Even voorstellen: Nieuweling Henk met (bekende?) Volvo 850R.

Gestart door HenkBerk, 29-04-2020 17:07:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HenkBerk

Goedendag Allen, 

Via deze weg wil ik mij even voorstellen op dit forum.

Mijn naam is Henk en ik ben 24 jaar oud/jong en woonachtig in het Friese dorp Beetsterzwaag. 
Van jongs af aan altijd al van huis uit in een Volvo gezeten, ook de rijles auto was een Volvo :eusa_angel:

Inmiddels als Volvo liefhebber zelf ook een een aantal exemplaren mogen bezitten.
Het begon allemaal bij wat "oudere" modellen, 244 DL 1978 en een 740 turbo intercooler 1986.
Het huidige Volvo wagenpark bestaat uit een Volvo S40 T5 en een Volvo 850R.

Ondanks dat ik zelf niet heel technische ben zou ik graag het één en ander aan de Volvo 850R willen/moeten doen, wensenlijstje:
-   Banden vervangen
-   Schade rechts achter en deuk(je) motorkap
-   Doffe plekken
-   Airco opfrissen
-   Remmen aanpakken
-   Uitlaat, mag wat mij betreft wat meer sound hebben, misschien nog tips??
-   Velgen opknappen
-   Schroefset o.i.d. oude schokdempers zijn op en dat merk je, zelf al wat aan het zoeken geweest maar nog iets kunnen vinden met name een groot vraagteken bij wat wel en niet past, misschien ook hier nog tips??  ;D
-   & hier en daar wat kleine dingetjes bijvoorbeeld kentekenplaten vervangen.

Kortom, werk aan de winkel!

Ik hoop op dit forum de kennis en kunde van de Volvo 850 hobby uit te breiden en zo wat meer met de hobby te kunnen doen.

Verder ben ik nieuwsgierig of de 850R misschien een oude bekende is. Ik zag de auto tot mijn verbazing in het blad de Roffel staan terwijl hij al een tijdje in mijn bezit was, helemaal geen probleem daar niet van! Maar misschien leuk om zo wat meer van de auto te weten te komen. Dus mocht je de auto kennen dan zou ik het leuk vinden om met je in contact te komen.

Hier in de bijlage een aantal foto's van de Volvo 850R. (PB-VP-eenentachtig) & stiekem ééntje van de S40 2.5T

850R 371 dkm op de teller.
S40 142 dkm op de teller.

Wat betreft de foto's, net als mijn gebrek aan technische kennis heb ik geen idee of ik dit zo op de juiste manier heb gedaan.
Heb het ook met Photobucket geprobeerd maar kreeg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.  ???
Dus excuses als dit niet goed gegaan is!!

Met vriendelijke groet,
Henk
Onder voorbehoud van spel-en typefouten, dyslektisch.

volvobug

Welkom hier, en er is een stelletje rode R fanaten hier actief die de auto vast herkennen.

Zie onder andere hier: https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,89042.msg1796702.html#msg1796702
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

TBoss3

Welkom!
Wat een gave rode R, daar zullen velen hier enthousiast van worden.
Mooi interieur ook.

Ik kan de foto's goed zien dus dat is ook prima.

Qua uitlaat: Je kunt ervoor kiezen om er een klep in te maken, zodat je die open kan zetten voor meer BRAAAPP. Barracuda_82 (Johan) is daar erg goed in en heeft ook een bedrijfje met o.a. zulke werkzaamheden https://www.baddecision.works/c-5155447/volvo-850-v70/

Verder ken ik deze rode 850R niet, maar misschien dat 'ie bij een van de Rode R meetings is geweest in het verleden?
Zie bijv.: https://www.btc-volvo.nl/2019/04/23/12-stuks-rode-r-bij-elkaar/ of https://www.btc-volvo.nl/2018/04/02/11-stuks-rode-volvo-850-r-bij-elkaar/

Qua technische kennis is hier op het forum meer dan genoeg te vinden.
Samen met de hulp van RobertDIY (op Youtube, heeft veel how-to filmpje) heb ik al veel gesleuteld en kunnen fixen aan mijn 850.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Stefan

Welkom Henk, en wat een mooie auto heb jij  8) Ik woon zelf in Den Bosch, dus we zullen elkaar niet snel tegenkomen, maar ik hoop dat er volgend jaar weer een Rode R meeting is en dat we elkaars auto eens kunnen bewonderen. Het lijkt wel een tweelingzus van mijn R  :eusa_angel:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

rifwachter

Hallo Henk,

Gefeliciteerd met deze mooie 850R, ja het is een bekende auto...

Heeft 5 jaar bij mij in de garage gestaan in Zutphen voordat deze naar de eigenaar voor jou is gegaan.

Heb nu een rode 850R sedan, veel plezier gehad van je nieuwe aanwinst.

Hoop de Volvo weer eens live te mogen gaan zien.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Hans Duiven

24 jaar en 2 van deze auto's. Dat moet een dure verzekeringspremie zijn

arjen850

Citaat van: rifwachter op 29-04-2020 20:04:27
Hallo Henk,

Gefeliciteerd met deze mooie 850R, ja het is een bekende auto...

Heeft 5 jaar bij mij in de garage gestaan in Zutphen voordat deze naar de eigenaar voor jou is gegaan.

Heb nu een rode 850R sedan, veel plezier gehad van je nieuwe aanwinst.

Hoop de Volvo weer eens live te mogen gaan zien.

Rene

Haha ik wist het meteen, toch leuk je oude liefde weer eens terug te zien😃

cornelis-b

Citaat van: Hans Duiven op 29-04-2020 22:35:56
24 jaar en 2 van deze auto's. Dat moet een dure verzekeringspremie zijn

Maar die hoef jij niet te betalen Hans, dus eigenlijk niet zo'n relevante reactie.

Henk mooi zo'n rode 855R, ga je veel lol aan beleven.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rifwachter

Citaat van: arjen850 op 29-04-2020 22:36:13
Haha ik wist het meteen, toch leuk je oude liefde weer eens terug te zien😃


Zeker leuk om deze weer te zien, mag altijd weer terug komen naar onze oprit...

Alleen we hebben er eigenlijk al te veel als hobby staan...
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

KIM

Ik heb m eigenlijk niet meer gezien sinds Rifwachter er afstand van deed. Leuk dat ie weer terug is op het forum; er zijn hier wel een paar fanatieke rode R rijders te vinden en van daaruit is ook de jaarlijkse rode R meeting ontstaan die je in de eerder opgegeven linkjes ziet.

Helaas kon de meeting dit jaar niet doorgaan maar je kunt voortaan 2e paasdag in je agenda blocken voor deelname aan de rode R meeting  ;D

fransklaassen

Dag Henk,

Welkom op het forum.
Mooi rood is niet lelijk
You only live once

Menno3274

Welkom, erg mooie wagen. Veel plezier ermee  :)

Ik heb toevallig zo'n klep in de uitlaat van Johan. Luisteren of een filmpje opsturen is geen probleem. Hij is overigens ook te koop ;)

HenkBerk

Citaat van: rifwachter op 30-04-2020 09:54:44

Zeker leuk om deze weer te zien, mag altijd weer terug komen naar onze oprit...

Alleen we hebben er eigenlijk al te veel als hobby staan...

Voorlopig nog niet, ik heb er nog geen genoeg van  ;D
Leuk om één van de oude eigenaren terug te vinden.
De auto live bekijken moet vast nog een keer goed komen!
Onder voorbehoud van spel-en typefouten, dyslektisch.

HenkBerk

Citaat van: KIM op 30-04-2020 16:27:40
Ik heb m eigenlijk niet meer gezien sinds Rifwachter er afstand van deed. Leuk dat ie weer terug is op het forum; er zijn hier wel een paar fanatieke rode R rijders te vinden en van daaruit is ook de jaarlijkse rode R meeting ontstaan die je in de eerder opgegeven linkjes ziet.

Helaas kon de meeting dit jaar niet doorgaan maar je kunt voortaan 2e paasdag in je agenda blocken voor deelname aan de rode R meeting  ;D

De foto's van de link zagen er erg goed uit, heel mooi gezicht!
Dat klinkt goed, die staat genoteerd.  ;D

Iedereen bedankt voor jullie leuke en behulpzame reacties!!
Onder voorbehoud van spel-en typefouten, dyslektisch.

Jankooo

Hoi Henk, dat is een hele mooie rode 855 R!
Er reed nog een rode 855 R rond in Beetsterzwaag afgelopen jaren, maar weet niet of dat nog zo is?