Nieuwe remmen, tips?

Gestart door Bart R, 18-05-2020 18:58:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart R

Sinds enige tijd heb ik problemen met de remmen van mijn 855R. De volgende zaken zijn er aan gedaan:

- upgrade naar 302 valeo schijven
- vrij recent nieuwe klauwen, standaard spul van estateservices minder dan 10.000 km
- ate blokken

Eigenlijk heeft het geheel nooit echt lekker geremd zoals je zou willen, al viel het in het begin bijna niet op.

Remgedrag werd hoelanger hoe slechter, zeker bij wat zwaarder geladen auto, bergje af of met een kar erachter trilt en bromt de hele auto bij wat harder doorremmen of net voor het stilstaan.
Ik was bang voor kromme schijven, vandaag de boel op de draaibank gehad en leek krom. Voorzichtig iets afgedraaid en Weer terug gemonteerd maar het probleem is alleen maar erger geworden, auto is niet meer mee te rijden.

Ik neig ernaar om zowel schijven als blokken te vervangen. Misschien moet ik meer vervangen?

Iemand tips wat ik het beste zou kunnen kiezen, budget is niet onbeperkt maar als dit het probleem oplost wil ik best wat meer uitgeven dan standaard.

Stefan

Die nieuwe klauwen, zelf gemonteerd of laten doen? Zijn de glij pennen voor gangbaar? Bij het remmen schuiven de voorste klauwen naar binnen (want maar 1 zuiger) zodat beide blokken de schijf raken.
Let ook even op dat het contactvlak tussen de remschijf en de naaf, en tussen de remschijf en de velg goed schoon zijn. Als daar iets van vuil tussen zit, dan zit de schijf niet vlak op de naaf/velg en heb je onbalans.
Is de zaak goed ontlucht? En hoe oud is je remolievloeistof?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

KIM

Ik heb met Ate en Brembo aftermarket spul dezelfde ervaringen gehad als jij nu hebt. Volvo schijven en blokken zijn duidelijk beter.
...En kosten niet eens heel veel meer.

Natuurlijk wel even Stefans tips uitvoeren.

Bart R

Dank voor de reacties!

@Stefan, inderdaad zelf gemonteerd en alles goed schoon/gangbaar gemaakt, ik heb de boel al meerdere keren uit elkaar gehad, schoongemaakt en opnieuw gemonteerd maar blijf problemen houden.

@KIM, dank! zal eens kijken waar ik dat kan vinden.

Stefan

Citaat van: Bart R op 18-05-2020 18:58:56
Ik was bang voor kromme schijven, vandaag de boel op de draaibank gehad en leek krom. Voorzichtig iets afgedraaid en Weer terug gemonteerd maar het probleem is alleen maar erger geworden, auto is niet meer mee te rijden.
Hierdoor dacht ik aan vuil tussen de naven/schijven/velgen.....
Onder mijn R liggen voor 302mm Zimmerman (geboorde) schijven met Volvo blokjes(achter alles Volvo), nog van de vorige eigenaar. Deze zitten er al ruim 70K km onder, krijgen regelmatig flink op hun donder, maar geven geen krimp (voor wat het waard is).
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

JeroenV70

Misschien even een persoonlijk bericht sturen naar V70R^2 (Adriaan), die moet hier ook wel iets over kunnen zeggen.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Bart R

Citaat van: JeroenV70 op 18-05-2020 20:33:20
Misschien even een persoonlijk bericht sturen naar V70R^2 (Adriaan), die moet hier ook wel iets over kunnen zeggen.

gedaan, dank!

de Boeing

Ik heb ook altijd slingers overgehouden met ATE spul, zag hier nog scherpe(?) aanbieding voor origineel:

https://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-S70-850-V70-Rear-Brake-Discs-And-Pads-Genuine/190604452130?epid=704153931&hash=item2c60e92122:g:V40AAOxyY9VRQOuA

Hij heeft ook set voor van voor (wel 280mm dan)

Hier ook wel eens gelezen dat schijven van V70N (305mm) ook passen in 302 brackets ...


Bart R

Keuzes Keuzes,
ik twijfel nu tussen origineel of een set StopTech van ET, scheelt best wat in prijs maar het oog wil ook wat.

iemand hier ervaring met Stoptech schijven en blokken?

cornelis-b

Stoptech geen ervaring mee maar met Ferodo wel, die bevielen erg goed onder mijn ex 855R, na een periode van rustig inremmen stopte het als een beest.

Er was een lange tijd geleden een fout op deze website en daardoor waren ze nog goedkoper dan momenteel en toen hebben heel wat forumleden ze gekocht dus wie weet kunnen die ook vertellen wat hun ervaring is met deze Ferodo schijven.

https://www.besteonderdelen.nl/ferodo-33658.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien