: Stefan op 31-03-2020 15:13:54
....Extra gaten in een remschijf boren verzwakt de zaak enorm, weet je wel hoeveel kracht daarop komt te staan als je met +200 km-h in de ankers gaat?.....

Aangezien er schijven in de handel zijn die standaard al tien gaten hebben i.p.v. 5 voor de bouten zal het geen probleem zijn. De schijf en de remkrachten op de schijf worden ook niet gedragen door de bouten, maar door de sluitkracht tussen naaf en velg. Die blijft. maar het staat of valt met of er genoeg "vlees" overblijft om die sluitkracht op uit te oefenen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

vasquez

Vermoed dat de wens voor 354mm hier het probleem veroorzaakt....

Het kan wel, zie het vaker voorbijkomen in de VW scene en ook wel eens bij 240's vreemd genoeg.

Of het verstandig is, dat is weer iets anders, blijft een beetje een hark-oplossing en een die je kunt voorkomen, uitgangspunt is gewoon niet juist.

Risico van verzwakken bestaat i.g.v. gaten bijboren, weliswaar afhankelijk van het type/materiaal schijf, maar toch.

Maar een custom BBK blijft altijd zoeken en concessies doen, dus tot zover snap ik de TS wel.

Mijn punt was meer dat een professioneel bedrijf iedere vorm van aansprakelijkheid zal uitsluiten, als ze er uberhaupt al aan beginnen  :eusa_wall:

Beunhaas vinden die het wel doet, andere schijf zoeken of schijf met maatwerk vliegend hart gebruiken.

Wat ik overigens mis is het schijfadvies van de fabrikant van de betreffende brackets.
Waar komen die brackets vandaan, Yother, ET of een zolderkamer?



V70R^2

zweden, dit is het advies van de producent van de brackets.

Er rijden er zo al heel veel rond in NL, geen problemen, ook niet op het circuit. De zwakste schakel gaat echt niet de schijf worden, dat zijn de brackets.

V70R^2

Daar ik TS al heb gesproken, denk ik dat dit setje het geworden is, en ik ben allerminst gecharmeerd van deze producent van brackets:


wesdv

De brackets komen uit Zweden bij gerenomeerd bedrijf vandaan. Zij leveren normaal ook deze schijven erbij.
Nou is het zo dat pakket van dit gewicht een godsvermogen aan verzenden kosten.
Zijn originele Nissan 370z schijven.
Vlees is er meer als genoeg en deze schijven zijn minimaal 3 x zo dik als dat zielige spul wat normaal voor op mijn c70 zit.
Als je daar keer stevig mee moet remmen word je bang van het faden wat deze doen.
Deze set hoort dus als zodanig bij elkaar en word in Zweden veel mee gereden.

Uiteraard kan je hier in Nederland zo set xyz of ap of whatever kopen , maar is en blijft wel hobby.
Mijn sport is juist door zoveel mogelijk zelf te hobbyen de prijs ook hobby te houden.
Klauwen 200 euro ( voor en achter ) via vriend met Total v70r , soms heb je mazzel.
Zaten nieuwe blokken in van brembo net 1000 km terug.
Revisiesetje rubbers , just to be safe , 65 euro.
Schijven voor 105 en achter ook zoiets. En dan de brackets voor en achter 200.
En paar dagen struinen over het internet.
Bijnaam cohen😛

Dat ik deze schijven hier in nl heb gekocht en laat boren zit hem puur in het prijsverschil , niet dat ik hen het geld misgun , maar ga niet meer aan verzenden betalen als dat de waarde van de spullen is.
Daar komt bij mocht om wat voor reden ook dit bedrijf niet meer kunnen leveren , heb ik dus wel een backup.

wesdv

Wens is niet de schijf maar de brembo klauwen. Aangezien die niet pas te maken zijn met kleinere schijven. Heb namelijk de originele schijven hier ook liggen , maar die passen dus klaarblijkelijk niet.
De c70 word niet voor circuit doeleinden gebruikt ofzo.
Gewoon straatgebruik en soms eens iets fanatieker remmen zijn deze schijven meer als goed genoeg voor.
Zijn er zeker in Zweden meer die met deze setup rijden en kan geen negatieve klanken er over vinden.

Mijn vorige c70 had Xyz erop en dat was alleen maar gezeik , trillen piepen , helemaal k..je.
Die heb ik toen verbouwd en originele r schijven gebruikt. Enige nadeel was toen dat ik nieuwe blokken eerst 1 mm per kant moest vlakken.

Deze set heb ik wat dat betreft meer vertrouwen in stuk steviger en solider als mijn oude Xyz set. Alles is degelijker uitgevoerd ook de brackets.

vasquez

Citaat van: V70R^2 op 31-03-2020 17:31:57
Er rijden er zo al heel veel rond in NL, geen problemen, ook niet op het circuit. De zwakste schakel gaat echt niet de schijf worden, dat zijn de brackets.

R klauwen op de vooras van een P80, heel veel in NL, hmmm naaah  ;D

Maar goed, TS vind vast wel een oplossing

NinaPaul

Is dat de set waar de remvoering buiten de remschijf komt?

Zo ja, wat een ellende dingen!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

Citaat van: vasquez op 31-03-2020 18:00:38
R klauwen op de vooras van een P80, heel veel in NL, hmmm naaah  ;D

Maar goed, TS vind vast wel een oplossing

Nouja, ik wist er zo 3 en ook een medeforummer met dezelfde brackets en nissan 370Z schijven dus dat noem ik hééél veel ;D ;D ;D

V70R^2

Citaat van: NinaPaul op 31-03-2020 18:01:13
Is dat de set waar de remvoering buiten de remschijf komt?

Zo ja, wat een ellende dingen!

Dat is als je de Volvo XC90 (het huidige type) remschijven neemt, die zijn een paar mm kleiner dan de 370Z, dan klopt je steek, maar mis je inderdaad die 2mm aan de rand.

wesdv

Xc90 is volgens mij 336 mm en deze zijn 354mm.
Als je deze brackets met 336 schijven monteert steken de blokken dus over de rand , dat is pas aanmodderen.
Verder ken ik inmiddels via c70 fb groepje ook al 3 mensen die hiermee rijden en nog twee die dit van plan zijn. Meeste worden " geïnspireerd"  door c70 rijders uit omringende landen , waar er dus ook nogal wat rondrijden.

En juist mooi toch als je straks iets eronder hebt wat niet zo van de plank bij Marc vandaan komt.
Hou wel van een uitdaging 😜

V70R^2

XC90 huidige type zei ik ook ;) niet de oudjes met 336mm.

RoelNL

Ik zou zelf gewoon niet in schijven gaan boren, zoek gewoon een passende steek, draai het het naafgat op en draai eventueel de remschijf aan de buitenzijde en diameter op om het passend te krijgen , de rest is allemaal beunhazerij.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

wesdv

Op het naafgat word de boel gecentreerd , de steekgaten zijn juist wat ruimer als de daadwerkelijke bevestiging erachter in de naaf. Lijkt mij dus dat het naafgat 1000% moet corresponderen , en dat de naafgaten minder kritisch zijn. Maar er zijn meer wegen naar Rome denk ik.
Dacht zelf dat xc90 366 waren? Maar blijkt inderdaad ook 345 te zijn.

RoelNL

Naafgat is belangrijk, vooral groot genoeg (niet te groot) een remschijf wordt niet echt gecentreerd, wel een beetje met de steek en naaf maar er zit altijd ruimte, probeer de remschijf maar eens op de naaf te houden zonder dat deze zakt, mij lukt niet met originele spullen, tenzij ik de remschijf met het remschijfboutje vast zet maar die heb ik niet meer, er zitr gewoon ruimte tussen de schijf en naaf. Het is belangrijk dat het een goed passend geheel is en niet een bij elkaar geraapt zootje.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023